IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru пуска третото поколение на „boxer”

За цялата своя история Subaru е разработил три бензинови четирицилиндрови двигатели.

Subaru пуска третото поколение на „boxer”
Сега най-новият агрегат на японската фирма започва да се монтира серийно, първо на Forester. За разработката на третата генерация на бензиновия двигател, основната причина е в гонитбата за по-нисък разход и по-ниски вредни емисии.
 
 
Новият Forester ще представи третата генерация на двигателя „boxer” през тази година. Двигателите „boxer” са неотделима част от историята на Subaru. Първият четирицилиндров двигател от този тип се появява през 1966 г. при седана Subaru 1000. От фирмата предпочитат „боксера” заради компактния му размер, който е много важен особено за автомобилите с предно предаване, както и заради отличното му поведение и култивиран ход, особено при високи обороти.
 
През годините работният обем на първото поколение „boxer” се повишава от 1.0 до 1.8 литра, системата отваряща и затваряща клапаните се променя от OHV на SOHC, и общо е произведен в 4.6 милиона броя.
 
Втората генерация на бензиновия четирицилиндров „боксер” се появява през 1989 година с премиерата на първото поколение на Legacy. Новият агрегат има две версии на работния обем – 2.0 и 2.5 литра и система за отваряне и затваряне на клапаните SOHC и DOHC, като се предлага в атмосферен и в турбо вариант. Това е един от най-успешните двигатели на фирмата, като за 21 години от него са произведени 7.6 милиона броя. Разбира се през тези години двигателят е подобряван многократно.
 
 
Сега обаче, Subaru пуска изцяло ново поколение на „боксер”, като ще го видим за първи път в действие с обновения Forester. След това ще се монтира и на Legacy и на Imprezа, когато се появи новото поколение на модела през следващата година. Агрегатът обозначен като FB20 е с изцяло нова конструкция. Диаметърът на буталото е 84 мм, ходът му е 90 мм (при досегашния двигател беше 92x75 mm.
 
 
По-малкият диаметър на цилиндрите означава по-малка площ на допир на сегментите до стените на цилиндъра, което понижава триенето и намалява вътрешните загуби. Двигателят вече е с верига, (която не се нуждае от поддръжка или смяна), вместо досегашния ремък. Друга новина е системата за охлаждане на отпадните газове (EGR). Подобрена е и системата за променливо отваряне и затваряне на клапаните (AVCS) и по-малката маслена помпа. Тези промени намаляват вътрешните загуби на двигателя с 28%, а вредните газове CO2 с 13 %.
Ето как изглежда сравнението между Subaru Forester с двигател „боксер” от второ поколение и от трето поколение:
 
 
0 от 500
  • #12
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Моля младите аграри голфаджии да запазят мнението за себе си.Ако имаха малко мозък щяха да знаят,че на Субару двигателите издържат по над 1 млн. км.,колите са невероятно здрави и са пригодени за всякакви условия и терени.Поне да се поинтересуват малко преди да пишат глупости.
  • #11
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 14 години )
    До анонимните анти СУБАРУ. Дрисльовци не спамете темата! Субару рядко ще ги видиш по тестовете, защото заедно с една друга марка - Порше ги считат за НИШОВ автомобил. Освен това, колегата VTEC ти го е написал добре. Търси в западен форум, да видиш тогава какви са темите. В Б-я като цяло автомобилите са стари, нормално е да има проблеми. На моето Легаси Комби му смених едни задни амортисьори, защото 3-4 години по нашите пътища прекарвам болтове. Е няма друга такава кола, а вярвай ми имам доста.
  • #10
    17 rate up comment 0 rate down comment
    VTEC ( преди 14 години )
    До анонимния под мен:А бе мой човек, ти какво искаш да споделят колегите в Субару форума? За сексуалните си изживявания ли? Естествено, че ще пишат за проблеми с автомобилите си. И във форума на Ролс Ройс да влезеш, пак ще четеш за подобни проблеми. А като се има впредвид, че масата българи караме коли на по над 10 години, та дори и Субари, проблеми винаги ще има. За твое сведение, собствениците на Субару оглавяват класацията за най-доволните притежатели на автомобили в Германия. Това е ФАКТ!
  • #9
    2 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    хахаха тая трудно палела ама те си били така така че това било нормално-http://***.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=4230на тоя пък двигатела му дал фира-http://***.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=7415Всяка 3та тема е за проблем с колата.за каква здравина говорите идея си нямам
  • #8
    2 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Пич я кажи как субару като са здрави по тестовете ги няма в челните места.Или те са здрави ама има конспирация против тях.Я гледай колко натрошени има в форума на субаруhttp://***.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=4589http://***.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=2488http://***.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=6697Има още 100 такива теми все за здрави субарута.
  • #7
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Ники ( преди 14 години )
    "системата за охлаждане на отпадните газове (EGR)" направо кърти!Exhaust Gas RecirculationРециркулация на отработените газове)
  • #6
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    ДО 3ТИЯ ***, КАРАЙ ОПЕЛ ФОРТ ИЛИ VW
  • #5
    31 rate up comment 4 rate down comment
    ИТ ( преди 14 години )
    Субару има за главна цел /и я постига/ да прави здрави коли от висока класа само за хора,които са наясно какво търсят. А за такива като тебе има много други производители,те разчитат точно на такива купувачи,които ще се захласнат от няколко дизайнерски гънки по ламарината.
  • #4
    10 rate up comment 30 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Това е една от най-скучните марки.Имат само една бегачка-импреза сти и това е, всичко друго е за пенсионери.Продажбите им пълна скръб,как оцеляват идея си нямам.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    323F ( преди 14 години )
    кавали хората навъртяха по 100000км те за горския с боксер ще ми пишат