IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru пуска третото поколение на „boxer”

За цялата своя история Subaru е разработил три бензинови четирицилиндрови двигатели.

Subaru пуска третото поколение на „boxer”
Сега най-новият агрегат на японската фирма започва да се монтира серийно, първо на Forester. За разработката на третата генерация на бензиновия двигател, основната причина е в гонитбата за по-нисък разход и по-ниски вредни емисии.
 
 
Новият Forester ще представи третата генерация на двигателя „boxer” през тази година. Двигателите „boxer” са неотделима част от историята на Subaru. Първият четирицилиндров двигател от този тип се появява през 1966 г. при седана Subaru 1000. От фирмата предпочитат „боксера” заради компактния му размер, който е много важен особено за автомобилите с предно предаване, както и заради отличното му поведение и култивиран ход, особено при високи обороти.
 
През годините работният обем на първото поколение „boxer” се повишава от 1.0 до 1.8 литра, системата отваряща и затваряща клапаните се променя от OHV на SOHC, и общо е произведен в 4.6 милиона броя.
 
Втората генерация на бензиновия четирицилиндров „боксер” се появява през 1989 година с премиерата на първото поколение на Legacy. Новият агрегат има две версии на работния обем – 2.0 и 2.5 литра и система за отваряне и затваряне на клапаните SOHC и DOHC, като се предлага в атмосферен и в турбо вариант. Това е един от най-успешните двигатели на фирмата, като за 21 години от него са произведени 7.6 милиона броя. Разбира се през тези години двигателят е подобряван многократно.
 
 
Сега обаче, Subaru пуска изцяло ново поколение на „боксер”, като ще го видим за първи път в действие с обновения Forester. След това ще се монтира и на Legacy и на Imprezа, когато се появи новото поколение на модела през следващата година. Агрегатът обозначен като FB20 е с изцяло нова конструкция. Диаметърът на буталото е 84 мм, ходът му е 90 мм (при досегашния двигател беше 92x75 mm.
 
 
По-малкият диаметър на цилиндрите означава по-малка площ на допир на сегментите до стените на цилиндъра, което понижава триенето и намалява вътрешните загуби. Двигателят вече е с верига, (която не се нуждае от поддръжка или смяна), вместо досегашния ремък. Друга новина е системата за охлаждане на отпадните газове (EGR). Подобрена е и системата за променливо отваряне и затваряне на клапаните (AVCS) и по-малката маслена помпа. Тези промени намаляват вътрешните загуби на двигателя с 28%, а вредните газове CO2 с 13 %.
Ето как изглежда сравнението между Subaru Forester с двигател „боксер” от второ поколение и от трето поколение:
 
 
0 от 500
  • #42
    2 rate up comment 7 rate down comment
    АВТОР ( преди 14 години )
    *** сектата. по надолу сте писали ,че има субарута на по 1 млн...помолиха ви за клипове,никой не извадил.Само пишете колко са велики субару и ако някой се усъмни го поцепвате от плюене... Хвалите се с някакъв 2 литра 150 к.с...бил двигател на годината преди 5 год.БРАВО, какъв успех!Като ви гледам и 3мата/субарувич,втек,кико/ сте за доктор.Пиша за първи път по айпито може да се види/да не ме заклеймите и мен/
  • #41
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Mn ( преди 14 години )
    samo injineri ste se sybrali tuka. Mnogo razbirate. Za tova samo do tuka 6te ste- da pi6ete po forumi
  • #40
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Кико ( преди 14 години )
    Да го пуснат на пазара и отивам да си го купя. Доколкото си спомням за двулитровия бензинов boxer - 150 к.с. бе взел награда двигател на годината. Не ми се рови да търся. Иначе много обичам да дърпам зимата закъсали в преспите VW group представители.
  • #39
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Веско ( преди 14 години )
    "По-малкият диаметър на цилиндрите означава по-малка площ на допир на сегментите до стените на цилиндъра, което понижава триенето и намалява вътрешните загуби."По-малкият диаметър намалявал триенето буахахахаха ... така е, но хода на буталото е по-голям ... *** :)Причината да е направено така е икономия на гориво ... за сметка на въртящият момент :)
  • #38
    4 rate up comment 1 rate down comment
    @ ( преди 14 години )
    Без майтап!!!Добре,че ми каза.При еднаква кубатура,като намалят диаметъра,трябва да увеличат хода на буталото.По-малкото *** от диаметъра се губи в по-дългия път.Елементарна физика.Не вярвам от Субару да са се изцепели толкова левашки.Това е коментар на някой невеж журналист.
  • #37
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Защо да минава повече път?Диаметър и ход на буталото са 2 РАЗЛИЧНИ НЕЩА.
  • #36
    2 rate up comment 3 rate down comment
    @ ( преди 14 години )
    Малък диаметър,малко ***!А бе тия *** ли са или на *** се правят?Малко *** има малкия диаметър,но минава повече път.Абсолютно същото е.Танто за куглокигу!Те още малко ще измислят перепетум мобиле.
  • #35
    3 rate up comment 3 rate down comment
    VTEC ( преди 14 години )
    До VTEC:Моето момче, тук не защитавам научна дисертация, че да следя колко копчета на клавиатурата не съм натиснал достатъчно силно за да излезе символ :)Но ти си виж писанията и помисли малко върху ограниченото си мислене. Имаш нужда от психиатрична помощ. Направи си кампания по някоя медия. Ще пусна SMS за лечението ти :)
  • #34
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Субарувич ( преди 14 години )
    Ето и клипче
  • #33
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Субаувич ( преди 14 години )
    Повечето са от американски сайтове защото САЩ е главният им пазар мойто момче. Отделно:Subaru's iconic 2.5 liter turbocharged 'boxer' engine has won an award at the International Engine Of The Year Award 2008.Fitted to the brand-new Impreza 2.5 WRX and WRX STI, the engine was voted the best in the 2.0 to 2.5 liter class.This is the second time Subarus 2.5 liter horizontally-opposed turbo-petrol engine has topped itscategory, beating rival engines from BMW, Toyota, Lexus, Honda, Mazda, Ford, Land Rover, Lancia and Peugeot/Citroen.The award ceremony took place on Wednesday, May 7, at the Engine Expo 2008 held in Stuttgart, Germany.A panel of 65 renowned motoring and technical journalists from 32 countries served as judges in the competition organised by UKIP Media and Events, Britains largest group of auto-technology magazines which includes Engine Technology International.