IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV

Анализ на институт за мобилност показва, че те ще бъдат по-скъпи от електромобилите

Мнозина продължават да считат хибридите – PHEV (плъг-ин) и EREV (удължители на пробега) за технологии, които трябва да останат на пазара и след 2035 година, когато се очаква да влезе в сила забраната на автомобили с ДВГ. За това настояват и автомобилни производители, които смятат, че с тези системи преходът към пълна електрификация ще бъде по-лесен. Идеята обаче среща и сериозна съпротива, при това от експерти от индустрията.


PHEV


Сред тях е френският институт за мобилност в преход (IMT), който проведе свое изследване и стигна до заключение, че запазването на хибридите след 2035 година е грешка. А основната причина е, че за потребителите такива превозни средства ще станат по-скъпи и по-малко изгодни от електрическите автомобили.

Според изчисления на IMT, новите PHEV ще бъдат средно със 7% по-скъпи от сравнимо електрическо превозно средство, а разликата в цените на употребяваните автомобили ще достигне 18%. Двойните задвижвания увеличават производствените разходи, усложняват поддръжката и правят остатъчните стойности по-малко предвидими.

В същото време цените на електрическите превозни средства продължават да намаляват благодарение на широкото разпространение на LFP батерии и разширяването на местното производство. Следователно преходът към електрически превозни средства изглежда по-логичен от подкрепата на „междинни“ технологии.

От IMT подчертават, че ако хибридите останат в играта след влизането на забраната, семействата с ниски доходи ще пострадат най-много, тъй като е по-вероятно да се обърнат към пазара на употребявани автомобили.

Екологичният аргумент също е против PHEV. Дори с електронно гориво или биогориво, техният въглероден отпечатък остава с 60–70% по-висок през целия жизнен цикъл.

IMT смята, че изключенията за хибридите ще отслабят конкурентоспособността на европейската индустрия, ще запазят зависимостта от вноса на горива и ще забавят инвестициите в батерии.


0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 седмици )
    Нашият приятел работи с методите на инфлуенсър манипулатор.Енергията от фотоволтаични панели заредена в батерия е безплатна.Водород или синтетични горива произведени с безплатна енергия от фотоволтаични панели е скъпо,дори произвежда 300-400 въглероден двуокис.Нашият приятел е прероден Гьобелс.
  • #13
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Да видя дали правилно съм те разбрал. Понеже съм "проsт" ти дословно повтаряш тезата ми, че времето на електромобилите ще дойде когато цените им се изравнят с ДВГ. Дословно повтаряш тезата ми, че забраната за 2035 е напълно безсмислена, защото ако цените са се изравнили преди това, хората са ми ще са преминали на електромобили. А ако не са се изравнили дотогава, хората няма да купуват електромобили и политиците ще трябва да отменят забраната.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Ще слушате Акио Тойода!
  • #11
    10 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Значи хем нещо ще е скъпо,неефективно,кофти за потребителя,което предполага,че потребителя няма да го иска?Ама дайте да го забраним,че да не стане случайно да не е чак толкова скъпо,неефективно и кофти за потребителя,че случайно да продължат да го купуват и да имат избор хората!Сакън!Правото на избор и правото да алтернатива са най-мръсните думи в новия световен ред на псевдоелектриците!А лично за теб съм сигурен,че ще посрещнеш 2035 със смрадлив дизелак в гаража!Дизелов електрик психопат!
  • #10
    10 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Психотроле не се напъвай бе,ще се спука някоя артерия!То е просто и ти си проsт!Че какъв е проблема за потребителите хибридите да станат по-скъпи от електричките?Ми който не му се дават пари за скъпи хибриди, ще си купи евтини електрички бе!Щом според теб още от догодина ще има толкова уникални и толкова по-евтини батерии,за какво изобщо говорим за хибриди през 2035?Те ще си изпаднат поради липса на търсене.Както файтоните!Що за напън сега да се забраняват,щом така или иначе няма да се търсят?
  • #9
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Но ще се излезли и натриево-йонните батерии, които пък ще са 4 пъти по-евтини от днешните най-евтини батерии. Въпреки че са по-тежки, те са напълно подходящи за мрежово съхранение на енергия. ЛОГИЧНО ще заместят въглищата, като съхраняват енергията произведена от слънцето не само за през нощта, но и за няколко дни напред. Това означава ниски цени на енергията и вечерно време, както и сравнително високи по обяд, защото тогава всички си зареждат батериите. Тоест цената ще е почти без промяна
  • #8
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 7. Не само батериите, но и ДВГ в Китай са по-евтини. За разлика от Европа, там няма да толкова много изисквания, които да оскъпяват ДВГ. Ако днес са скъпи, чупливи и ненадежни в Европа, познай какви ще станат при евро 7. А познай какви ще са изискванията след 2035. А дотогава дори цените на батериите са с мегаватови зареждания за 5 минути ще са два пъти по-ниски от днешните най-евтини батерии.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    И като са скъпи тогава защо в Китай ЕРЕВ моделите са по-евтини от чистите електромобили и то при положение, че там батериите са доста по-евтини от тук?
  • #6
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    А защо въобще ти е необходим експерт за да ти обясни реалността и фактите? Нали аз ти електриците постоянно смятате как въглеродният отпечатък на електромобил зареден от микса бил 60-80 гр CO2 на километър? За водород е необходимо три пъти повече енергия за километър, следователно само електрическата енергия добавя 180 до 240 грама на километър, отделно емисиите за производството на самото гориво? За синтетично гориво 5 пъти повече отколкото на електромобил - 300 до 400 гр/км + co2 от ауспуха
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 2 седмици )
    И как по-точно зареждаемия хибрид ще има 60% по-високи общи емисии ако е с приличен пробег както все по-често има с по 100 км и 80% от карането го правиш на ток съответно като електромобил и само няколко пъти годишно ползваш ДВГ за по-дълъг път?