Сега най-новият агрегат на японската фирма започва да се монтира серийно, първо на Forester. За разработката на третата генерация на бензиновия двигател, основната причина е в гонитбата за по-нисък разход и по-ниски вредни емисии.

Новият Forester ще представи третата генерация на двигателя „boxer” през тази година. Двигателите „boxer” са неотделима част от историята на Subaru. Първият четирицилиндров двигател от този тип се появява през 1966 г. при седана Subaru 1000. От фирмата предпочитат „боксера” заради компактния му размер, който е много важен особено за автомобилите с предно предаване, както и заради отличното му поведение и култивиран ход, особено при високи обороти.
През годините работният обем на първото поколение „boxer” се повишава от 1.0 до 1.8 литра, системата отваряща и затваряща клапаните се променя от OHV на SOHC, и общо е произведен в 4.6 милиона броя.
Втората генерация на бензиновия четирицилиндров „боксер” се появява през 1989 година с премиерата на първото поколение на Legacy. Новият агрегат има две версии на работния обем – 2.0 и 2.5 литра и система за отваряне и затваряне на клапаните SOHC и DOHC, като се предлага в атмосферен и в турбо вариант. Това е един от най-успешните двигатели на фирмата, като за 21 години от него са произведени 7.6 милиона броя. Разбира се през тези години двигателят е подобряван многократно.

Сега обаче, Subaru пуска изцяло ново поколение на „боксер”, като ще го видим за първи път в действие с обновения Forester. След това ще се монтира и на Legacy и на Imprezа, когато се появи новото поколение на модела през следващата година. Агрегатът обозначен като FB20 е с изцяло нова конструкция. Диаметърът на буталото е 84 мм, ходът му е 90 мм (при досегашния двигател беше 92x75 mm.

По-малкият диаметър на цилиндрите означава по-малка площ на допир на сегментите до стените на цилиндъра, което понижава триенето и намалява вътрешните загуби. Двигателят вече е с верига, (която не се нуждае от поддръжка или смяна), вместо досегашния ремък. Друга новина е системата за охлаждане на отпадните газове (EGR). Подобрена е и системата за променливо отваряне и затваряне на клапаните (AVCS) и по-малката маслена помпа. Тези промени намаляват вътрешните загуби на двигателя с 28%, а вредните газове CO2 с 13 %.
Ето как изглежда сравнението между Subaru Forester с двигател „боксер” от второ поколение и от трето поколение:



18