IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Astra, Opel Astra

Тест-ревю на новата Astra 1.4 Turbo

Astra, Opel Astra

Първата кола с главно "К" в живота ми, беше Kedett GSI 16V. За тези, които не знаят това е версия с 2.0-литров бензинов атмосферен двигател, доставящ 150 к.с. и 196 Нм. Ниското тегло на този модел, съчетано с достатъчната сила на двигателя, доставяха на возилото ускорение от място до 100 км/ч за 8 секунди, с които слагаше в задния си джоб основният конкурент - Golf GTI 16V.

Имам много хубави спомени с тази кола, и за това с удоволствие седнах в последния представител на Opel в този клас. Той също като стария Kedett GSI, привлича внимание с мускулести, ненатрапчиви форми, и също като него предлага малки неща, които правят голямо впечатление.

Kedett GSI 16V се оборудваше с дигитално табло и бордови компютър, които бяха невиждан хит в онова време. Новата Astra няма как да ни впечатли с нещо толкова обичайно за сегашните коли. Тя обаче успява да ни зарадва с неща, като интериорно фоново осветление около скоростния лост и вратите на корите, и спортен режим, който осветява в червено всички уреди на таблото - малки, дори незначителни на пръв поглед неща, които обаче няма да убягнат на нито един автофен.

Двигателят на версията, която карахме е 1.4 turbo със 140 к.с. и 200 Нм. Това е една от най-силните версии, ако не броим OPC (VXR) модификацията. Ускорява от място до 100 км/ч. за 9.9 секунди, развива максимална скорост - 202 км/час, като изразходва средно по само 5.9 литра на 100 км. Ако динамиката ви се струва недостатъчна има и версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.

Нашия тест калкулира около 400 километра - 100 в града, 200 на магистрала и 100 по извънградски, планински пътища (потреблението на гориво, според уредите бе 8.1 л/100 км).

Astra е онези автомобили, които трябва да се справят еднакво добре в градския трафик, по изпълнените със завои планински пътища и на "високоскоростната" магистрала.

Не мога да определя къде Astra Turbo се чувстваше най-добре. В града колата демонстрира добра маневреност и добра динамика. Преминаваше с лекота по тесните улици, а фаровете й - AFL адаптивни с 9 функции, превръщаха и най-тъмните улици в светъл ден.

Светлините наистина впечатляват - освен, че разполагат с ефектен LED кант, те осветяват в страни от автомобила при съответния завой. За това, те не разчитат на фаровете за мъгла, като при повечето луксозни SUV-та (и други), а на специално отделение в самия фар.

Трансмисията на тествания от нас автомобил беше шест степенна ръчна, което поне според нас, е препоръчително за возило със спортно поведение. Иначе, за феновете на по-мързеливото каране, е наличен и автоматик със същия брой предавки. Тук ще споменем, че ръчната спирачка, е всъщност електрическа и се командва с бутон, което е по-скоро недостатък за автомобил, който претендира да бъде екшън звезда.

На магистралата Astra Turbo ускорява уверено, независимо с каква скорост. Ограниченията не ни позволиха да подкараме колата с максималните и скоростни възможности, но все проверихме, как стоят нещата при скорост от около 150 км/час. Въпреки силния снеговалеж, в Astra беше тихо и спокойно. Скоростта не се усещаше особено, а пътното поведение вдъхваше сигурност.

В режим "Tour", колата стана дори по-приятна за шофиране по такива участъци - окачването, волана и педала на газта са по-меки в този режим, а усещането е за по-голям, и по-комфортен автомобил.

Режимът "Sport", който използвахме по-често, е най-подходящ за шосета с повече завои. Той прави газта и волана по-директни, а окачването - по-твърдо. Звукът на двигателя, като че ли също се променя, заедно с цвета на уредите по таблото, подканвайки шофьорът да настъпи десния педал до долу.

Както вече споменахме, двигателят е четири цилиндров с обем 1.4-литра. Сигурно се досещате, че когато колата е пълна, малкият обем да двигателя започва да се усеща. Добрата новина, е че това става най-вече на първа предавка. При ускорение на 2-ра, 3-та и 4-та скорост, динамиката е впечатляваща, а това е най-важното.

Ускорението на Astra 1.4 Turbo от място до 100 км/час не е особено динамично - 9.9 секунди, но динамиката от около 40 км/час до към 90-100 км/час, или с други думи, тогава, когато ви е най-нужна - е поразителна, за толкова малък двигател.

И така, наследникът на Kadett, и по-точно най-новата Astra вече не разполага с 2.0-литров бензинов двигател. Агрегатите са по-малки, но пък разчитат на принудително пълнене. Резултатът е аналогична мощност и аналогичен въртящ момент, и много по-ниски нива на разход на гориво и вредни емисии.

Astra 1.4 Turbo съчетава динамика и икономичност, което безспорно ни хареса, но наш екшън фаворит, все пак остава по-силната версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.


При премиерата на Astra 2010 в България, производителите я определиха, като екшън звезда. Тя обаче не е нов екшън герой, а доказан и предпочитан играч в този клас с над 70-годишна история зад гърба си.

Десетото поколение на возилото не демонстрира революция, а за наша радост - завидна еволюция. То е запазило всички положителни страни на предшествениците си, поучавайки се от дългогодишният им опит.

 

0 от 500
  • #89
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Личен опит.Mondeo 2003 2.0 дизел Варна-София лятото 6.6/100.Без да съм състезател,но не съм се и тътрил.
  • #88
    2 rate up comment 3 rate down comment
    ! ( преди 13 години )
    Имам доста повече вяра на каталожните данни, от колкото на горния тест драйв. А иначе - то си ни е бълграска черта - тази сутрин един приятел се хвалеше как с Мондео Комби Дизел от 2000 му дало разход 3.9... посред зима.... достоверно звучи - изобщо не се съмнявам :)))
  • #87
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ! ( преди 13 години )
    Хубаво плюете теглото, но всъщност то не е много по-различно от на Голф 6 - разликата е около 100кг, но при по-голямо междуосие и дължина на Астра-та си е съвсем нормално.Focus-а е още 50-60 кг надолу, но и той е по-тесен и по-къс. По каталозите разликата в разхода е в границите на 0,2-0,3/100, като Астра-та е с повече коне.
  • #86
    0 rate up comment 3 rate down comment
    до Четете първо!!! ( преди 13 години )
    Ти чeти първо,бе селски лъжец!MZMA съществува от 1945,а не 1947 и няма нищо общо с разни фабрички от Германия. http://en.wikipedia.org/wiki/Moskvitch
  • #85
    3 rate up comment 3 rate down comment
    ( преди 13 години )
    Този Опел с това тегло от 1400 килограма си е направо бита карта още като нов. Единствено ще е щастлив *** след 20 години като го продава на вторични суровини. Аз не знам някой от конКУРенцията да прави толкова тежки коли, което веднага води до лошо пътно поведение и уверичен разход!
  • #84
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Абе и ти си глупавичък. Аз съм имал 3 френски коли и мога да кажа доста добри думи за тях. Но съм имал и бензинов Форд, дето ми даваше същия разход като твоя дизелов Ситроен.
  • #83
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Четете първо!!! ( преди 13 години )
    After the war, the USSR brought an entire Opel manufacturing line from Brandenburg in Germany. A factory called MZMA (Moskovsky Zavod Malolitrazhnykh Avtomobiley, that is, Moscow Compact Car Factory) started in 1947 to manufacture an automobile called Moskvitch 400 based on the Opel Kadett.
  • #82
    6 rate up comment 3 rate down comment
    niki radev ( преди 13 години )
    koito ne e karal frenska kola da ne se obajda che mi stava smeshno veche. Rugaite frenskite koli karaite nemskite bokluci ot tipa ford i opel deto vi davat razhod kolkoto ne moje da si pozvolite.. Az pyk shte si karam Citroena s 1.9 chist dizelov dvigatel s razhod 5.5 v grada i nqma da me bolqt bybrecite ot voziqta na golf ili astra : )
  • #81
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    тва със задрасканата емблема нема как да е кола, та по този начин производителя се е отказал от марката си, а некакви балъци си ги копуват да правят оборот на сервизите и производителите на резервни части
  • #80
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това с опел и руснаците се 100% лъжа!Автомобилните заводи в СССР са били проектирани и строени от италианци.Опел през 40-те и 50-те години за били на практика фалирали и още по-малко са имали завод в източната част на Германия.Заводът им винаги е бил в Рюселсхайм,Западна Германия.Първият москвич копира БМВ,ама ти си *** ***,че да знаеш това.