IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru пуска третото поколение на „boxer”

За цялата своя история Subaru е разработил три бензинови четирицилиндрови двигатели.

Subaru пуска третото поколение на „boxer”
Сега най-новият агрегат на японската фирма започва да се монтира серийно, първо на Forester. За разработката на третата генерация на бензиновия двигател, основната причина е в гонитбата за по-нисък разход и по-ниски вредни емисии.
 
 
Новият Forester ще представи третата генерация на двигателя „boxer” през тази година. Двигателите „boxer” са неотделима част от историята на Subaru. Първият четирицилиндров двигател от този тип се появява през 1966 г. при седана Subaru 1000. От фирмата предпочитат „боксера” заради компактния му размер, който е много важен особено за автомобилите с предно предаване, както и заради отличното му поведение и култивиран ход, особено при високи обороти.
 
През годините работният обем на първото поколение „boxer” се повишава от 1.0 до 1.8 литра, системата отваряща и затваряща клапаните се променя от OHV на SOHC, и общо е произведен в 4.6 милиона броя.
 
Втората генерация на бензиновия четирицилиндров „боксер” се появява през 1989 година с премиерата на първото поколение на Legacy. Новият агрегат има две версии на работния обем – 2.0 и 2.5 литра и система за отваряне и затваряне на клапаните SOHC и DOHC, като се предлага в атмосферен и в турбо вариант. Това е един от най-успешните двигатели на фирмата, като за 21 години от него са произведени 7.6 милиона броя. Разбира се през тези години двигателят е подобряван многократно.
 
 
Сега обаче, Subaru пуска изцяло ново поколение на „боксер”, като ще го видим за първи път в действие с обновения Forester. След това ще се монтира и на Legacy и на Imprezа, когато се появи новото поколение на модела през следващата година. Агрегатът обозначен като FB20 е с изцяло нова конструкция. Диаметърът на буталото е 84 мм, ходът му е 90 мм (при досегашния двигател беше 92x75 mm.
 
 
По-малкият диаметър на цилиндрите означава по-малка площ на допир на сегментите до стените на цилиндъра, което понижава триенето и намалява вътрешните загуби. Двигателят вече е с верига, (която не се нуждае от поддръжка или смяна), вместо досегашния ремък. Друга новина е системата за охлаждане на отпадните газове (EGR). Подобрена е и системата за променливо отваряне и затваряне на клапаните (AVCS) и по-малката маслена помпа. Тези промени намаляват вътрешните загуби на двигателя с 28%, а вредните газове CO2 с 13 %.
Ето как изглежда сравнението между Subaru Forester с двигател „боксер” от второ поколение и от трето поколение:
 
 
0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ето ВИДЕО тест на нов мерцедес от МОБИЛ на 1 000 000 км...документирано!!!http://translate.google.bg/translate?hl=bg&langpair=en|bg&u=http://***.mobil1.com.sg/performance/mercedes_million_km.aspxНали писа че мерцедес не можели да направят 1 млн. Има мерцедеси на 4.6 млн км...
  • #16
    12 rate up comment 1 rate down comment
    thebrainless ( преди 14 години )
    Последния критерии по който ще се спра на автомобил е това колко е купуван от масите. A това за оплакванията във форумите е смешно мойто момче, особенно ако го сравниш с кой и да е друг форум на марка. Subaru държи едно много съществено първенство - лоялност на потребителя към бренда, за която всяка друга марка може само да сънува тези цифри.В заключение Subaru е автомобил за силно изразени идивидуалисти, такива са и феновете на Saab.ПСАнонимен, отивай си пиши домашните, а не зяпай по сайтове
  • #15
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Проста тиква си. Я кажи ти как реши ,че само субару издържат по 1 милион? Кой реномиран журналисттически екип е отразил нещо подобно или само си лаеш?Давай факти...пиши за награди които субару са спечелили с двигателите си..ЧАКАМЕ
  • #14
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Субарувич ( преди 14 години )
    До анонимните комплексари:Преди много години имаше доста марки, чийто двигатели издържаха 1 млн. км. без основен-Сааб, Мерцедес, Волво.... Днес има само един такъм производител - Субару. А защо не били продавали колкото останалите? Ами много просто, Субару си взимат хора които наистина разбират от автомобили, останалите са просто тълпа, която се носи по течението и се превъзнася по маркетингови трикчета, доверчиво оставяйки се да бъде лъгана от мениджърите по рекламата. :))))))))))))
  • #13
    1 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Мале ще пукна от смях.Вие сте голяма секта .....Спечелили една класация в германия за доволни потребители и това им е гордоста?Къде са ви наградите за двигатели,за безопасност,за икономии? Субару е марка без значима история и спортни успехи и оплаквания от потребители по форумите...Сигурно защото са много здрави и красиви никой не ги купува