IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru пуска третото поколение на „boxer”

За цялата своя история Subaru е разработил три бензинови четирицилиндрови двигатели.

Subaru пуска третото поколение на „boxer”
Сега най-новият агрегат на японската фирма започва да се монтира серийно, първо на Forester. За разработката на третата генерация на бензиновия двигател, основната причина е в гонитбата за по-нисък разход и по-ниски вредни емисии.
 
 
Новият Forester ще представи третата генерация на двигателя „boxer” през тази година. Двигателите „boxer” са неотделима част от историята на Subaru. Първият четирицилиндров двигател от този тип се появява през 1966 г. при седана Subaru 1000. От фирмата предпочитат „боксера” заради компактния му размер, който е много важен особено за автомобилите с предно предаване, както и заради отличното му поведение и култивиран ход, особено при високи обороти.
 
През годините работният обем на първото поколение „boxer” се повишава от 1.0 до 1.8 литра, системата отваряща и затваряща клапаните се променя от OHV на SOHC, и общо е произведен в 4.6 милиона броя.
 
Втората генерация на бензиновия четирицилиндров „боксер” се появява през 1989 година с премиерата на първото поколение на Legacy. Новият агрегат има две версии на работния обем – 2.0 и 2.5 литра и система за отваряне и затваряне на клапаните SOHC и DOHC, като се предлага в атмосферен и в турбо вариант. Това е един от най-успешните двигатели на фирмата, като за 21 години от него са произведени 7.6 милиона броя. Разбира се през тези години двигателят е подобряван многократно.
 
 
Сега обаче, Subaru пуска изцяло ново поколение на „боксер”, като ще го видим за първи път в действие с обновения Forester. След това ще се монтира и на Legacy и на Imprezа, когато се появи новото поколение на модела през следващата година. Агрегатът обозначен като FB20 е с изцяло нова конструкция. Диаметърът на буталото е 84 мм, ходът му е 90 мм (при досегашния двигател беше 92x75 mm.
 
 
По-малкият диаметър на цилиндрите означава по-малка площ на допир на сегментите до стените на цилиндъра, което понижава триенето и намалява вътрешните загуби. Двигателят вече е с верига, (която не се нуждае от поддръжка или смяна), вместо досегашния ремък. Друга новина е системата за охлаждане на отпадните газове (EGR). Подобрена е и системата за променливо отваряне и затваряне на клапаните (AVCS) и по-малката маслена помпа. Тези промени намаляват вътрешните загуби на двигателя с 28%, а вредните газове CO2 с 13 %.
Ето как изглежда сравнението между Subaru Forester с двигател „боксер” от второ поколение и от трето поколение:
 
 
0 от 500
  • #52
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 14 години )
    До Мити:малко се заблуждаваш. Особено моделите Legacy/Outback са за спокойно шофиране и улегнали хора :) Още повече, че предимно с автоматик се купуват. Иначе всички модели си имат "наточени версии" за спортни маниаци.
  • #51
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Субарувич ( преди 14 години )
    до автор и анонимния тъпан:Ето ви едно на 1 000 000 и едно на 800 000:http://home.comcast.net/~nv1z/miles500000.htmlА ето и връзка към клуб subaruhighmileageclub:http://***.subaruhighmileageclub.com/ето и друга връзка на Субару на 500 000 милиhttp://***.drive.subaru.com/sum03_yourturn.htmИма колкото искате, но за съжаление както казват сърбите: Не мой се спори с човек кой е као квадрат.P.S. Автор, и аз мога да си сменям IP-то през три минути, така че това не е никакво доказателство
  • #50
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Мити ( преди 14 години )
    Аз съм фен на Ауди но Субаруто е невероятна кола. Всички модели на Субару са с афинитет към спортното каране и имат много успехи точно по пистите в различни състезания. Външният им вид не се харесва на всички, но за качеставата на колата и особено на двигателя не трябва да се подлагат на съмнение.
  • #49
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 14 години )
    До колегите, някой има ли инфо дали Субару успяха да надхвърлят 400 000 продажби? Като цяло във всички страни имат поставени рекорди като 2010 им е най-силната им досега.
  • #48
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 14 години )
    Добавям Австралия, Канада и Великобритания. Общо взето страни с много висок стандарт на живот. Едно Субару в никакъв случай не е евтино за съжаление.
  • #47
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 14 години )
    ...За Европа основно са търсени в Швейцария. В Италия живях 5 години и там са единствения масов чуждестранен автомобил ползван от Carabinieri(жандармерия) е Subaru Legacy, а Forester Bi-fuel се ползва масово от горските им служби. Сещам се, че и в Нова Зеландия са много популярна марка.
  • #46
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Кико ( преди 14 години )
    До Автора:Позна тук сме си сектанти, но аз лично не се хвърлям стръвно да убеждавам другите в преимуществата на СЪЗВЕЗДИЕТО ПЛЕЯДИ :)Дано да имаш щастието да караш и притежаваш Субару.Подразних се малко на Mn:Надявай се приятелю, че само висим по форумите! Ей на пак съм тук и спи спокойно тази вечер.Че аз ако в статия на Субару не се включа, че за какво съм седнал да прочета новините.Към Субаруфен:Общо взето Субару ги има много в развитите икономически планински страни ...
  • #45
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Subarufan ( преди 14 години )
    И понеже си почитател на клипчета, само не ме карай сега да ти търся и книжки с картинки да оцветяваш, ето ти едно да видиш как се държи Суби на сняг, в сравнение с там разни S-класи, 4 моушън-и и.т.н.Enjoy:
  • #44
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Subarufan ( преди 14 години )
    Освен това Субару са първите, които пускат автомобил с четворно задвижване за масово производство през далечната 1972 година, което си е един вид рекорд само по себе си. Всеки помни, може би ти си забравил, великия Колин Макрий и неговото Суби с три петици във WRC.В Аляска мога да ти кажа, всяка 3 кола е Суби, ха сети се сам защо.Не казам, че е най-великата кола, но определено да се плюе така по тази марка е меко казано ПРОСТАШКО!!!
  • #43
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Subarufan ( преди 14 години )
    Понеже си невероятно настоятелен, ето ти един линк за интересен документиран рекорд на Субару, от преди 20 години. Надявам се отбираш поне малко английски, за да разбереш за какво става въпрос.http://***.drive.subaru.com/Spr09/Spr09_20years.htmНакратко, сигурен съм, че не са много автомобилите, които днес могат да изминат 100 000 км със средна скорост от 240 км/ч, при това без да се влияят много от дъжд на пистата или силен вятър...