IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Astra, Opel Astra

Тест-ревю на новата Astra 1.4 Turbo

Astra, Opel Astra

Първата кола с главно "К" в живота ми, беше Kedett GSI 16V. За тези, които не знаят това е версия с 2.0-литров бензинов атмосферен двигател, доставящ 150 к.с. и 196 Нм. Ниското тегло на този модел, съчетано с достатъчната сила на двигателя, доставяха на возилото ускорение от място до 100 км/ч за 8 секунди, с които слагаше в задния си джоб основният конкурент - Golf GTI 16V.

Имам много хубави спомени с тази кола, и за това с удоволствие седнах в последния представител на Opel в този клас. Той също като стария Kedett GSI, привлича внимание с мускулести, ненатрапчиви форми, и също като него предлага малки неща, които правят голямо впечатление.

Kedett GSI 16V се оборудваше с дигитално табло и бордови компютър, които бяха невиждан хит в онова време. Новата Astra няма как да ни впечатли с нещо толкова обичайно за сегашните коли. Тя обаче успява да ни зарадва с неща, като интериорно фоново осветление около скоростния лост и вратите на корите, и спортен режим, който осветява в червено всички уреди на таблото - малки, дори незначителни на пръв поглед неща, които обаче няма да убягнат на нито един автофен.

Двигателят на версията, която карахме е 1.4 turbo със 140 к.с. и 200 Нм. Това е една от най-силните версии, ако не броим OPC (VXR) модификацията. Ускорява от място до 100 км/ч. за 9.9 секунди, развива максимална скорост - 202 км/час, като изразходва средно по само 5.9 литра на 100 км. Ако динамиката ви се струва недостатъчна има и версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.

Нашия тест калкулира около 400 километра - 100 в града, 200 на магистрала и 100 по извънградски, планински пътища (потреблението на гориво, според уредите бе 8.1 л/100 км).

Astra е онези автомобили, които трябва да се справят еднакво добре в градския трафик, по изпълнените със завои планински пътища и на "високоскоростната" магистрала.

Не мога да определя къде Astra Turbo се чувстваше най-добре. В града колата демонстрира добра маневреност и добра динамика. Преминаваше с лекота по тесните улици, а фаровете й - AFL адаптивни с 9 функции, превръщаха и най-тъмните улици в светъл ден.

Светлините наистина впечатляват - освен, че разполагат с ефектен LED кант, те осветяват в страни от автомобила при съответния завой. За това, те не разчитат на фаровете за мъгла, като при повечето луксозни SUV-та (и други), а на специално отделение в самия фар.

Трансмисията на тествания от нас автомобил беше шест степенна ръчна, което поне според нас, е препоръчително за возило със спортно поведение. Иначе, за феновете на по-мързеливото каране, е наличен и автоматик със същия брой предавки. Тук ще споменем, че ръчната спирачка, е всъщност електрическа и се командва с бутон, което е по-скоро недостатък за автомобил, който претендира да бъде екшън звезда.

На магистралата Astra Turbo ускорява уверено, независимо с каква скорост. Ограниченията не ни позволиха да подкараме колата с максималните и скоростни възможности, но все проверихме, как стоят нещата при скорост от около 150 км/час. Въпреки силния снеговалеж, в Astra беше тихо и спокойно. Скоростта не се усещаше особено, а пътното поведение вдъхваше сигурност.

В режим "Tour", колата стана дори по-приятна за шофиране по такива участъци - окачването, волана и педала на газта са по-меки в този режим, а усещането е за по-голям, и по-комфортен автомобил.

Режимът "Sport", който използвахме по-често, е най-подходящ за шосета с повече завои. Той прави газта и волана по-директни, а окачването - по-твърдо. Звукът на двигателя, като че ли също се променя, заедно с цвета на уредите по таблото, подканвайки шофьорът да настъпи десния педал до долу.

Както вече споменахме, двигателят е четири цилиндров с обем 1.4-литра. Сигурно се досещате, че когато колата е пълна, малкият обем да двигателя започва да се усеща. Добрата новина, е че това става най-вече на първа предавка. При ускорение на 2-ра, 3-та и 4-та скорост, динамиката е впечатляваща, а това е най-важното.

Ускорението на Astra 1.4 Turbo от място до 100 км/час не е особено динамично - 9.9 секунди, но динамиката от около 40 км/час до към 90-100 км/час, или с други думи, тогава, когато ви е най-нужна - е поразителна, за толкова малък двигател.

И така, наследникът на Kadett, и по-точно най-новата Astra вече не разполага с 2.0-литров бензинов двигател. Агрегатите са по-малки, но пък разчитат на принудително пълнене. Резултатът е аналогична мощност и аналогичен въртящ момент, и много по-ниски нива на разход на гориво и вредни емисии.

Astra 1.4 Turbo съчетава динамика и икономичност, което безспорно ни хареса, но наш екшън фаворит, все пак остава по-силната версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.


При премиерата на Astra 2010 в България, производителите я определиха, като екшън звезда. Тя обаче не е нов екшън герой, а доказан и предпочитан играч в този клас с над 70-годишна история зад гърба си.

Десетото поколение на возилото не демонстрира революция, а за наша радост - завидна еволюция. То е запазило всички положителни страни на предшествениците си, поучавайки се от дългогодишният им опит.

 

0 от 500
  • #39
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    абе те технологиите са хубаво нещо, само дето на тези изпопмани малолитражки и на турбинираните нафталинки точно от това има се скъсява живота-от многото дребни бързовъртящи се части и от огромните налягания
  • #38
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Малолитражният бензинов турбомотор е 2 в 1. Искаш нисък разход - караш кротко и колицата мирише бензина. Искаш динамика - стъпваш на *** и се изстрелваш с пилене на гуми към... следващата бензиностанция. А за спортистите има и ОРС
  • #37
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Focus III ( преди 14 години )
    smigul, на мен 8.1 л/100 км не ми се струва никак нормално при това каране, което са направили тестващите. Моята кола е със среден разход според производителя 6 на сто. На магистрала, пълен с хора и пуснат климатик и постоянна скорост 130-140, разходът ми Русе-Варна-Русе+ градско до изпразване на резервоара бе 6.8 л/100 км . И това въобще е моят рекорд при смесен цикъл на шофиране . По-голям разход не съм имал с преобладаващо извънградско. Иначе над 8 л/100 км съм постигал само 2-3 пъти единствено при много големи студове и преспи сняг. А тая зима изобщо не можах да мина 8 л/100 км. Тоя висок разход при теста на Астрата си го обяснявам с високото тегло на автомобила и не дотам добрия турбомотор, който като име вдъхва респект, но реално е една обикновена турбина, лепната към мотора. Липсват например променливо газоразпределение и някакви специални хитрости при турбината, които да премахват примерно турбодупката. Опел има доста да наваксват с новите мотори. Сигурно и това ще стане някой ден, когато се стабилизират финансово. Точно тоя модел бе сравняван в миналия брой на Ауто Билд с Голф 1.4 122 к.с. и новият Фокус 1.6 150 к.с. Там ясно се казва.: Не се представя отлично в нито една дисиплина. Двигателят не е толкова пъргав, като тези на конглокентите. Как трябва да изглежда един мотор, показва Фокус. Само 10 к.с. повече и много по-голяма динамика. Но Форд разполага с променливо газоразпределение и специални малки нискоинертни ротори на турбината, въртящи се с над 200 000 об/мин. За подобни технологии Астра ще има да помечтае още малко.
  • #36
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До incompetent ( преди 14 години )
    Човече, правии ли разлика между дизел и бензин?
  • #35
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До Руми ( преди 14 години )
    виж на ***.opel.bg за адресите на дилърите на Опел.
  • #34
    7 rate up comment 2 rate down comment
    astrah ( преди 14 години )
    Някой пише,че дизелите са им зле,но го уверявам,че не е прав......От опит го казвам и съм напълно убеден.Всъщност си мисля,че всички са на почти едно ниво във всяко отношение.
  • #33
    8 rate up comment 2 rate down comment
    прох ( преди 14 години )
    ее супер готина е много ехубава
  • #32
    2 rate up comment 4 rate down comment
    глок ( преди 14 години )
    глок
  • #31
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Формулата за икономичен бензин-директно впръскване,да,турбо,не!
  • #30
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    ...бяха прости и здрави,като изпълнение,ремонтно пригодни дори и за хора с 2 леви ръце.Сега така ги правят,че едина крушка да ти изгори трябва да отидеш на сервиз да ти я сменят.Ами ако е на път кво правим!?Иначе астричката кефи.Не е лоша колица,но с това моторче въпреки турбото е слабичка.Спортното се губи.Поне 1,6 за да се усети тръпката.А тези новите мотори много хора не знаят как да ги карат за това разхода им е висок.Карат се на ниски обороти,а скоростите се сменят на 2000-2500 мах.