IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Astra, Opel Astra

Тест-ревю на новата Astra 1.4 Turbo

Astra, Opel Astra

Първата кола с главно "К" в живота ми, беше Kedett GSI 16V. За тези, които не знаят това е версия с 2.0-литров бензинов атмосферен двигател, доставящ 150 к.с. и 196 Нм. Ниското тегло на този модел, съчетано с достатъчната сила на двигателя, доставяха на возилото ускорение от място до 100 км/ч за 8 секунди, с които слагаше в задния си джоб основният конкурент - Golf GTI 16V.

Имам много хубави спомени с тази кола, и за това с удоволствие седнах в последния представител на Opel в този клас. Той също като стария Kedett GSI, привлича внимание с мускулести, ненатрапчиви форми, и също като него предлага малки неща, които правят голямо впечатление.

Kedett GSI 16V се оборудваше с дигитално табло и бордови компютър, които бяха невиждан хит в онова време. Новата Astra няма как да ни впечатли с нещо толкова обичайно за сегашните коли. Тя обаче успява да ни зарадва с неща, като интериорно фоново осветление около скоростния лост и вратите на корите, и спортен режим, който осветява в червено всички уреди на таблото - малки, дори незначителни на пръв поглед неща, които обаче няма да убягнат на нито един автофен.

Двигателят на версията, която карахме е 1.4 turbo със 140 к.с. и 200 Нм. Това е една от най-силните версии, ако не броим OPC (VXR) модификацията. Ускорява от място до 100 км/ч. за 9.9 секунди, развива максимална скорост - 202 км/час, като изразходва средно по само 5.9 литра на 100 км. Ако динамиката ви се струва недостатъчна има и версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.

Нашия тест калкулира около 400 километра - 100 в града, 200 на магистрала и 100 по извънградски, планински пътища (потреблението на гориво, според уредите бе 8.1 л/100 км).

Astra е онези автомобили, които трябва да се справят еднакво добре в градския трафик, по изпълнените със завои планински пътища и на "високоскоростната" магистрала.

Не мога да определя къде Astra Turbo се чувстваше най-добре. В града колата демонстрира добра маневреност и добра динамика. Преминаваше с лекота по тесните улици, а фаровете й - AFL адаптивни с 9 функции, превръщаха и най-тъмните улици в светъл ден.

Светлините наистина впечатляват - освен, че разполагат с ефектен LED кант, те осветяват в страни от автомобила при съответния завой. За това, те не разчитат на фаровете за мъгла, като при повечето луксозни SUV-та (и други), а на специално отделение в самия фар.

Трансмисията на тествания от нас автомобил беше шест степенна ръчна, което поне според нас, е препоръчително за возило със спортно поведение. Иначе, за феновете на по-мързеливото каране, е наличен и автоматик със същия брой предавки. Тук ще споменем, че ръчната спирачка, е всъщност електрическа и се командва с бутон, което е по-скоро недостатък за автомобил, който претендира да бъде екшън звезда.

На магистралата Astra Turbo ускорява уверено, независимо с каква скорост. Ограниченията не ни позволиха да подкараме колата с максималните и скоростни възможности, но все проверихме, как стоят нещата при скорост от около 150 км/час. Въпреки силния снеговалеж, в Astra беше тихо и спокойно. Скоростта не се усещаше особено, а пътното поведение вдъхваше сигурност.

В режим "Tour", колата стана дори по-приятна за шофиране по такива участъци - окачването, волана и педала на газта са по-меки в този режим, а усещането е за по-голям, и по-комфортен автомобил.

Режимът "Sport", който използвахме по-често, е най-подходящ за шосета с повече завои. Той прави газта и волана по-директни, а окачването - по-твърдо. Звукът на двигателя, като че ли също се променя, заедно с цвета на уредите по таблото, подканвайки шофьорът да настъпи десния педал до долу.

Както вече споменахме, двигателят е четири цилиндров с обем 1.4-литра. Сигурно се досещате, че когато колата е пълна, малкият обем да двигателя започва да се усеща. Добрата новина, е че това става най-вече на първа предавка. При ускорение на 2-ра, 3-та и 4-та скорост, динамиката е впечатляваща, а това е най-важното.

Ускорението на Astra 1.4 Turbo от място до 100 км/час не е особено динамично - 9.9 секунди, но динамиката от около 40 км/час до към 90-100 км/час, или с други думи, тогава, когато ви е най-нужна - е поразителна, за толкова малък двигател.

И така, наследникът на Kadett, и по-точно най-новата Astra вече не разполага с 2.0-литров бензинов двигател. Агрегатите са по-малки, но пък разчитат на принудително пълнене. Резултатът е аналогична мощност и аналогичен въртящ момент, и много по-ниски нива на разход на гориво и вредни емисии.

Astra 1.4 Turbo съчетава динамика и икономичност, което безспорно ни хареса, но наш екшън фаворит, все пак остава по-силната версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.


При премиерата на Astra 2010 в България, производителите я определиха, като екшън звезда. Тя обаче не е нов екшън герой, а доказан и предпочитан играч в този клас с над 70-годишна история зад гърба си.

Десетото поколение на возилото не демонстрира революция, а за наша радост - завидна еволюция. То е запазило всички положителни страни на предшествениците си, поучавайки се от дългогодишният им опит.

 

0 от 500
  • #29
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Тоя със ситроените цепи мрака!Няма такъв ***!Набълбукал се е с френска тоалетна и убеждава себе си,не нас,че не е мега ***.Типично поведение на провинциално шиле без кинти.
  • #28
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Не си мислете,че и сега не могат да правят двигатели и да вадят характеристики,като на Кадет ГСИ.Всичко е екология и наблягане на екстрите.За да влязат в някакви екологични рамки моторите не могат толкова да ги форсират.Катализатора и той много е удушава.Всяка екстра качва теглото.Тва ел.стъкла,ел.шибидах,ейрбци,колани с пиропатрони,сензори-мензори и какво ли още не.За това на времето имаше легендарни бегачки,на тънка цена,без екстри и много надеждни.Повредите си ги оправяхме на път...
  • #27
    5 rate up comment 1 rate down comment
    do Ctrroena ( преди 14 години )
    Ti da ne si mazohis.V momenta vse edno da izvika6 samo CSKA v agitkata na Mnior Pernik
  • #26
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Q7W12 ( преди 14 години )
    Ревюто е добро!Astra изостава от основните играчи в класа, въпреки добрия си дизайн и изтъкнатите качества.Поне относно България, ценообразуването им куца. Най-евтиният представител на Астра 1,4, 100 коня е с 4,000 лева по-скъп от Фокус 1,6, 100 коня.Би било да се спомене колко струва тестваният модел.
  • #25
    3 rate up comment 18 rate down comment
    Citroena ( преди 14 години )
    ko4ina, nemska ko4ina
  • #24
    3 rate up comment 6 rate down comment
    ano ( преди 14 години )
    Кадетта беше кола с собствено изъчване и чар.Беше от еталоните...А това тука нито в компактния клас,нито в средния,няма собствена физиономия-прилича на корейска..Няма и наполовина да се доближи до продажбите на Кадетта..
  • #23
    10 rate up comment 1 rate down comment
    smigul ( преди 14 години )
    Ей тука отпред има една такава. На външен вид е уникална. Страхотна кола, вътре също много ми харесва. За разхода не знам. Доста кофти звучи ама си представям момчетата от АМ как са я карали. Както и аз бих я карал на тест-драйв :). 150 по магистралата с 1.4 двигател сигурно дава поне 10 разход. Особено при пълна с хора кола. И там още 100км по баирите пак с газ на 2ра до дупка :), нали трябва да се пробва по завоите.. Нормално ми се струва.
  • #22
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Badi ( преди 14 години )
    Da ama i kato haraktristiki ne otspava na bmw 320D/520D 140 koniq 0-100 za pod 10s kakvo iska6. Pak i si v 4isto nova kola otnosno razhoda sigoren sam 4e si ima piniz kak trq da se karat tiq malki motori s turbina kak na testovete na spisaniqta Autobild i dr iskarvat dobar razhod to i dizela ako go kara6 nekadarno 6te har4i mnogo.
  • #21
    1 rate up comment 9 rate down comment
    incompetent ( преди 14 години )
    Добра колица изглежда, но този разход от 8.1 (според комоютъра) не ми допада. Някак не мога да възприема малка колица с модерен 1.4 литра бензинов двигател да харчи повече от масивно BMW 5 с 4-5 годишен двулитров турбодизелов двигател.
  • #20
    14 rate up comment 10 rate down comment
    @ ( преди 14 години )
    Икономични турбо бензини няма.И голф 1.4 турбо и поло 1.2 турбо ги хвалеха,но при 90 км/ч.На магистрала се виждало как се стопява резервоара.Дизелът е друга бира,но не за Опел.Дизелите им са повече от трагични.По-зле са дори от Форд.