IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Империята отвръща на удара: тестваме електрическото Audi e-tron

Това е не само най-важният модел за Audi, но и ключът в битката между Tesla и германската индустрия

Някога, когато премиум производителите имаха по три-четири модела в гамата си, представянато на нов модел бе епохално събитие. Днес, когато бройката е набъбнала до 20, 30 и дори 40, премиерите са позагубили малко значението си. Но има и изключения, и първият ни контакт с новото Audi E-tron в Мюнхен е сред тях.

 


ТОВА Е НЕ ПРОСТО НАЙ-ВАЖНОТО Audi от много години насам, това е най-важният модел изобщо за концерна Volkswagen. Това е тяхната mea culpa, която трябва да заличи спомена за Дизелгейт. Което обяснява и защо в тази кола е вложено повече внимание от всяка друга в историята, освен може би Bugatti Veyron.
Казано накратко, това е първият модел на гиганта, създаден от самото начало като електромобил.

Audi e-tron тест-драйв

Дизайнът на e-tron не го отличава рязко от останалата гама, както беше при i-моделите на BMW. Компанията иска да покаже, че електромобилите са решения за ежедневието, а не футуристична екзотика. За още снимки вижте галерията под статията

Е-TRON Е ДЪЛГООЧАКВАНИЯТ КОЗ на Volkswagen в очертаващата се битка с Tesla за сърцата и душите на следващите поколения. Съвсем скоро ще го последват и други. Но от впечатлението, което ще остави e-tron, до голяма степен зависят и техните шансове.
Впрочем споменатата битка вече е в ход: точно срещу технологичния център на Audi на мюнхенското летище, откъдето стартира е-tron, американците са изтипосали най-мощната версия на своя Model X.

Audi e-tron тест-драйв

Войната за сърцата и умовете на следващите поколения вече се води с пълна сила. Снимки КОЛЕЛА

В ТАЗИ БИТКА AUDI ИМА едно много неочаквано предимство: цената. Не сме свикнали германските премиум машини да ни се струват евтини. Но на фона на Теsla наистина са. E-tron ще се продава в България за около 150 000 лева - по-евтино дори от новото Q8, с което са на една платформа.
Най-евтиният Model X на Теsla започва от 190 000 лева, а най-скъпият удря 300 хилядарки - точно два пъти над e-tron.

Audi e-tron тест-драйв


ДАЛИ ТESLA-ТА Е ДВА ПЪТИ ПОВЕЧЕ КОЛА? Зависи. Ако сте от онези, за които удоволствието от карането означава да натискат юнашки газта, когато видят права отсечка пред себе си, отговорът е "да". Най-мощният Моdel X има 671 коня максимална мощност, а за кратки периоди може да даде дори над 700. При e-tron конете са "само" 360, а за 8-секундни тласъци системата може да подаде 408.
Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5.7 секунди при Audi, а при Tesla е едва 3.1.
Пробегът при Model X на теория е 540 километра по стария европейски цикъл. E-tron обещава 417 км, но по новия. Все пак малко по-голямата батерия би трябвало да даде предимство на Тesla.

Audi e-tron тест-драйв


НО С ТОВА ПЛЮСОВЕТЕ ЗА НЕЯ приключват. Първо, защото и двата обявени пробега са в кръга на мечтите. В реалния живот поне една трета от тях е непостижима.
Нашият тестов е-tron, каран при температури около нулата и с постоянно включено отопление, даваше 250 километра обхват в началото. След около 90 километра тест (включително и газ до дупка на магистралата) накрая колата показваше още 180 километра пробег. Обяснението е в системата за рекуперация на енергията, която ползва и спирачките, и самите електромотори. В резултат e-tron възстановява значително повече заряд в батериите от всичките си конкуренти.

Audi e-tron тест-драйв


ОСВЕН ТОВА Е СПОСОБЕН да се зарежда при 150 киловата, докато таванът на Теsla е 120. Засега това е кухо предимство, защото най-бързите зарядни станции работят при едва 50 кВт. Но до две години в Европа ще се появят поне 300 нови бързи станции, на които е-tron ще се зарежда за едва половин час.
В ускорението по права линия Моdel X е без конкуренция. Но e-tron също никак не е бавен - на безлимитната германска магистрала успяхме да вдигнем 201 км/ч, поне според скоростомера. По брошура максималната скорост е 200. Най-впечатляващо е колко бързо откликва колата при високи скорости. Достигането от 120 до 160 км/ч се усеща също толкова лесно и бързо, колкото и от 40 до 80.

Audi e-tron тест-драйв


ОСВЕН ТОВА AUDI-ТО СЕ ДЪРЖИ доста по-добре в завой. Воланът не е от най-директните, но не е и непредсказуема рулетка като в Теsla. Това е кола, която спокойно можете да юркате по планинските пътчета - макар че нито за момент няма да забравите, че теглото й е два тона и половина.
Другата колосална разлика е в интериора. Докато Теsla в замяна на парите ви дава малко плюш, доста евтини пластмаси и един голям таблет, вътрешността на e-tron е с най-добрите възможни материали. Дигиталните прибори и мултимедията са същите като от Audi А8. Това е и най-тихата кола, която сме карали някога.
В същото време е напълно практична - с удобни седалки и много простор и за задните пътници. Огромната батерия е вградена в шасито, което ви оставя 600 литра багажник. Плюс допълнителни 60 литра под предния капак, където да си държите кабелите.

Audi e-tron тест-драйв


ЗА ДЕСЕРТ ОСТАВИХМЕ най-впечатляващата играчка: дигиталните камери, които при желание от ваша страна могат да заменят страничните огледала. Това намалява малко въздушното съпротивление, и освен това ще ви накара да се чувствате като в някоя фантастика. Но не казваме, че усещането е приятно. Системата работи гладко, но вглеждането надолу към екраните във вратите е толкова неестествено, че вероятно ще засечете някой камион, преди да сте привикнали. Освен това камерите дават доста измамна представа за разстоянието до обекти зад колата.
Затова съветът ни е засега да пропуснете тази екстра. Audi е-tron е достатъчно новаторско, впечатляващо и интересно дори и без нея.


Audi e-tron
408 к. с. максимална мощност (до 8 сек)
664 Нм максимален въртящ момент
200 км/ч максимална скорост
5.7 секунди 0-100 км/ч
417 км максимален пробег (WLTP)

 

0 от 500
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Аудито е с 95 кВт батерия, Теслата е или с 90 или 100 кВт. Вече се предлага само 100 кВт за новите.. На Бьорн теста в тубата даде 330 км с едно зареждане при -5 за Аудито, докато неговата Тесла Х 90D при +10 даде около 300 км преди време. 100 кВт батерия я дават в сайта на Тесла с пробег По отношение на мощността, Тесла с голям и малък мотор, перформъс серията е 376 кВт, докато с малките мотори е 193 кВт. (официални данни, който не вярва да провери на сайта на Тесла).
  • #12
    20 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Щеше да е равенство ако конете бяха еднакви и ако двете се произвеждат и продават по едно и също време. За сега едното е 2 пъти по мощно от другото и харчи пак толкова (Кона минава над 400 км с 65 кВч, но е още по - слаба, там може и да има равенсвто). По важното е, че Х е на пазара от 5 години, а се срявнява с нещо, което няма дата на която ще стартира реално масово производство.
  • #11
    13 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Тесла Месла идва Края само Ауди да побързат с по мощната версия и всичко ще си дойде намясто. Остаря си вече Теслата и си личи не само по евтиния Интериор ... Нищо не е вечно Остаряхте Тесла!
  • #10
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Упс те били станали 2 коментара, гледай като не може да посочваш точно набеждавам хората - поне оправете номерацията на коментарите 1вия коментар, който е най-долу непрекъснато мени номера си вместо да е 1ви в момента е 9ти а след публикуването на настоящия ще стане 10ти МИСЛЕТЕ БЕ!!!
  • #9
    16 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    1во - Аутомедиа, много е тъпо че с новия дизайн не можем да си пишем никове. Оправете го, старата функционалност беше по-добра! 2ро - към двамата отворковци долу (през коментар надолу) На Т'слата батерията е 100 кВч и по WLTP пробега е 430 км, на Аудито е 95 и пробега е 417 - дефакто равенство. Пробега на тия кошници зависи от колко батерия ще набуташ нищо революционно няма в електричките и Т'сляците - дръгели! А да си плюеш на суратя, че на Ауди интериора не е по-добър... значи си сектант!
  • #8
    18 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Който кара газови котлони и нафтови печки гроздето му е кисело
  • #7
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Много харесвам познавачи като третия по-долу, който има категорично и компетентно мнение, но не знае, че Е-pace е кросоувър с двулитрови бензин и дизел, а електромобилът се казва I-Pace :D
  • #6
    12 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Изхвърляния за тази купчина ла*на (е-трон на френски) слушам вече повече от 10 години. Тогава се кълняха, че ще минава 1000 км с едно зареждане и с толкова конски сили под капака. Явно са станали умерени реалисти... Километражът е грозен.
  • #5
    13 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Извода: Ако ви трябва ново обзавеждане обадете се на Ауди. 5 години след като модел Х се продава те вадят кола, която още не могат да произвеждат, главно понеже знаят, че е по - слаба от модел Х, и затова се налага да е с по - ниска цена, но от LG отказват да им подаряват батериите, че да им излезе сметката.
  • #4
    9 rate up comment 24 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Поредната ВАГ реклама в тоя сайт. Веднага се сещам за едно електрическо SUV, което като динамика бие и Теслата и Фолксвагена горе на снимките - Jaguar E-Pace.