IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Astra, Opel Astra

Тест-ревю на новата Astra 1.4 Turbo

Astra, Opel Astra

Първата кола с главно "К" в живота ми, беше Kedett GSI 16V. За тези, които не знаят това е версия с 2.0-литров бензинов атмосферен двигател, доставящ 150 к.с. и 196 Нм. Ниското тегло на този модел, съчетано с достатъчната сила на двигателя, доставяха на возилото ускорение от място до 100 км/ч за 8 секунди, с които слагаше в задния си джоб основният конкурент - Golf GTI 16V.

Имам много хубави спомени с тази кола, и за това с удоволствие седнах в последния представител на Opel в този клас. Той също като стария Kedett GSI, привлича внимание с мускулести, ненатрапчиви форми, и също като него предлага малки неща, които правят голямо впечатление.

Kedett GSI 16V се оборудваше с дигитално табло и бордови компютър, които бяха невиждан хит в онова време. Новата Astra няма как да ни впечатли с нещо толкова обичайно за сегашните коли. Тя обаче успява да ни зарадва с неща, като интериорно фоново осветление около скоростния лост и вратите на корите, и спортен режим, който осветява в червено всички уреди на таблото - малки, дори незначителни на пръв поглед неща, които обаче няма да убягнат на нито един автофен.

Двигателят на версията, която карахме е 1.4 turbo със 140 к.с. и 200 Нм. Това е една от най-силните версии, ако не броим OPC (VXR) модификацията. Ускорява от място до 100 км/ч. за 9.9 секунди, развива максимална скорост - 202 км/час, като изразходва средно по само 5.9 литра на 100 км. Ако динамиката ви се струва недостатъчна има и версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.

Нашия тест калкулира около 400 километра - 100 в града, 200 на магистрала и 100 по извънградски, планински пътища (потреблението на гориво, според уредите бе 8.1 л/100 км).

Astra е онези автомобили, които трябва да се справят еднакво добре в градския трафик, по изпълнените със завои планински пътища и на "високоскоростната" магистрала.

Не мога да определя къде Astra Turbo се чувстваше най-добре. В града колата демонстрира добра маневреност и добра динамика. Преминаваше с лекота по тесните улици, а фаровете й - AFL адаптивни с 9 функции, превръщаха и най-тъмните улици в светъл ден.

Светлините наистина впечатляват - освен, че разполагат с ефектен LED кант, те осветяват в страни от автомобила при съответния завой. За това, те не разчитат на фаровете за мъгла, като при повечето луксозни SUV-та (и други), а на специално отделение в самия фар.

Трансмисията на тествания от нас автомобил беше шест степенна ръчна, което поне според нас, е препоръчително за возило със спортно поведение. Иначе, за феновете на по-мързеливото каране, е наличен и автоматик със същия брой предавки. Тук ще споменем, че ръчната спирачка, е всъщност електрическа и се командва с бутон, което е по-скоро недостатък за автомобил, който претендира да бъде екшън звезда.

На магистралата Astra Turbo ускорява уверено, независимо с каква скорост. Ограниченията не ни позволиха да подкараме колата с максималните и скоростни възможности, но все проверихме, как стоят нещата при скорост от около 150 км/час. Въпреки силния снеговалеж, в Astra беше тихо и спокойно. Скоростта не се усещаше особено, а пътното поведение вдъхваше сигурност.

В режим "Tour", колата стана дори по-приятна за шофиране по такива участъци - окачването, волана и педала на газта са по-меки в този режим, а усещането е за по-голям, и по-комфортен автомобил.

Режимът "Sport", който използвахме по-често, е най-подходящ за шосета с повече завои. Той прави газта и волана по-директни, а окачването - по-твърдо. Звукът на двигателя, като че ли също се променя, заедно с цвета на уредите по таблото, подканвайки шофьорът да настъпи десния педал до долу.

Както вече споменахме, двигателят е четири цилиндров с обем 1.4-литра. Сигурно се досещате, че когато колата е пълна, малкият обем да двигателя започва да се усеща. Добрата новина, е че това става най-вече на първа предавка. При ускорение на 2-ра, 3-та и 4-та скорост, динамиката е впечатляваща, а това е най-важното.

Ускорението на Astra 1.4 Turbo от място до 100 км/час не е особено динамично - 9.9 секунди, но динамиката от около 40 км/час до към 90-100 км/час, или с други думи, тогава, когато ви е най-нужна - е поразителна, за толкова малък двигател.

И така, наследникът на Kadett, и по-точно най-новата Astra вече не разполага с 2.0-литров бензинов двигател. Агрегатите са по-малки, но пък разчитат на принудително пълнене. Резултатът е аналогична мощност и аналогичен въртящ момент, и много по-ниски нива на разход на гориво и вредни емисии.

Astra 1.4 Turbo съчетава динамика и икономичност, което безспорно ни хареса, но наш екшън фаворит, все пак остава по-силната версия с 1.6-литров turbo двигател и 180 к.с.


При премиерата на Astra 2010 в България, производителите я определиха, като екшън звезда. Тя обаче не е нов екшън герой, а доказан и предпочитан играч в този клас с над 70-годишна история зад гърба си.

Десетото поколение на возилото не демонстрира революция, а за наша радост - завидна еволюция. То е запазило всички положителни страни на предшествениците си, поучавайки се от дългогодишният им опит.

 

0 от 500
  • #79
    1 rate up comment 0 rate down comment
    $ ( преди 14 години )
    Kara6 li , personali ot Zlatni posred no6t.
  • #78
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Обективен ( преди 14 години )
    Градско ми дава разход 10/100 ЛЕВА/КМ а извън градско малко повече .. Русе-Варна 13лв. Ако искаш .. Мотора е 1.6 и мога да кажа, че се справя абсолютно прилично. Да на баира и идва малко в повече, но искаме икономични самолети , което няма как да стане.на 405хил. км е за 6 години ( такси) и мога да ви кажа, че сменям само консомативи от общ характер. Естествено тампончета амортисьорчета, но във Варна е така .. За това добре се замислете преди да пишете глупости ..
  • #77
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Обективен ( преди 14 години )
    Незнам защо изобщо зачеквате темата за разхода. Искате добре оборудвана кола с мого екстри и сражнително добри материали на изработка , после ревете като мулета,че била тежка.Еми като ви е тежка карайте си скапаните фордове с посивелите пластмасови кори и табла , изтърканите копчета и закъсаните тапицерии, дето грохват за 2 години.От ворд по дървена кола няма.А ако не сте карали Опел не коментираите разхода.Щото аз карам Зафира 2005г. със заводски метан.
  • #76
    2 rate up comment 0 rate down comment
    $ ( преди 14 години )
    VAZ zapo4va proizvodstvo pone 10god. sled Moskvi4,a moje i pove4e,ne sam siguren.
  • #75
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    До До пассатора: Пассатора е прав, руснаците точно това правят и първият москвич е довоенен опел кадет. Не знам откъде вадиш информация за италианци и 60-те години, може би се бъркаш със ВАЗ
  • #74
    4 rate up comment 0 rate down comment
    $ ( преди 14 години )
    Mom4eta,parametrite ve4e sa dosta blizki, ostava samo, vapros na vkus i zastapvaneto na modelite, na men ne bi mi haresalo po ulicite vsi4ko da e ednakvo.
  • #73
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Focus III ( преди 14 години )
    Най-лесно е да отидеш и пробваш.В шоурумите ще те приемат с отворени обятия. Какво значение има написаното в списания или казаното по форумите, след като на теб ти допада или не допада колата? Ако ще возиш мъже по метър и деветдесет отзад, естествено, че няма да стига мястото. И не гледай снимките. Те лъжат. Ако ти примерно си метър и осемдесет висок, седалката ти никога няма да се дърпа до края и отзад ще има място. А за пасажера по принцип има много място във всеки автомобил.
  • #72
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Ceko ( преди 14 години )
    Определено и на мен ми се струва доста тесничко мястото на задните седалки. Дали и Sports Tourer-а ще е така? Замислил съм се за семеен автомобил и мислех, че комбито на Астра е най-добрия вариант - но сега съм малко разколебан. Има ли някой преки впечатления?
  • #71
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до passatora ( преди 14 години )
    Бива ли да си такъв поаталогичен лъжец!Руснаците разглобили завода НА оПЕЛ И ГО ПРЕНЕСЛИ.... БЛА,БЛА,БЛА,НЯМА ЕДНА ДУМА ИСТИНА!РУСКИЯ ЗАВОД Е ПОСТРТОЕН ОТ ИТАЛИАНЦИ В НАЧАЛОТО НА 60-те.
  • #70
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Focus III ( преди 14 години )
    До анонимния... Приятел, сложи поне някакво име, че да се знае на кого се отговаря. ако ще и една единица да е :) Иначе нямах предвид Фокус 2, а новият Фокус 3, който ако не греша излиза на пазара през април, а в България незнайно кога. Макар, че и старият Фокус би на два пъти новата Астра при тестове на Ауто Билд. Това бяха моделите с базови дизелови и бензинови мотори. Аз говорех за новия Фокус. Естествено, че не съм го карал. Не съм журналист, за да ме канят на тестове. Просто написах нещата, които бяха написани в предния брой на Ауто Билд. Карал съм само последната Фиеста и ако съдя по окачването и, то новият Фокус би трябвало да е перфектен. Не съм карал много автомобили, но определено Фиеста има отлично окачване не само като комфорт, но и като поведение на пътя. Германците си го казват това е най-доброто, включително управлението. За Фокус казват същото. След като поставят Фокус с конвенционалното си окачване пред новата Астра с опционалното електронно окачване, за какво говорим изобщо? Просто ти препоръчвам да се качиш в някой нов модел на Форд, та бил той и Фиеста. Виж как се държи колата в нашите дупки и в завоите. Виж как се държи при маневриране в града, как спира и как се превключват скоростите. Ако не си го направил досега, направи го. Заяви си един тестдрайв в Мото Пфое, колкото и скептично да си настроен.