Предложението на Брюксел за омекотяване на изисквания за емисии превръща 2035 година вече не в стена, в която автомобилната индустрия рискува да се блъсне, а във филтър, през който ще могат да преминават и двигателите с вътрешно горене. То променя правилата на играта, като оставя пространство за електронни и биогорива, както и за плъг-ин хибриди. Промяната възнаграждава тези, които вярват в този тип автомобили, като същевременно поставя онези, които в миналото са залагали на електричество на всяка цена, в неизгодна позиция.
Въвеждането на новата категория за малки електрически автомобили (под 4.2 метра), която носи ползи за производителите с "супер кредити", позволяващи им да компенсират лимитите на емисии (всеки продаден електрически автомобил струва 1.3 кредита вместо 1), би трябвало да стимулира пазара да произвежда по-евтини и по-достъпни електромобили. Нека видим кой е по-добре в тази перспектива и кой е по-зле.
Промяната в Европа – кой печели и кой губи (ГАЛЕРИЯ):
Бившият изпълнителен директор Лука де Мео беше един от основните промоутъри на малкия, електрически и европейски автомобил и вече е напреднал, докато неговият наследник Франсоа Прово предложи идеята за кредити за емисии за този тип автомобил.
С Renault 5 и Twingo, и двата под 4,2 метра дълги, захранвани изцяло на батерия и произведени в Европа, френската компания вече има два готови модела на пазара, а скоро може да се появят и други (например Dacia Hipster). Френската група е в челните редици на превръщането в еталон за достъпна градска мобилност в Европа.


2