IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Astra, Opel Astra

Тест-ревю на новата Astra 1.4 Turbo

Astra, Opel Astra

Първата кола с главно "К" в живота ми, беше Kedett GSI 16V. За тези, които не знаят това е версия с 2.0-литров бензинов атмосферен двигател, доставящ 150 к.с. и 196 Нм. Ниското тегло на този модел, съчетано с достатъчната сила на двигателя, доставяха на возилото ускорение от място до 100 км/ч за 8 секунди, с които слагаше в задния си джоб основният конкурент - Golf GTI 16V.

Имам много хубави спомени с тази кола, и за това с удоволствие седнах в последния представител на Opel в този клас. Той също като стария Kedett GSI, привлича внимание с мускулести, ненатрапчиви форми, и също като него предлага малки неща, които правят голямо впечатление.

Kedett GSI 16V се оборудваше с дигитално табло и бордови компютър, които бяха невиждан хит в онова време. Новата Astra няма как да ни впечатли с нещо толкова обичайно за сегашните коли. Тя обаче успява да ни зарадва с неща, като интериорно фоново осветление около скоростния лост и вратите на корите, и спортен режим, който осветява в червено всички уреди на таблото - малки, дори незначителни на пръв поглед неща, които обаче няма да убягнат на нито един автофен.

Двигателят на версията, която карахме е 1.4 turbo със 140 к.с. и 200 Нм. Това е една от най-силните версии, ако не броим OPC (VXR) модификацията. Ускорява от място до 100 км/ч. за 9.9 секунди, развива максимална скорост - 202 км/час, като изразходва средно по само 5.9 литра на 100 км. Ако динамиката ви се струва недостатъчна има и версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.

Нашия тест калкулира около 400 километра - 100 в града, 200 на магистрала и 100 по извънградски, планински пътища (потреблението на гориво, според уредите бе 8.1 л/100 км).

Astra е онези автомобили, които трябва да се справят еднакво добре в градския трафик, по изпълнените със завои планински пътища и на "високоскоростната" магистрала.

Не мога да определя къде Astra Turbo се чувстваше най-добре. В града колата демонстрира добра маневреност и добра динамика. Преминаваше с лекота по тесните улици, а фаровете й - AFL адаптивни с 9 функции, превръщаха и най-тъмните улици в светъл ден.

Светлините наистина впечатляват - освен, че разполагат с ефектен LED кант, те осветяват в страни от автомобила при съответния завой. За това, те не разчитат на фаровете за мъгла, като при повечето луксозни SUV-та (и други), а на специално отделение в самия фар.

Трансмисията на тествания от нас автомобил беше шест степенна ръчна, което поне според нас, е препоръчително за возило със спортно поведение. Иначе, за феновете на по-мързеливото каране, е наличен и автоматик със същия брой предавки. Тук ще споменем, че ръчната спирачка, е всъщност електрическа и се командва с бутон, което е по-скоро недостатък за автомобил, който претендира да бъде екшън звезда.

На магистралата Astra Turbo ускорява уверено, независимо с каква скорост. Ограниченията не ни позволиха да подкараме колата с максималните и скоростни възможности, но все проверихме, как стоят нещата при скорост от около 150 км/час. Въпреки силния снеговалеж, в Astra беше тихо и спокойно. Скоростта не се усещаше особено, а пътното поведение вдъхваше сигурност.

В режим "Tour", колата стана дори по-приятна за шофиране по такива участъци - окачването, волана и педала на газта са по-меки в този режим, а усещането е за по-голям, и по-комфортен автомобил.

Режимът "Sport", който използвахме по-често, е най-подходящ за шосета с повече завои. Той прави газта и волана по-директни, а окачването - по-твърдо. Звукът на двигателя, като че ли също се променя, заедно с цвета на уредите по таблото, подканвайки шофьорът да настъпи десния педал до долу.

Както вече споменахме, двигателят е четири цилиндров с обем 1.4-литра. Сигурно се досещате, че когато колата е пълна, малкият обем да двигателя започва да се усеща. Добрата новина, е че това става най-вече на първа предавка. При ускорение на 2-ра, 3-та и 4-та скорост, динамиката е впечатляваща, а това е най-важното.

Ускорението на Astra 1.4 Turbo от място до 100 км/час не е особено динамично - 9.9 секунди, но динамиката от около 40 км/час до към 90-100 км/час, или с други думи, тогава, когато ви е най-нужна - е поразителна, за толкова малък двигател.

И така, наследникът на Kadett, и по-точно най-новата Astra вече не разполага с 2.0-литров бензинов двигател. Агрегатите са по-малки, но пък разчитат на принудително пълнене. Резултатът е аналогична мощност и аналогичен въртящ момент, и много по-ниски нива на разход на гориво и вредни емисии.

Astra 1.4 Turbo съчетава динамика и икономичност, което безспорно ни хареса, но наш екшън фаворит, все пак остава по-силната версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.


При премиерата на Astra 2010 в България, производителите я определиха, като екшън звезда. Тя обаче не е нов екшън герой, а доказан и предпочитан играч в този клас с над 70-годишна история зад гърба си.

Десетото поколение на возилото не демонстрира революция, а за наша радост - завидна еволюция. То е запазило всички положителни страни на предшествениците си, поучавайки се от дългогодишният им опит.

 

0 от 500
  • #99
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Focus III ( преди 13 години )
    Видяхме го i30 в сравнението с Астра и Меган. Меган го победи със 7 точки, а Астра бе далеч напред +26 точки. Освен това, ширината на i30 отзад е 1465 мм, а не както ти твърдиш. Нека все пак гледаме еднакви източници, които мерят по един и същ начин. Ама i30 да ми го сравняваш с Астра, Голф или Фокус, е направо смешно. Корейците има да ядат не само много хляб, но и много салам.
  • #98
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до Focus III ( преди 13 години )
    Ти ако някога си сядал в нова кола,аз съм Дядо Мраз!Нов Фокус може да имаш,но на картинки от дъвки..:))) ***!
  • #97
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Focus out ( преди 13 години )
    МНОГО ФЛЯБ ИМА ДА ЯДАТ И ФОРД И ОПЕЛ ЗА ВЪТРЕШНА ШИРИНА,ИЗОБЩО ЗА НЯКАКЪВ КОМФОРТ.HYUNDAI i30,ШИРИНА ОТПРЕД 1490 мм. ШИРИНА ОТЗАД 1480 мм.,а е модел 2007.
  • #96
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Focus III ( преди 13 години )
    ...Но след като закупих нов Форд и видях, че е надеждна кола, както и предполагах преди това, вече не съм склонен да сменям марката. Още повече след излизането на новите модели на Форд.
  • #95
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Focus III ( преди 13 години )
    Анонимни под мен, дори и сега старият Фокус финишира с отлични продажби в Европа. Той винеги е водил в класа си на един от най-големите пазари в Европа, като Англия, а Форд е най-продаваната вносна марка в Италия. Това, дето твърдиш са пълни глупости, защото повечето от закупилите Форд, са склонни да не сменят марката. Аз съм един от тях, макар преди да си взема Форд, да не робувах на марки. Бях склонен да взема всичко от Рено и Ситроен, през Тойота и до Фолксваген. Но след като закупих нов Форд
  • #94
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Focus III ( преди 13 години )
    Лично аз говорех за вътрешна ширина, а не за външна.Според графиките на АБ ( на които много не вярвам, поради честите печатни грешки), Фокус III е широк отзад 1410, Астра 1430 и Голф 1460 мм. Това означава, че Фокус би трябвало да е малко тесничък за трима пътници отзад. За сметка на това има най-голямо предлагано място за краката и най-голяма височина на задната седалка, което помага за по-високите хора и по-удобната позиция на седене. Това, че няма място над главата е кофти, ако някой реши примерно да пие вода по време на път. Има и още една заблуда, като се гледат снимките на Астра. Задната и седалка е с 3 сантиметра по-дълга от тия на Голф и Фокус, което визуално помага за по-малкото място на снимките. А коментари като тоя на @Обективен, са меко казано смешни. Определено не се е возил дори и на Фиеста, която има най-меката возия в класа си, като същевременно е най-пъргава в завоите и има най-доброто кормилно управление. Затова си е и най-продаваната в класа си де.
  • #93
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ford,v Evropa niama nikakav 6ans s Fokusa, v sveta mojebi....
  • #92
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    до ! Оппа!!! Старият Фокус е по-широк от новата Астра. Старият Фокус е 1839 мм, новата Астра 1814 мм
  • #91
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Четете първо!!! ( преди 13 години )
    Дето си написал линка от Уикипедия, точно от там съм копирал текста за Опел и Москвич. Извади си глога от *** и ще ти се изясни! Ха - ха! Нарича ме лъжец, а дори не е прочел текста в линка, който дава за да прочете, че е абсолютно същия. *** работа!
  • #90
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до ! ( преди 13 години )
    На твоя приятел с 3.9/100 на Мондео му предй поздрави от арменския поп!Омръзнало ми е смешни лъжци.