Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Империята отвръща на удара: тестваме електрическото Audi e-tron

Това е не само най-важният модел за Audi, но и ключът в битката между Tesla и германската индустрия

Някога, когато премиум производителите имаха по три-четири модела в гамата си, представянато на нов модел бе епохално събитие. Днес, когато бройката е набъбнала до 20, 30 и дори 40, премиерите са позагубили малко значението си. Но има и изключения, и първият ни контакт с новото Audi E-tron в Мюнхен е сред тях.

 


ТОВА Е НЕ ПРОСТО НАЙ-ВАЖНОТО Audi от много години насам, това е най-важният модел изобщо за концерна Volkswagen. Това е тяхната mea culpa, която трябва да заличи спомена за Дизелгейт. Което обяснява и защо в тази кола е вложено повече внимание от всяка друга в историята, освен може би Bugatti Veyron.
Казано накратко, това е първият модел на гиганта, създаден от самото начало като електромобил.

Audi e-tron тест-драйв

Дизайнът на e-tron не го отличава рязко от останалата гама, както беше при i-моделите на BMW. Компанията иска да покаже, че електромобилите са решения за ежедневието, а не футуристична екзотика. За още снимки вижте галерията под статията

Е-TRON Е ДЪЛГООЧАКВАНИЯТ КОЗ на Volkswagen в очертаващата се битка с Tesla за сърцата и душите на следващите поколения. Съвсем скоро ще го последват и други. Но от впечатлението, което ще остави e-tron, до голяма степен зависят и техните шансове.
Впрочем споменатата битка вече е в ход: точно срещу технологичния център на Audi на мюнхенското летище, откъдето стартира е-tron, американците са изтипосали най-мощната версия на своя Model X.

Audi e-tron тест-драйв

Войната за сърцата и умовете на следващите поколения вече се води с пълна сила. Снимки КОЛЕЛА

В ТАЗИ БИТКА AUDI ИМА едно много неочаквано предимство: цената. Не сме свикнали германските премиум машини да ни се струват евтини. Но на фона на Теsla наистина са. E-tron ще се продава в България за около 150 000 лева - по-евтино дори от новото Q8, с което са на една платформа.
Най-евтиният Model X на Теsla започва от 190 000 лева, а най-скъпият удря 300 хилядарки - точно два пъти над e-tron.

Audi e-tron тест-драйв


ДАЛИ ТESLA-ТА Е ДВА ПЪТИ ПОВЕЧЕ КОЛА? Зависи. Ако сте от онези, за които удоволствието от карането означава да натискат юнашки газта, когато видят права отсечка пред себе си, отговорът е "да". Най-мощният Моdel X има 671 коня максимална мощност, а за кратки периоди може да даде дори над 700. При e-tron конете са "само" 360, а за 8-секундни тласъци системата може да подаде 408.
Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5.7 секунди при Audi, а при Tesla е едва 3.1.
Пробегът при Model X на теория е 540 километра по стария европейски цикъл. E-tron обещава 417 км, но по новия. Все пак малко по-голямата батерия би трябвало да даде предимство на Тesla.

Audi e-tron тест-драйв


НО С ТОВА ПЛЮСОВЕТЕ ЗА НЕЯ приключват. Първо, защото и двата обявени пробега са в кръга на мечтите. В реалния живот поне една трета от тях е непостижима.
Нашият тестов е-tron, каран при температури около нулата и с постоянно включено отопление, даваше 250 километра обхват в началото. След около 90 километра тест (включително и газ до дупка на магистралата) накрая колата показваше още 180 километра пробег. Обяснението е в системата за рекуперация на енергията, която ползва и спирачките, и самите електромотори. В резултат e-tron възстановява значително повече заряд в батериите от всичките си конкуренти.

Audi e-tron тест-драйв


ОСВЕН ТОВА Е СПОСОБЕН да се зарежда при 150 киловата, докато таванът на Теsla е 120. Засега това е кухо предимство, защото най-бързите зарядни станции работят при едва 50 кВт. Но до две години в Европа ще се появят поне 300 нови бързи станции, на които е-tron ще се зарежда за едва половин час.
В ускорението по права линия Моdel X е без конкуренция. Но e-tron също никак не е бавен - на безлимитната германска магистрала успяхме да вдигнем 201 км/ч, поне според скоростомера. По брошура максималната скорост е 200. Най-впечатляващо е колко бързо откликва колата при високи скорости. Достигането от 120 до 160 км/ч се усеща също толкова лесно и бързо, колкото и от 40 до 80.

Audi e-tron тест-драйв


ОСВЕН ТОВА AUDI-ТО СЕ ДЪРЖИ доста по-добре в завой. Воланът не е от най-директните, но не е и непредсказуема рулетка като в Теsla. Това е кола, която спокойно можете да юркате по планинските пътчета - макар че нито за момент няма да забравите, че теглото й е два тона и половина.
Другата колосална разлика е в интериора. Докато Теsla в замяна на парите ви дава малко плюш, доста евтини пластмаси и един голям таблет, вътрешността на e-tron е с най-добрите възможни материали. Дигиталните прибори и мултимедията са същите като от Audi А8. Това е и най-тихата кола, която сме карали някога.
В същото време е напълно практична - с удобни седалки и много простор и за задните пътници. Огромната батерия е вградена в шасито, което ви оставя 600 литра багажник. Плюс допълнителни 60 литра под предния капак, където да си държите кабелите.

Audi e-tron тест-драйв


ЗА ДЕСЕРТ ОСТАВИХМЕ най-впечатляващата играчка: дигиталните камери, които при желание от ваша страна могат да заменят страничните огледала. Това намалява малко въздушното съпротивление, и освен това ще ви накара да се чувствате като в някоя фантастика. Но не казваме, че усещането е приятно. Системата работи гладко, но вглеждането надолу към екраните във вратите е толкова неестествено, че вероятно ще засечете някой камион, преди да сте привикнали. Освен това камерите дават доста измамна представа за разстоянието до обекти зад колата.
Затова съветът ни е засега да пропуснете тази екстра. Audi е-tron е достатъчно новаторско, впечатляващо и интересно дори и без нея.


Audi e-tron
408 к. с. максимална мощност (до 8 сек)
664 Нм максимален въртящ момент
200 км/ч максимална скорост
5.7 секунди 0-100 км/ч
417 км максимален пробег (WLTP)

 

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 11 rate down comment
    strikercho ( преди 1 месец )
    baco ли си, гацо ли си - ма карай си вмирисаното Хауди и изобщо не занимавай хората!:))) Зат'ва ли Хауди разглобяват Тесла 3, щото са напред, сеш'се? Хахахах! Хауди и швабен зи каскен застинаха в 2000-та година. Съвременен автомобил с ел. задвижване означава в днешно време само Тесла - останалите се опитват да ги настигнат и пак не могат. ПоршА ше пуска конглокент на Тесла С, аама през 2020-та, ама с характеристики на Тесла от 2015-та. Вземи чети малко и престани с щуротреските, Джони.
  • #21
    9 rate up comment 1 rate down comment
    васо ( преди 2 месеца )
    Абе, тук да не е сбирка на хейтъри слабоумни,теслата е пълен ***, евтин сандък натъпкан с батерии, баснословно скъп.Немците били назад, толкова са назад, че родават 80% от колите в премиум клас, Фолксваген е нр 1 по продажби.Къде е точно жълтата ***?Единствен Киа разбраха, че от жълтите оевен имитатори друго не става, и си взеха холански мениджър и немски дизайнер и европейски инженери и резултатът е видим.*** злобата, гроздето е кисело, цял живот ще карате японските самоходни гро тоалетни
  • #20
    0 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хахаха комедиантите могат да си заврат тая статия в измисления раздел за обучение на ел. Коли. Аудито няма шанс в нито един аспект спряко тесла. Само филтъра на купето на тесла е поне 3-4 пъти по технологичен от цялото ауди. Бааааси смеха, баси немската немощ. 10тина години назад от американците и 15тина от японците.
  • #19
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Голяма реклама, голямо пръцкане
  • #18
    6 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тия нямат шансове ни батерии имат ни пари за развитие.
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
  • #16
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Германия закрива ТЕЦовете през 2032ра, АЕЦовете през 2027ма, и в това същото близко бъдеще започват да се произвеждат само електрически автомобили, милиони, всичките постоянно ще гълтат ток, ОТКЪДЕ ще дойде тоя ток, само не ми стана ясно..
  • #15
    17 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Еми пичове това е. Започна се. Това е началото на края на ДВГ. Когато масовите производители започнат, лавинообразно света ще бъде залят с електромобили. Иначе това Ауди след 3-4 години ще го видим и по нашите автокъщи на цени от 70-80К лева. А след 6-7 години по 30 хилядарки.
  • #14
    24 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И двете коли с по 300км. Реален Пробег не бих ги избрал. Но ако някой ми сложи вилата на врата и ме накара да избирам ше взема Аудито. По добър интериор, по-евтино, по красиво и най-важното има сервизи във всеки град а най-близкия сервиз на Тесла е в Австрия.
  • #13
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аудито е с 95 кВт батерия, Теслата е или с 90 или 100 кВт. Вече се предлага само 100 кВт за новите.. На Бьорн теста в тубата даде 330 км с едно зареждане при -5 за Аудито, докато неговата Тесла Х 90D при +10 даде около 300 км преди време. 100 кВт батерия я дават в сайта на Тесла с пробег По отношение на мощността, Тесла с голям и малък мотор, перформъс серията е 376 кВт, докато с малките мотори е 193 кВт. (официални данни, който не вярва да провери на сайта на Тесла).