Предложението на Брюксел за омекотяване на изисквания за емисии превръща 2035 година вече не в стена, в която автомобилната индустрия рискува да се блъсне, а във филтър, през който ще могат да преминават и двигателите с вътрешно горене. То променя правилата на играта, като оставя пространство за електронни и биогорива, както и за плъг-ин хибриди. Промяната възнаграждава тези, които вярват в този тип автомобили, като същевременно поставя онези, които в миналото са залагали на електричество на всяка цена, в неизгодна позиция.
Въвеждането на новата категория за малки електрически автомобили (под 4.2 метра), която носи ползи за производителите с "супер кредити", позволяващи им да компенсират лимитите на емисии (всеки продаден електрически автомобил струва 1.3 кредита вместо 1), би трябвало да стимулира пазара да произвежда по-евтини и по-достъпни електромобили. Нека видим кой е по-добре в тази перспектива и кой е по-зле.
Промяната в Европа – кой печели и кой губи (ГАЛЕРИЯ):
За разлика от други конкуренти, които бяха обявили срокове на годност на двигателите с вътрешно горене, BMW запази гъвкав подход, разработвайки от една страна новата електрическа архитектура Neue Klasse, но без да прекъсва разработването на платформи, които могат да приемат и традиционни двигатели. Тази гъвкавост трябва да позволи на баварците да се адаптират към целта от 90% с минимални разходи, гарантирайки по-високи печалби от тези, които са трябвало да променят плановете си в движение.


2