IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Радикално – най-населената страна забранява премиум автомобилите с ДВГ

Според властите в Индия това ще ускори прехода към пълна електрификация на транспорта

Приемането на електромобили в Индия - най-населената държава в света, върви по-бавно от очакваното. Върховният съд на страната смята, че е намерил лост за ускоряване на промяната, като призова правителството за забрани луксозните автомобили в ДВГ, в това число хибриди и plug-in хибриди, съобщава Autocar India.


BMW Индия


В момента електромобилите представляват около 12 процента от продажбите в премиум сегментите, докато при масовите модели те са 2-3 процента. Затова и критиците на предложението смятат, че евентуална забрана би има ограничено въздействие върху общите вредни емисии. Те считат, че проблемът е в остаряващия автопарк, който създава много по-сериозен проблем със замърсяването.

Според съдиите обаче изискването само за електрически автомобили от висок клас би изпратило ясен сигнал, без да навреди на масовия пазар на нови автомобили. Като аргумент се посочва факта, че автомобилните производители вече предлагат премиум модели на електричество, които съответстват на комфорта и производителността на аналозите с ДВГ.

„Тъй като тези превозни средства обслужват много малък и заможен сегмент, налагането на ограничения върху висококласните бензинови и дизелови автомобили може да бъде отправна точка. Обикновеният човек няма да бъде засегнат", обясни съдия Кант, цитират от India Today.

Засега идеята остава предложение без ясни срокове. Въпреки това, Върховният съд поиска от правителството да преразгледа своя Национален план за електрическа мобилност, като ново изслушване е насрочено за декември.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Вилко ( преди 2 седмици )
    Ако стане това и в Б.Г., какво ще си купят синовете на проглокори и младите роми?
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    И как ще стане, като в Индия нямат инфраструктура.Още повече, че щом е премиум значи е на богаташ с кинти. И неговото мнение не се оспорва
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 2 седмици )
    Сега остава по важното - да дефинират точно , ясно и изчерпателно що е то премиум автомобил. И да се уточни забраната ще важи ли и за препродажба на употребявани автомобили, което всъщност няма как да стане. Вчера си дал 100 хил евро за кола , която от днес вече е незаконна и цената и се срива. Няма кой да я купи изобщо в бъдеще. Ще настанат бунтове! Ако пък важи само за нови - новата кола се вписва като втора употреба и забраната се заобикаля. Това е евтин популизъм и нищо реално приложимо.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 седмици )
    Тая забране няма да извади очите на богатите, а ще им изпише веждите. Вместо властта да им вдигне данъците за двг-тата, тя ще ги принуди да си купят електрички и да не плащат данъци....
  • #4
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 2 седмици )
    Пазарна икономика,ще налагаме нещо със забрани.
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Разбира се че няма да го приемат! Нали засяга интересите именно на управляващите - богатите хора.
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    *** простотията при липса на достатъчно зарядни и от 12% дял при искат да ги направят 100% от веднъж :D. Така или иначе правителството едва ли ще изпълни този странен призив на върховния съд и заглавието е подвеждащо все едно е решено
  • #1
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Има елементарно просто решение - да започнат да произвеждат собствени батерии в Индия. На практика могат да постигнат дори по-ниски цени от китайците, предвид ниските заплати в сравнение с растящите заплати в Китай. Имат си и ресурси. Дори първоначално да ги ползват само за износ, цените на батериите бързо ще паднат заради икономиите от мащаба и могат да ги ползват дори за електрически рикши, триколки, мотопеди и там с каквото се возят в Индия