IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Astra, Opel Astra

Тест-ревю на новата Astra 1.4 Turbo

Astra, Opel Astra

Първата кола с главно "К" в живота ми, беше Kedett GSI 16V. За тези, които не знаят това е версия с 2.0-литров бензинов атмосферен двигател, доставящ 150 к.с. и 196 Нм. Ниското тегло на този модел, съчетано с достатъчната сила на двигателя, доставяха на возилото ускорение от място до 100 км/ч за 8 секунди, с които слагаше в задния си джоб основният конкурент - Golf GTI 16V.

Имам много хубави спомени с тази кола, и за това с удоволствие седнах в последния представител на Opel в този клас. Той също като стария Kedett GSI, привлича внимание с мускулести, ненатрапчиви форми, и също като него предлага малки неща, които правят голямо впечатление.

Kedett GSI 16V се оборудваше с дигитално табло и бордови компютър, които бяха невиждан хит в онова време. Новата Astra няма как да ни впечатли с нещо толкова обичайно за сегашните коли. Тя обаче успява да ни зарадва с неща, като интериорно фоново осветление около скоростния лост и вратите на корите, и спортен режим, който осветява в червено всички уреди на таблото - малки, дори незначителни на пръв поглед неща, които обаче няма да убягнат на нито един автофен.

Двигателят на версията, която карахме е 1.4 turbo със 140 к.с. и 200 Нм. Това е една от най-силните версии, ако не броим OPC (VXR) модификацията. Ускорява от място до 100 км/ч. за 9.9 секунди, развива максимална скорост - 202 км/час, като изразходва средно по само 5.9 литра на 100 км. Ако динамиката ви се струва недостатъчна има и версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.

Нашия тест калкулира около 400 километра - 100 в града, 200 на магистрала и 100 по извънградски, планински пътища (потреблението на гориво, според уредите бе 8.1 л/100 км).

Astra е онези автомобили, които трябва да се справят еднакво добре в градския трафик, по изпълнените със завои планински пътища и на "високоскоростната" магистрала.

Не мога да определя къде Astra Turbo се чувстваше най-добре. В града колата демонстрира добра маневреност и добра динамика. Преминаваше с лекота по тесните улици, а фаровете й - AFL адаптивни с 9 функции, превръщаха и най-тъмните улици в светъл ден.

Светлините наистина впечатляват - освен, че разполагат с ефектен LED кант, те осветяват в страни от автомобила при съответния завой. За това, те не разчитат на фаровете за мъгла, като при повечето луксозни SUV-та (и други), а на специално отделение в самия фар.

Трансмисията на тествания от нас автомобил беше шест степенна ръчна, което поне според нас, е препоръчително за возило със спортно поведение. Иначе, за феновете на по-мързеливото каране, е наличен и автоматик със същия брой предавки. Тук ще споменем, че ръчната спирачка, е всъщност електрическа и се командва с бутон, което е по-скоро недостатък за автомобил, който претендира да бъде екшън звезда.

На магистралата Astra Turbo ускорява уверено, независимо с каква скорост. Ограниченията не ни позволиха да подкараме колата с максималните и скоростни възможности, но все проверихме, как стоят нещата при скорост от около 150 км/час. Въпреки силния снеговалеж, в Astra беше тихо и спокойно. Скоростта не се усещаше особено, а пътното поведение вдъхваше сигурност.

В режим "Tour", колата стана дори по-приятна за шофиране по такива участъци - окачването, волана и педала на газта са по-меки в този режим, а усещането е за по-голям, и по-комфортен автомобил.

Режимът "Sport", който използвахме по-често, е най-подходящ за шосета с повече завои. Той прави газта и волана по-директни, а окачването - по-твърдо. Звукът на двигателя, като че ли също се променя, заедно с цвета на уредите по таблото, подканвайки шофьорът да настъпи десния педал до долу.

Както вече споменахме, двигателят е четири цилиндров с обем 1.4-литра. Сигурно се досещате, че когато колата е пълна, малкият обем да двигателя започва да се усеща. Добрата новина, е че това става най-вече на първа предавка. При ускорение на 2-ра, 3-та и 4-та скорост, динамиката е впечатляваща, а това е най-важното.

Ускорението на Astra 1.4 Turbo от място до 100 км/час не е особено динамично - 9.9 секунди, но динамиката от около 40 км/час до към 90-100 км/час, или с други думи, тогава, когато ви е най-нужна - е поразителна, за толкова малък двигател.

И така, наследникът на Kadett, и по-точно най-новата Astra вече не разполага с 2.0-литров бензинов двигател. Агрегатите са по-малки, но пък разчитат на принудително пълнене. Резултатът е аналогична мощност и аналогичен въртящ момент, и много по-ниски нива на разход на гориво и вредни емисии.

Astra 1.4 Turbo съчетава динамика и икономичност, което безспорно ни хареса, но наш екшън фаворит, все пак остава по-силната версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.


При премиерата на Astra 2010 в България, производителите я определиха, като екшън звезда. Тя обаче не е нов екшън герой, а доказан и предпочитан играч в този клас с над 70-годишна история зад гърба си.

Десетото поколение на возилото не демонстрира революция, а за наша радост - завидна еволюция. То е запазило всички положителни страни на предшествениците си, поучавайки се от дългогодишният им опит.

 

0 от 500
  • #49
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Преди да говорят за двигатели,да обърнат внимание на комфорта.Колата е уж с най-дългото междуосие 2.68 м.,а от снимката се вижда,че зад шофьора практически и дете не може да провре крака.Не бих дал пари за таква кола.Много са зле!
  • #48
    8 rate up comment 0 rate down comment
    night_pz ( преди 14 години )
    Kadett GSI някога беше доста обсъждана кола, носеха се доста легенди измислени от собствениците(веднага ми идва на акъла един който твърдеше, че е стигнал от Пазарджик до Пловдив за една цигара време, което след прости сметки показа около 240км/ч средна скорост :) :) И дори след като му го казах, не отстъпи от историята си :) )При сегашната конглокенция с автомобили от всякакви народности Астра не може да да добие такава легендарна популярност. Да не говорим, че сравнението с GSI е OPC!
  • #47
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    ако няма ***,няма да има тарикати.
  • #46
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Картинката се изясни.Човечеца продал бустана и като наивен селянин в автокъщата са го изклатили с първия френски ***.
  • #45
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Казанлъшкия ( преди 14 години )
    Справка - АБ. Френски коли има и на по милион километра и то в отлично състояние. Без грам ръжда.
  • #44
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Blago ( преди 14 години )
    Те повечето коли, влезли в България са на по 300хил+ ама нали на Горубляне като врътнат брояча и направо се подмладява колата :).Аз карам френска кола на 11години и не мисля, че изглежда зле, може би защото си е моя и не мога да я оценя правилно, но за година и половина имам сменени 2 външни накрайника на носачите за по 8лв(за тези, които ще кажат, че не съм я карал- онзи ден ми беше трета смяна на масло и филтри). Ако имах повече пари и аз знам какво да карам, но всеки си прави сметка.
  • #43
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Пръкна се някакъв отчаян фен тук на френските коли,и май ще се окаже *** казанлъшки ***.Тоя *** изпада все повече и повече.
  • #42
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    френски коли над 10 години рядко има в движение,а малкото по улиците са тотални кочини,изглеждащи двойно по-стари,ръжда,разкекерчени,изгоряла боя.Буквално клозети.А над 300 000 км.,забрави!Няма френска кола доживяла такъв пробег.Провери в Гинес.
  • #41
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    сещам се за френски коли над 10 години (според българските теории на относителността за качеството на колите-некачествени)на по 300000 и повече, които не са мръднали и за astra h, сдала багажа на 35000, и то не една...и с различни мотори
  • #40
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Focus III ( преди 14 години )
    Не знам доколко си прав, но технологиите се развиват. Ако на времето един мотор имаше живот максимум 100-150 000 км, сега 100 000 км не се усещат. Износванията са в рамките на толеранса на новите части. Връщане назад няма.