IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Astra, Opel Astra

Тест-ревю на новата Astra 1.4 Turbo

Astra, Opel Astra

Първата кола с главно "К" в живота ми, беше Kedett GSI 16V. За тези, които не знаят това е версия с 2.0-литров бензинов атмосферен двигател, доставящ 150 к.с. и 196 Нм. Ниското тегло на този модел, съчетано с достатъчната сила на двигателя, доставяха на возилото ускорение от място до 100 км/ч за 8 секунди, с които слагаше в задния си джоб основният конкурент - Golf GTI 16V.

Имам много хубави спомени с тази кола, и за това с удоволствие седнах в последния представител на Opel в този клас. Той също като стария Kedett GSI, привлича внимание с мускулести, ненатрапчиви форми, и също като него предлага малки неща, които правят голямо впечатление.

Kedett GSI 16V се оборудваше с дигитално табло и бордови компютър, които бяха невиждан хит в онова време. Новата Astra няма как да ни впечатли с нещо толкова обичайно за сегашните коли. Тя обаче успява да ни зарадва с неща, като интериорно фоново осветление около скоростния лост и вратите на корите, и спортен режим, който осветява в червено всички уреди на таблото - малки, дори незначителни на пръв поглед неща, които обаче няма да убягнат на нито един автофен.

Двигателят на версията, която карахме е 1.4 turbo със 140 к.с. и 200 Нм. Това е една от най-силните версии, ако не броим OPC (VXR) модификацията. Ускорява от място до 100 км/ч. за 9.9 секунди, развива максимална скорост - 202 км/час, като изразходва средно по само 5.9 литра на 100 км. Ако динамиката ви се струва недостатъчна има и версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.

Нашия тест калкулира около 400 километра - 100 в града, 200 на магистрала и 100 по извънградски, планински пътища (потреблението на гориво, според уредите бе 8.1 л/100 км).

Astra е онези автомобили, които трябва да се справят еднакво добре в градския трафик, по изпълнените със завои планински пътища и на "високоскоростната" магистрала.

Не мога да определя къде Astra Turbo се чувстваше най-добре. В града колата демонстрира добра маневреност и добра динамика. Преминаваше с лекота по тесните улици, а фаровете й - AFL адаптивни с 9 функции, превръщаха и най-тъмните улици в светъл ден.

Светлините наистина впечатляват - освен, че разполагат с ефектен LED кант, те осветяват в страни от автомобила при съответния завой. За това, те не разчитат на фаровете за мъгла, като при повечето луксозни SUV-та (и други), а на специално отделение в самия фар.

Трансмисията на тествания от нас автомобил беше шест степенна ръчна, което поне според нас, е препоръчително за возило със спортно поведение. Иначе, за феновете на по-мързеливото каране, е наличен и автоматик със същия брой предавки. Тук ще споменем, че ръчната спирачка, е всъщност електрическа и се командва с бутон, което е по-скоро недостатък за автомобил, който претендира да бъде екшън звезда.

На магистралата Astra Turbo ускорява уверено, независимо с каква скорост. Ограниченията не ни позволиха да подкараме колата с максималните и скоростни възможности, но все проверихме, как стоят нещата при скорост от около 150 км/час. Въпреки силния снеговалеж, в Astra беше тихо и спокойно. Скоростта не се усещаше особено, а пътното поведение вдъхваше сигурност.

В режим "Tour", колата стана дори по-приятна за шофиране по такива участъци - окачването, волана и педала на газта са по-меки в този режим, а усещането е за по-голям, и по-комфортен автомобил.

Режимът "Sport", който използвахме по-често, е най-подходящ за шосета с повече завои. Той прави газта и волана по-директни, а окачването - по-твърдо. Звукът на двигателя, като че ли също се променя, заедно с цвета на уредите по таблото, подканвайки шофьорът да настъпи десния педал до долу.

Както вече споменахме, двигателят е четири цилиндров с обем 1.4-литра. Сигурно се досещате, че когато колата е пълна, малкият обем да двигателя започва да се усеща. Добрата новина, е че това става най-вече на първа предавка. При ускорение на 2-ра, 3-та и 4-та скорост, динамиката е впечатляваща, а това е най-важното.

Ускорението на Astra 1.4 Turbo от място до 100 км/час не е особено динамично - 9.9 секунди, но динамиката от около 40 км/час до към 90-100 км/час, или с други думи, тогава, когато ви е най-нужна - е поразителна, за толкова малък двигател.

И така, наследникът на Kadett, и по-точно най-новата Astra вече не разполага с 2.0-литров бензинов двигател. Агрегатите са по-малки, но пък разчитат на принудително пълнене. Резултатът е аналогична мощност и аналогичен въртящ момент, и много по-ниски нива на разход на гориво и вредни емисии.

Astra 1.4 Turbo съчетава динамика и икономичност, което безспорно ни хареса, но наш екшън фаворит, все пак остава по-силната версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.


При премиерата на Astra 2010 в България, производителите я определиха, като екшън звезда. Тя обаче не е нов екшън герой, а доказан и предпочитан играч в този клас с над 70-годишна история зад гърба си.

Десетото поколение на возилото не демонстрира революция, а за наша радост - завидна еволюция. То е запазило всички положителни страни на предшествениците си, поучавайки се от дългогодишният им опит.

 

0 от 500
  • #69
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Focus III ( преди 14 години )
    До анонимния... Приятел, сложи поне някакво име, че да се знае на кого се отговаря. ако ще и една единица да е :) Иначе нямах предвид Фокус 2, а новият Фокус 3, който ако не греша излиза на пазара през април, а в България незнайно кога. Макар, че и старият Фокус би на два пъти новата Астра при тестове на Ауто Билд. Това бяха моделите с базови дизелови и бензинови мотори. Аз говорех за новия Фокус. Естествено, че не съм го карал. Не съм журналист, за да ме канят на тестове. Просто написах нещата,
  • #68
    6 rate up comment 1 rate down comment
    passatora ( преди 14 години )
    Do focus III.Sled kraq na 2-ta Svetovna Voina ruskite okopatori v germaniq rezglabqt zavoda na opel i si go zanasqt v Rusiq, kadeto zapo4vat da zglobqvat moskvi4 na platformata na togava6niq rekord!
  • #67
    4 rate up comment 1 rate down comment
    A3 ( преди 14 години )
    W toq sait tiq na Ford za6titnicite sa bolni fanatici 4estno!
  • #66
    5 rate up comment 0 rate down comment
    eddie ( преди 14 години )
    Хубаво, ама много копчалъци бе- всяко едно 60-80 кинта в сервиза, аман!
  • #65
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Да не съм имал рено 19 и дизелов ZX,че да не знам за какви трошляци става въпрос.Никога повече френска ***,никога!За нищо на света!Това са коли за бедни мазохисти.
  • #64
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до Agent-S ( преди 14 години )
    Това си пожелал на Дядо Коледа ли?Това което си написал амо той може да ти го даде,или феята на авто-моргите.Само там френските коли доминират,*** ***!
  • #63
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Agent-S ( преди 14 години )
    ЛАгуна на 340000км. Без ръжда. Мотора с компресия 13.0 на 2от цилиндрите. На другите два - 12.5. Страхотна е! Един собственик - САМО АЗ! 15 годишна е. Ако анонимния по долу е съгласен да идва да се убеди, но само при условие да му се изпикая в устата !!!!
  • #62
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    приятелю, не занм дали от МОТО - ПФОЕ четат този сайт, но ако го прочетат, определно трябва да ти връчат приза "Фен на ФОРД". Не знам дали сравняваш автомобилите от личен опит, но аз ще ти кажа едно - тази астра бие Фокус (модел 2005)по изработка на салона и качество на материалите, возията и е добра, също сравнена с фокус, но управлението е мизерно, поне за човек, който е свикнал с отзива на волана във Форд. Това + малкото място отзад са най - големите и недотатъци.Дизайн - за всеки е различно!
  • #61
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Focus III ( преди 14 години )
    Не, че нещо, но Опел навремето се смяташе за Москвича в Германия. А и да си Москвич, не е толкова зле. Поне нашите Москвичи не бяха зле. Возеха прилично, имаха достатъчно мсто и не на последно място, бяха доста евтини за качествата си. А Форд никога няма да направят тежка кола поради философията, която изповядват - да са най-пъргави и управляеми на пътя сред конглокентите с предно предаване. И това е така. Всички го признават, не само германците. Сега вече направиха и чудесни двигатели, коитo са над нивото на конглокенцията или поне равни с някои от тях. Оправиха и возята. Сега тя е на нивото на прехваленото DDC окачване на Фолксваген и по-добро от това на тая Астра според Ауто Билд и то с конвенционални амортисьори. Скоро ще се появи и електронно окачване, подобно на това на конглокентите. Цената е под тая на Голф в Германия. Критиките останаха единствено към пространството на задните седалки в купето и то не като разстояние за коленете, а като височина на покрива и ширина в раменете. Както предположих преди няколко месеца, поради факта, че няма какво да оплюят в новия Фокус, ще се захванат с приборното табло, което реално внася разнообразие в тоя клас. Аз лично не съм съгласен, че таблото на Форд е разхвърляно. Според мен, бутоните са подредени логично и дори превъзхождат в някои неща тия на Голф. При Голф нещата не са по-различни като ергономия. Виж, във Астра всичко е накуп по централната конзола и ще е доста трудничко да се намери точния бутон, когато си на път, без човек да си отплесне вниманието. Отначало, като видях първите снимки на Фокус, останах леко разочарован. В последствие формите взеха да ми харесват. При Астра дори в началото не ми допадна дизайна. След като го видях на живо обаче, окончателно се потвърди мнението ми, че Астра не е нищо особено като дизайн. На някои може и да им харесва, но на мен не. Фокус и Голф са по-привлекателни за мен. Няма как да се насиля и да кажа от съжаление, че Астра е с отличен дизайн. Въобще за мен Астра, е най-накрая в класирането, дори сравнена и с негермански марки. Ако има нещо хубаво в тоя автомобил, то това са уредите, макар според мен да не са много ергономични и електронно регулираното окачване. А, да и цената. За останалото Опел трябва да се понапънат и направят един сериозен фейслифт в скоро време.
  • #60
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    KADETT GSI е 156кс.,а не 150кс.Astra GSI е 150кс.