IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Astra, Opel Astra

Тест-ревю на новата Astra 1.4 Turbo

Astra, Opel Astra

Първата кола с главно "К" в живота ми, беше Kedett GSI 16V. За тези, които не знаят това е версия с 2.0-литров бензинов атмосферен двигател, доставящ 150 к.с. и 196 Нм. Ниското тегло на този модел, съчетано с достатъчната сила на двигателя, доставяха на возилото ускорение от място до 100 км/ч за 8 секунди, с които слагаше в задния си джоб основният конкурент - Golf GTI 16V.

Имам много хубави спомени с тази кола, и за това с удоволствие седнах в последния представител на Opel в този клас. Той също като стария Kedett GSI, привлича внимание с мускулести, ненатрапчиви форми, и също като него предлага малки неща, които правят голямо впечатление.

Kedett GSI 16V се оборудваше с дигитално табло и бордови компютър, които бяха невиждан хит в онова време. Новата Astra няма как да ни впечатли с нещо толкова обичайно за сегашните коли. Тя обаче успява да ни зарадва с неща, като интериорно фоново осветление около скоростния лост и вратите на корите, и спортен режим, който осветява в червено всички уреди на таблото - малки, дори незначителни на пръв поглед неща, които обаче няма да убягнат на нито един автофен.

Двигателят на версията, която карахме е 1.4 turbo със 140 к.с. и 200 Нм. Това е една от най-силните версии, ако не броим OPC (VXR) модификацията. Ускорява от място до 100 км/ч. за 9.9 секунди, развива максимална скорост - 202 км/час, като изразходва средно по само 5.9 литра на 100 км. Ако динамиката ви се струва недостатъчна има и версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.

Нашия тест калкулира около 400 километра - 100 в града, 200 на магистрала и 100 по извънградски, планински пътища (потреблението на гориво, според уредите бе 8.1 л/100 км).

Astra е онези автомобили, които трябва да се справят еднакво добре в градския трафик, по изпълнените със завои планински пътища и на "високоскоростната" магистрала.

Не мога да определя къде Astra Turbo се чувстваше най-добре. В града колата демонстрира добра маневреност и добра динамика. Преминаваше с лекота по тесните улици, а фаровете й - AFL адаптивни с 9 функции, превръщаха и най-тъмните улици в светъл ден.

Светлините наистина впечатляват - освен, че разполагат с ефектен LED кант, те осветяват в страни от автомобила при съответния завой. За това, те не разчитат на фаровете за мъгла, като при повечето луксозни SUV-та (и други), а на специално отделение в самия фар.

Трансмисията на тествания от нас автомобил беше шест степенна ръчна, което поне според нас, е препоръчително за возило със спортно поведение. Иначе, за феновете на по-мързеливото каране, е наличен и автоматик със същия брой предавки. Тук ще споменем, че ръчната спирачка, е всъщност електрическа и се командва с бутон, което е по-скоро недостатък за автомобил, който претендира да бъде екшън звезда.

На магистралата Astra Turbo ускорява уверено, независимо с каква скорост. Ограниченията не ни позволиха да подкараме колата с максималните и скоростни възможности, но все проверихме, как стоят нещата при скорост от около 150 км/час. Въпреки силния снеговалеж, в Astra беше тихо и спокойно. Скоростта не се усещаше особено, а пътното поведение вдъхваше сигурност.

В режим "Tour", колата стана дори по-приятна за шофиране по такива участъци - окачването, волана и педала на газта са по-меки в този режим, а усещането е за по-голям, и по-комфортен автомобил.

Режимът "Sport", който използвахме по-често, е най-подходящ за шосета с повече завои. Той прави газта и волана по-директни, а окачването - по-твърдо. Звукът на двигателя, като че ли също се променя, заедно с цвета на уредите по таблото, подканвайки шофьорът да настъпи десния педал до долу.

Както вече споменахме, двигателят е четири цилиндров с обем 1.4-литра. Сигурно се досещате, че когато колата е пълна, малкият обем да двигателя започва да се усеща. Добрата новина, е че това става най-вече на първа предавка. При ускорение на 2-ра, 3-та и 4-та скорост, динамиката е впечатляваща, а това е най-важното.

Ускорението на Astra 1.4 Turbo от място до 100 км/час не е особено динамично - 9.9 секунди, но динамиката от около 40 км/час до към 90-100 км/час, или с други думи, тогава, когато ви е най-нужна - е поразителна, за толкова малък двигател.

И така, наследникът на Kadett, и по-точно най-новата Astra вече не разполага с 2.0-литров бензинов двигател. Агрегатите са по-малки, но пък разчитат на принудително пълнене. Резултатът е аналогична мощност и аналогичен въртящ момент, и много по-ниски нива на разход на гориво и вредни емисии.

Astra 1.4 Turbo съчетава динамика и икономичност, което безспорно ни хареса, но наш екшън фаворит, все пак остава по-силната версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.


При премиерата на Astra 2010 в България, производителите я определиха, като екшън звезда. Тя обаче не е нов екшън герой, а доказан и предпочитан играч в този клас с над 70-годишна история зад гърба си.

Десетото поколение на возилото не демонстрира революция, а за наша радост - завидна еволюция. То е запазило всички положителни страни на предшествениците си, поучавайки се от дългогодишният им опит.

 

0 от 500
  • #109
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    дайхатсу...или не, хуйдай май са по-зле и от тях
  • #108
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Focus III ( преди 13 години )
    Ами тогава спорът е приключен. Говориш за минали неща и модели, които отдавна ги няма. Проблемът е твой, че не искаш да падаш толкова долу. Явно за теб Хюндай е горе. Все пак се чудя, колко по-ниско може да падне човек от Хюндай. Вероятно следващото стъпало е български автомобил, произведен в Ловеч :)
  • #107
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Изобщо Форд е много далече от пресатвата ми за свястна мярка,ама много далече.И не е само мое мнение.
  • #106
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Фиеста..????? Няма да падна чак до там.
  • #105
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Сравнявали са актуални модели.Новия i30 2012 ще излезе преди голф 7.Тогава ще ги видим.
  • #104
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Focus III ( преди 13 години )
    И като говоря за размери, използвам един и същ източник. Защото ако погледнеш проспектите на автомобилните производители, там нещата са различни. И дай да се изясним за Голф. Напоследък Ауто Билд тестват само модели с опционалното DDC окачване така, че не вози като дъска, както ти твърдиш. Живееш с миналото, момче. От 2-3 години насам, комфортът на возене много напредна при новите модели! Затова ти казвам да покараш из нашите дупки една Фиеста, последен модел и тогава да пишеш глупости :)
  • #103
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Focus III ( преди 13 години )
    Абе пич, И Мегана и Голфа отдавна ги няма вече! Показваш ми клипове с Голф 5, а само след няколко месеца ще бъде представен Голф 7! А тоя Меган отдавна го няма! Аз ти говоря за сравнение отпреди месец максимум, а не отпреди години! Или може би за теб са важни тия модели, защото най-новото, което може да купиш е кола от 2006 година?
  • #102
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    И ширината отзад е точно 1480 мм.
  • #101
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    На Аутобилд плочата им е знаем:модела Х вози твърдо,голфа вози комфортно твърдо.И тъпотиите за завиването.Е,на видеото се вижда много добре,че корейката се държи най-добре в завой от всички и спира по-добре.Прави смешни рендето и голфа.Не просто смешни,трепва ги!
  • #100
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Мегана,Фокуса и Голфа по-добри от i30?!Това някаква шега ли е?По кое точно са по-добри?Ето *** да се просветиш тестващия ще си потроши ръцете в рендето и с по-лоши спирачки от i30.Тук ако знеш немски,ще разбереш колко зле е голфа освен лошия спирачен път и катастрофалното поведение на лосовия тест (ляга като ***,почти си осурка бронята)критикуват теснотията и маматериалите в голфа