IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Империята отвръща на удара: тестваме електрическото Audi e-tron

Това е не само най-важният модел за Audi, но и ключът в битката между Tesla и германската индустрия

Някога, когато премиум производителите имаха по три-четири модела в гамата си, представянато на нов модел бе епохално събитие. Днес, когато бройката е набъбнала до 20, 30 и дори 40, премиерите са позагубили малко значението си. Но има и изключения, и първият ни контакт с новото Audi E-tron в Мюнхен е сред тях.

 


ТОВА Е НЕ ПРОСТО НАЙ-ВАЖНОТО Audi от много години насам, това е най-важният модел изобщо за концерна Volkswagen. Това е тяхната mea culpa, която трябва да заличи спомена за Дизелгейт. Което обяснява и защо в тази кола е вложено повече внимание от всяка друга в историята, освен може би Bugatti Veyron.
Казано накратко, това е първият модел на гиганта, създаден от самото начало като електромобил.

Audi e-tron тест-драйв

Дизайнът на e-tron не го отличава рязко от останалата гама, както беше при i-моделите на BMW. Компанията иска да покаже, че електромобилите са решения за ежедневието, а не футуристична екзотика. За още снимки вижте галерията под статията

Е-TRON Е ДЪЛГООЧАКВАНИЯТ КОЗ на Volkswagen в очертаващата се битка с Tesla за сърцата и душите на следващите поколения. Съвсем скоро ще го последват и други. Но от впечатлението, което ще остави e-tron, до голяма степен зависят и техните шансове.
Впрочем споменатата битка вече е в ход: точно срещу технологичния център на Audi на мюнхенското летище, откъдето стартира е-tron, американците са изтипосали най-мощната версия на своя Model X.

Audi e-tron тест-драйв

Войната за сърцата и умовете на следващите поколения вече се води с пълна сила. Снимки КОЛЕЛА

В ТАЗИ БИТКА AUDI ИМА едно много неочаквано предимство: цената. Не сме свикнали германските премиум машини да ни се струват евтини. Но на фона на Теsla наистина са. E-tron ще се продава в България за около 150 000 лева - по-евтино дори от новото Q8, с което са на една платформа.
Най-евтиният Model X на Теsla започва от 190 000 лева, а най-скъпият удря 300 хилядарки - точно два пъти над e-tron.

Audi e-tron тест-драйв


ДАЛИ ТESLA-ТА Е ДВА ПЪТИ ПОВЕЧЕ КОЛА? Зависи. Ако сте от онези, за които удоволствието от карането означава да натискат юнашки газта, когато видят права отсечка пред себе си, отговорът е "да". Най-мощният Моdel X има 671 коня максимална мощност, а за кратки периоди може да даде дори над 700. При e-tron конете са "само" 360, а за 8-секундни тласъци системата може да подаде 408.
Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5.7 секунди при Audi, а при Tesla е едва 3.1.
Пробегът при Model X на теория е 540 километра по стария европейски цикъл. E-tron обещава 417 км, но по новия. Все пак малко по-голямата батерия би трябвало да даде предимство на Тesla.

Audi e-tron тест-драйв


НО С ТОВА ПЛЮСОВЕТЕ ЗА НЕЯ приключват. Първо, защото и двата обявени пробега са в кръга на мечтите. В реалния живот поне една трета от тях е непостижима.
Нашият тестов е-tron, каран при температури около нулата и с постоянно включено отопление, даваше 250 километра обхват в началото. След около 90 километра тест (включително и газ до дупка на магистралата) накрая колата показваше още 180 километра пробег. Обяснението е в системата за рекуперация на енергията, която ползва и спирачките, и самите електромотори. В резултат e-tron възстановява значително повече заряд в батериите от всичките си конкуренти.

Audi e-tron тест-драйв


ОСВЕН ТОВА Е СПОСОБЕН да се зарежда при 150 киловата, докато таванът на Теsla е 120. Засега това е кухо предимство, защото най-бързите зарядни станции работят при едва 50 кВт. Но до две години в Европа ще се появят поне 300 нови бързи станции, на които е-tron ще се зарежда за едва половин час.
В ускорението по права линия Моdel X е без конкуренция. Но e-tron също никак не е бавен - на безлимитната германска магистрала успяхме да вдигнем 201 км/ч, поне според скоростомера. По брошура максималната скорост е 200. Най-впечатляващо е колко бързо откликва колата при високи скорости. Достигането от 120 до 160 км/ч се усеща също толкова лесно и бързо, колкото и от 40 до 80.

Audi e-tron тест-драйв


ОСВЕН ТОВА AUDI-ТО СЕ ДЪРЖИ доста по-добре в завой. Воланът не е от най-директните, но не е и непредсказуема рулетка като в Теsla. Това е кола, която спокойно можете да юркате по планинските пътчета - макар че нито за момент няма да забравите, че теглото й е два тона и половина.
Другата колосална разлика е в интериора. Докато Теsla в замяна на парите ви дава малко плюш, доста евтини пластмаси и един голям таблет, вътрешността на e-tron е с най-добрите възможни материали. Дигиталните прибори и мултимедията са същите като от Audi А8. Това е и най-тихата кола, която сме карали някога.
В същото време е напълно практична - с удобни седалки и много простор и за задните пътници. Огромната батерия е вградена в шасито, което ви оставя 600 литра багажник. Плюс допълнителни 60 литра под предния капак, където да си държите кабелите.

Audi e-tron тест-драйв


ЗА ДЕСЕРТ ОСТАВИХМЕ най-впечатляващата играчка: дигиталните камери, които при желание от ваша страна могат да заменят страничните огледала. Това намалява малко въздушното съпротивление, и освен това ще ви накара да се чувствате като в някоя фантастика. Но не казваме, че усещането е приятно. Системата работи гладко, но вглеждането надолу към екраните във вратите е толкова неестествено, че вероятно ще засечете някой камион, преди да сте привикнали. Освен това камерите дават доста измамна представа за разстоянието до обекти зад колата.
Затова съветът ни е засега да пропуснете тази екстра. Audi е-tron е достатъчно новаторско, впечатляващо и интересно дори и без нея.


Audi e-tron
408 к. с. максимална мощност (до 8 сек)
664 Нм максимален въртящ момент
200 км/ч максимална скорост
5.7 секунди 0-100 км/ч
417 км максимален пробег (WLTP)

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пепино ( преди 4 години )
    Три тона кола в завой с нисък център на тежестта - самоубийство.Отделно от това - София Своге какъв разход ще даде или пробег
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Нев ( преди 4 години )
    Това да сложиш камери вместо странични огледала за задно виждане и да сложиш дисплеите на страничните врати е една от най-големите безмилсици които може да се направи! Никакво предимство не ти дава, сравнено с нормални огледала, освен, че трябва да си извъртиш главата и да погледнеш на 20 см по навътре. Виж, ако дисплеите бяха на проекитрани на предното стъкло или главното табло, има смисъл, но за подобна "екстра" аз лично не бих дал пари, дори напротив!
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Мерглокий ( преди 5 години )
    Абе какво е това сайтче? Толкова целенасочена, поръчкова статия скоро не бях чел! Да не е от групата на свинските медии?
  • #17
    12 rate up comment 5 rate down comment
    васо ( преди 5 години )
    Абе, тук да не е сбирка на хейтъри слабоумни,теслата е пълен ***, евтин сандък натъпкан с батерии, баснословно скъп.Немците били назад, толкова са назад, че родават 80% от колите в премиум клас, Фолксваген е нр 1 по продажби.Къде е точно жълтата ***?Единствен Киа разбраха, че от жълтите оевен имитатори друго не става, и си взеха холански мениджър и немски дизайнер и европейски инженери и резултатът е видим.*** злобата, гроздето е кисело, цял живот ще карате японските самоходни гро тоалетни
  • #16
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Голяма реклама, голямо пръцкане
  • #15
    9 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Тия нямат шансове ни батерии имат ни пари за развитие.
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
  • #13
    15 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Германия закрива ТЕЦовете през 2032ра, АЕЦовете през 2027ма, и в това същото близко бъдеще започват да се произвеждат само електрически автомобили, милиони, всичките постоянно ще гълтат ток, ОТКЪДЕ ще дойде тоя ток, само не ми стана ясно..
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Аудито е с 95 кВт батерия, Теслата е или с 90 или 100 кВт. Вече се предлага само 100 кВт за новите.. На Бьорн теста в тубата даде 330 км с едно зареждане при -5 за Аудито, докато неговата Тесла Х 90D при +10 даде около 300 км преди време.100 кВт батерия я дават в сайта на Тесла с пробег По отношение на мощността, Тесла с голям и малък мотор, перформъс серията е 376 кВт, докато с малките мотори е 193 кВт. (официални данни, който не вярва да провери на сайта на Тесла).
  • #11
    20 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Щеше да е равенство ако конете бяха еднакви и ако двете се произвеждат и продават по едно и също време. За сега едното е 2 пъти по мощно от другото и харчи пак толкова (Кона минава над 400 км с 65 кВч, но е още по - слаба, там може и да има равенсвто). По важното е, че Х е на пазара от 5 години, а се срявнява с нещо, което няма дата на която ще стартира реално масово производство.