IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Subaru пуска третото поколение на „boxer”

За цялата своя история Subaru е разработил три бензинови четирицилиндрови двигатели.

Subaru пуска третото поколение на „boxer”
Сега най-новият агрегат на японската фирма започва да се монтира серийно, първо на Forester. За разработката на третата генерация на бензиновия двигател, основната причина е в гонитбата за по-нисък разход и по-ниски вредни емисии.
 
 
Новият Forester ще представи третата генерация на двигателя „boxer” през тази година. Двигателите „boxer” са неотделима част от историята на Subaru. Първият четирицилиндров двигател от този тип се появява през 1966 г. при седана Subaru 1000. От фирмата предпочитат „боксера” заради компактния му размер, който е много важен особено за автомобилите с предно предаване, както и заради отличното му поведение и култивиран ход, особено при високи обороти.
 
През годините работният обем на първото поколение „boxer” се повишава от 1.0 до 1.8 литра, системата отваряща и затваряща клапаните се променя от OHV на SOHC, и общо е произведен в 4.6 милиона броя.
 
Втората генерация на бензиновия четирицилиндров „боксер” се появява през 1989 година с премиерата на първото поколение на Legacy. Новият агрегат има две версии на работния обем – 2.0 и 2.5 литра и система за отваряне и затваряне на клапаните SOHC и DOHC, като се предлага в атмосферен и в турбо вариант. Това е един от най-успешните двигатели на фирмата, като за 21 години от него са произведени 7.6 милиона броя. Разбира се през тези години двигателят е подобряван многократно.
 
 
Сега обаче, Subaru пуска изцяло ново поколение на „боксер”, като ще го видим за първи път в действие с обновения Forester. След това ще се монтира и на Legacy и на Imprezа, когато се появи новото поколение на модела през следващата година. Агрегатът обозначен като FB20 е с изцяло нова конструкция. Диаметърът на буталото е 84 мм, ходът му е 90 мм (при досегашния двигател беше 92x75 mm.
 
 
По-малкият диаметър на цилиндрите означава по-малка площ на допир на сегментите до стените на цилиндъра, което понижава триенето и намалява вътрешните загуби. Двигателят вече е с верига, (която не се нуждае от поддръжка или смяна), вместо досегашния ремък. Друга новина е системата за охлаждане на отпадните газове (EGR). Подобрена е и системата за променливо отваряне и затваряне на клапаните (AVCS) и по-малката маслена помпа. Тези промени намаляват вътрешните загуби на двигателя с 28%, а вредните газове CO2 с 13 %.
Ето как изглежда сравнението между Subaru Forester с двигател „боксер” от второ поколение и от трето поколение:
 
 
0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Те тези награди които си дал ги има всяка фирма..и повечето са от американски САЙТОВЕ..*** наградите честно.Извади нещо по тежко- кола на годината,двигател на годината..това са награди а не тези простотии.
  • #31
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Субарувич я сега извади клипове на субару на 1 млн .км...нали всяко субару ги правело трябва да е пълно с такива я покажи
  • #30
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Субарувич ( преди 14 години )
    До анонимния тъпан:Виж какво тъпан, основен принцип при Субару е че когато нещо работи, то не се сменя, по същата причина и примерно стартерът си е един и същ от двайсет години. Нещо вече не се обаждаш за наградите а? А ти можеш ли да намериш друга марка дето обира наградите с два-три мотора от сума ти години? Разбирам че беше кофти затапен и направен на *** и сега се чудиш за какво да се хванеш, но така още повече приличаш на ***. Съветът ми е: Гледай си пубертетското порно и остави темите за коли на хората които ги разбират тия работи. Не искам и да си представям какво ще си избереш когато навършиш годинки за книжка. ))))))))))))))))))
  • #29
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До VTEC ( преди 14 години )
    Смехоране, я си виж коментара и после ми говори за правописни грешки1.занм2.еинствение3.направо си си жив/ си си кеч ..или друго си имал предвид с това си си/
  • #28
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    изкуКУРигал де...;)
  • #27
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До субарувич ( преди 14 години )
    субарувич изкуглокигал си абсолютно! може ли фирма за 30-40години да направи само 2-3 мотора!!?
  • #26
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Субарувич ( преди 14 години )
    Пак до анонимния тъпан:Ето ти и малко наградки тъпан ))))))))))))2010-11 IIHS Top Safety PickThe best selling All-Wheel Drive car in its segment for the last five years.1p2011 Residual Value Award Best Midsize Car95% of Subaru vehicles built in the last 10 years are still on the road.1r2011 Residual Value Award Best Midsize Utility Vehicle2011 Residual Value Award Best Compact Utility VehicleThe most fuel efficient all-wheel drive car.1tLegacy 2.5i Partial Zero Emissions Vehicle- PZEV1uAt 29 mpg highway, the AWD Outback delivers better fuel economy than even two-wheel drive competitors.1t2Outback 2.5i Partial Zero Emissions Vehicle- PZEV1uCars.com Lifestyle Award"Best Car for Small Families"ALG Residual Value Award"Best Compact Utility Vehicle"2009Motor Trend magazine2009 Sport/Utility of the YearALG Residual Value Award"Compact Utility Vehicle"PolkAutomotive Loyalty Award - Compact Sport Utility VehicleMotorweek Drivers' Choice Award"Best Small Utility"Kiplinger's Personal Finance Best New Crossover"Small Crossovers"Parents magazine and Edmunds.com"Best Family Cars of 2009"Cars.com Lifestyle Award"Best Car for Small Families"Motherproof.com"Family Car of the Year"2008Motor Trend magazineThe Frugal Five: Compact Crossover Comparison Forester top pick 2008PolkAutomotive Loyalty Award - Compact Sport Utility VehicleNHTSAHighest Crash Test Ratings Five Stars for Frontal and Side-impact crash tests for both driver and passenger seating positions2007 IIHSTop Safety Pick GoldIIHSHighest possible rating in all IIHS crash testsNHTSAHighest Crash Test Ratings Five Stars for Frontal and Side-impact crash tests for both driver and passenger seating positionsCar and Driver MagazineOne of the Fastest Vehicles Priced Between $25,000 and $30,000 "Most Award-Winning Small SUV2010IIHS"Top Safety Pick" for all models tested (not including WRX or STI)Kiplinger's Personal Finance Best in Class award"Wagons and Minivans" (2009 Subaru Impreza 2.5i)2007IIHSHighest possible rating in all IIHS crash tests2008About.com CarsBest New Cars of 2008Засега това стига, но има още много. И виж какво тъпан, ясно е че нищо не разбираш от коли, но защо трябва да го показваш не мога да разбера ))))))))))))))))))))
  • #25
    2 rate up comment 4 rate down comment
    ( преди 14 години )
    Аз не мога да намеря клип на Субару на 1 млн км.Сериозно в нета няма такова нещо.
  • #24
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Това ,че само субару правели по 1 млн. км. може да го разправяте на пишлеметата пред блока и да се самонадъхвате в форума си.Реалноста е друга.Обаче другите марки печелят и много други награди ..така че време е да се осъзнаете ,че не собственицитъе на други марки са идеоти а ,че може идеотите да сте вие.
  • #23
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Субарувич ( преди 14 години )
    до анонимния тъпан:Абе тъпан, това че една кола от дадена марка е издържала 1 млн не значи че всички издържат. При добро гледане много коли ги навъртат, въпросът е че при Субару абсолютно всяка кола ги прави без проблем. Споменах ли че си промит от рекламки тъпан? Абе май споменах :)))))))))))