IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Astra, Opel Astra

Тест-ревю на новата Astra 1.4 Turbo

Astra, Opel Astra

Първата кола с главно "К" в живота ми, беше Kedett GSI 16V. За тези, които не знаят това е версия с 2.0-литров бензинов атмосферен двигател, доставящ 150 к.с. и 196 Нм. Ниското тегло на този модел, съчетано с достатъчната сила на двигателя, доставяха на возилото ускорение от място до 100 км/ч за 8 секунди, с които слагаше в задния си джоб основният конкурент - Golf GTI 16V.

Имам много хубави спомени с тази кола, и за това с удоволствие седнах в последния представител на Opel в този клас. Той също като стария Kedett GSI, привлича внимание с мускулести, ненатрапчиви форми, и също като него предлага малки неща, които правят голямо впечатление.

Kedett GSI 16V се оборудваше с дигитално табло и бордови компютър, които бяха невиждан хит в онова време. Новата Astra няма как да ни впечатли с нещо толкова обичайно за сегашните коли. Тя обаче успява да ни зарадва с неща, като интериорно фоново осветление около скоростния лост и вратите на корите, и спортен режим, който осветява в червено всички уреди на таблото - малки, дори незначителни на пръв поглед неща, които обаче няма да убягнат на нито един автофен.

Двигателят на версията, която карахме е 1.4 turbo със 140 к.с. и 200 Нм. Това е една от най-силните версии, ако не броим OPC (VXR) модификацията. Ускорява от място до 100 км/ч. за 9.9 секунди, развива максимална скорост - 202 км/час, като изразходва средно по само 5.9 литра на 100 км. Ако динамиката ви се струва недостатъчна има и версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.

Нашия тест калкулира около 400 километра - 100 в града, 200 на магистрала и 100 по извънградски, планински пътища (потреблението на гориво, според уредите бе 8.1 л/100 км).

Astra е онези автомобили, които трябва да се справят еднакво добре в градския трафик, по изпълнените със завои планински пътища и на "високоскоростната" магистрала.

Не мога да определя къде Astra Turbo се чувстваше най-добре. В града колата демонстрира добра маневреност и добра динамика. Преминаваше с лекота по тесните улици, а фаровете й - AFL адаптивни с 9 функции, превръщаха и най-тъмните улици в светъл ден.

Светлините наистина впечатляват - освен, че разполагат с ефектен LED кант, те осветяват в страни от автомобила при съответния завой. За това, те не разчитат на фаровете за мъгла, като при повечето луксозни SUV-та (и други), а на специално отделение в самия фар.

Трансмисията на тествания от нас автомобил беше шест степенна ръчна, което поне според нас, е препоръчително за возило със спортно поведение. Иначе, за феновете на по-мързеливото каране, е наличен и автоматик със същия брой предавки. Тук ще споменем, че ръчната спирачка, е всъщност електрическа и се командва с бутон, което е по-скоро недостатък за автомобил, който претендира да бъде екшън звезда.

На магистралата Astra Turbo ускорява уверено, независимо с каква скорост. Ограниченията не ни позволиха да подкараме колата с максималните и скоростни възможности, но все проверихме, как стоят нещата при скорост от около 150 км/час. Въпреки силния снеговалеж, в Astra беше тихо и спокойно. Скоростта не се усещаше особено, а пътното поведение вдъхваше сигурност.

В режим "Tour", колата стана дори по-приятна за шофиране по такива участъци - окачването, волана и педала на газта са по-меки в този режим, а усещането е за по-голям, и по-комфортен автомобил.

Режимът "Sport", който използвахме по-често, е най-подходящ за шосета с повече завои. Той прави газта и волана по-директни, а окачването - по-твърдо. Звукът на двигателя, като че ли също се променя, заедно с цвета на уредите по таблото, подканвайки шофьорът да настъпи десния педал до долу.

Както вече споменахме, двигателят е четири цилиндров с обем 1.4-литра. Сигурно се досещате, че когато колата е пълна, малкият обем да двигателя започва да се усеща. Добрата новина, е че това става най-вече на първа предавка. При ускорение на 2-ра, 3-та и 4-та скорост, динамиката е впечатляваща, а това е най-важното.

Ускорението на Astra 1.4 Turbo от място до 100 км/час не е особено динамично - 9.9 секунди, но динамиката от около 40 км/час до към 90-100 км/час, или с други думи, тогава, когато ви е най-нужна - е поразителна, за толкова малък двигател.

И така, наследникът на Kadett, и по-точно най-новата Astra вече не разполага с 2.0-литров бензинов двигател. Агрегатите са по-малки, но пък разчитат на принудително пълнене. Резултатът е аналогична мощност и аналогичен въртящ момент, и много по-ниски нива на разход на гориво и вредни емисии.

Astra 1.4 Turbo съчетава динамика и икономичност, което безспорно ни хареса, но наш екшън фаворит, все пак остава по-силната версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.


При премиерата на Astra 2010 в България, производителите я определиха, като екшън звезда. Тя обаче не е нов екшън герой, а доказан и предпочитан играч в този клас с над 70-годишна история зад гърба си.

Десетото поколение на возилото не демонстрира революция, а за наша радост - завидна еволюция. То е запазило всички положителни страни на предшествениците си, поучавайки се от дългогодишният им опит.

 

0 от 500
  • #119
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Focus III ( преди 13 години )
    А за повчето знаци в коментара...просто пишеш с някой редактор и след това записваш файла в .html формат. отваряш го с браузера и копираш.
  • #118
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Focus III ( преди 13 години )
    Ами не съм се интересувал реално. само погледнах сайта на Мото Пфое, дали има информация за C-Max и Focus III. Не намерих. Всъщност, интересувам се от други модели - Фиеста и C-Max. Focus някак не ми се връзва в представите ми за личен или семеен автомобил. Ако ще е семеен, това, ще е C-Max. Ако ще е личен, какъвто е сегашният ми, това ще е Фиеста и то с 3 врати. Това не пречи да се интересувам и от другите модели на Форд. 30 бона са много за тоя двигател, та били те и с 23 екстри отгоре. 25 бих приел за нормално. Сигурно и ще ми предложат тая цена, ако се пазаря, но не ме интересува тоя слаб мотор. И понеже 40 бона ми се струват още повече за двигател EcoBoost, ще си остана със сегашната кола, понеже не се чупи. В най-лошия случай, ще си взема нова Фиеста, но така като гледам, 120 коня няма в листата на Мото Пфое. По-малко няма да взема. Изобщо, Мото Пфое ме разочароваха. Днес гледам предлагат някакъв Фюжън за близо 20 бона. Абе вие нормални ли сте? Кой ще ви купи тая кола сега на тая цена? Пускайте ги по 15 бона и си свиркайте!
  • #117
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Focus III ( преди 13 години )
    Ами не съм се интересувал реално. само погледнах сайта на Мото Пфое, дали има информация за C-Max и Focus III. Не намерих. Всъщност, интересувам се от други модели - Фиеста и C-Max. Focus някак не ми се връзва в представите ми за личен или семеен автомобил. Ако ще е семеен, това, ще е C-Max. Ако ще е личен, какъвто е сегашният ми, това ще е Фиеста и то с 3 врати. Това не пречи да се интересувам и от другите модели на Форд. 30 бона са много за тоя двигател, та били те и с 23 екстри отгоре. 25 бих приел за нормално. Сигурно и ще ми предложат тая цена, ако се пазаря, но не ме интересува тоя слаб мотор. И понеже 40 бона ми се струват още повече за двигател Eco
  • #116
    1 rate up comment 0 rate down comment
    и пак до Focus III ( преди 13 години )
    не знам как пишеш токова дълги постове, но ето ти малко и за цената на Focus III - 1.6 105 коня бензин 5 врати Ambiente ще се продава на цена от 29 900 лв с ДДС. Първите 50 клиента печелят един пакет "driver assitance" - следи за умората на водача, отклоняването от собственото платно, паркира самостоятелно и т.н.Този пакет не може да бъде поръчан с Ambiente. Въобще, за човек който се интересува толкова от Focus III,знаеш твърде малко,без да се заяждам,информацията я имам от дилърите.
  • #115
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Focus III ( преди 13 години )
    Приятелю,аз съм Анонимният,който ти направи кратко сравнение м/у Фокус 2005 и Астрата от личен опит.Новият Фокус III излиза на пазара в Германия от 1.март - официално.Първите бройки за България пътуват и ще пристигнат в България около 5-10 март.Ако имаш желание да го разгледаш *** в някой от салоните на МОТО - ПФОЕ и го виж - около 20-25 март повечето дилъри ще го имат.Не ме разбирай погрешно - харесвам Фокус,но и той си има недостатъци, надявам се ще бъдат поправени с новия модел.
  • #114
    1 rate up comment 2 rate down comment
    hotgossip.log.bg ( преди 13 години )
    Голи снимки на Николета Лозанова: hotgossip.log.bg
  • #113
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Новият фокус има доста сходен силует с тази астра :) и макар да излиза малко след нея мисля астричката е малко по елегантна поне щто се отнася до дизайна :) но като се споне класът е пренаситен и има за всеки вкус по нещичко а и почити всички предложения са добри и имат своите силни страни :))
  • #112
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Какъв Клюндай, ***? Хич недей ги гледа тези немски журналистически фалшификации! Ако имаше малко мозък въобще нямаше да се излагаш да споменаваш Клюндай. За пътно поведение и двигатели Клюндай ги няма никакви. Спри да гледаш телевизия и смени малко коли, отиди на няколко тестдрайва зада влезеш в час!
  • #111
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Focus III ( преди 13 години )
    Нямам нищо против да ти харесват други автомобили. Нали затова има конглокенция. И на мен ми харесват долуспоменатите от теб, но все пак бих предпочел Focus III пред всички тях. По-долу писах защо - двигател, окачване, управление, интериор и дизайн. Лично на мен дизайнът ми харесва, но това не е задължително да е така за всички. За цената все още нищо не мога да кажа, макар да предполагам, че в България няма да е от най-ниските. Единствено засега журналистите имат критики към мястото за главите на задните седалки. Сякаш ще се возят там, като си купят тая кола. Естествено и към таблото, което според тях е разпиляно. Аз сравнявах внимателно таблата на Голф и Фокус. Не можах да намеря кой знае какви разлики, като функционалност. Може би някои от бутоните при Фокус са с леко странна форма, продиктувани от дизайна. Но при Голф примерно има клавиши, които са поставени на доста неудобно място почти хоризонтално зад скоростния лост. При Фокус, почти всичко може да се управлява, докато държиш ръката си на скоростният лост. А е всеизвестно от изследвания, че по-голямата част от мъжете държат дясната си ръка точно там. Дали ще си взема Фокус или не, това е друга тема. Все пак намесих тая кола тук, защото е най-прекият конглокент на тестваната Астра. Това е поради факта, че продажбите на Фокус и Астра са на едно ниво в Европа. Голф е доста напред и явно е заслужил това. Ама някой да се изказва, без да е сядал в новите модели на Форд, че возели като дъска, издава само селския му произход. Кой каквото иска да кара, само нека да е ново. Пожелавам на всички това. Аз изпитах тая тръпка.
  • #110
    1 rate up comment 3 rate down comment
    A3 ( преди 13 години )
    Kwo si mi zarazhwalil Ford-ovete be da ne se im dilur???????Kato go gledam noviq Focus e totalen regres po otno6enie na dizaina.Wutre gore dolu sa go oprawili.No samo da te pitam w tozi prenaselen klas s kakwo moje da me grabne Focusa?W tozi klas ima koli,koito dosta powe4e mi hareswat-A3,1,Golf,Megane,DS4,308.I STIGA LUGA-NAI-PRODAWANATA VNOSNA MARKA W ITALIA E VW!