IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV

Анализ на институт за мобилност показва, че те ще бъдат по-скъпи от електромобилите

Мнозина продължават да считат хибридите – PHEV (плъг-ин) и EREV (удължители на пробега) за технологии, които трябва да останат на пазара и след 2035 година, когато се очаква да влезе в сила забраната на автомобили с ДВГ. За това настояват и автомобилни производители, които смятат, че с тези системи преходът към пълна електрификация ще бъде по-лесен. Идеята обаче среща и сериозна съпротива, при това от експерти от индустрията.


PHEV


Сред тях е френският институт за мобилност в преход (IMT), който проведе свое изследване и стигна до заключение, че запазването на хибридите след 2035 година е грешка. А основната причина е, че за потребителите такива превозни средства ще станат по-скъпи и по-малко изгодни от електрическите автомобили.

Според изчисления на IMT, новите PHEV ще бъдат средно със 7% по-скъпи от сравнимо електрическо превозно средство, а разликата в цените на употребяваните автомобили ще достигне 18%. Двойните задвижвания увеличават производствените разходи, усложняват поддръжката и правят остатъчните стойности по-малко предвидими.

В същото време цените на електрическите превозни средства продължават да намаляват благодарение на широкото разпространение на LFP батерии и разширяването на местното производство. Следователно преходът към електрически превозни средства изглежда по-логичен от подкрепата на „междинни“ технологии.

От IMT подчертават, че ако хибридите останат в играта след влизането на забраната, семействата с ниски доходи ще пострадат най-много, тъй като е по-вероятно да се обърнат към пазара на употребявани автомобили.

Екологичният аргумент също е против PHEV. Дори с електронно гориво или биогориво, техният въглероден отпечатък остава с 60–70% по-висок през целия жизнен цикъл.

IMT смята, че изключенията за хибридите ще отслабят конкурентоспособността на европейската индустрия, ще запазят зависимостта от вноса на горива и ще забавят инвестициите в батерии.


0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Винаги си в когнитивен дисонанс, като едновременно твърдиш две противоположни неща, сякаш в тебе се борят две или повече личности. Аз поне си признавам, че времето на електромобилите не е дошло, но посоката е натам И ВЪПРОСЪТ НЕ Е ДАЛИ, А КОГА Ще им дойде времето. Ти все още си зациклил на въпроса ДАЛИ ще дойде времето на водорода, въпреки че е за всички е ясно че отговорът е отрицателен
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 седмици )
    Много до проsт и неук.Стомана с гориво водород не може да се произвежда. Стоманата е желязо въглеродна сплав,ако това ти говори нещо.А фотоволтаични и вятърни централи веднъж построени работят поне 10 години безплатно за производството на синтетични горива и водород.
  • #22
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    Сегашната ми кола е на 3 г, 55 х км. 265 кс бензин. Като дойде време да я сменям след 2 години от сега се чудя какво да взема. 380 кс 6 цил бензин, който е по-евтин със 15-20х лв на от 300 кс 4 цил плъгин или електричка със 400 коня. За момента клоня към чист бензин. Дизела даже не съм го гледал че ми се струва технология от миналия век. Разхода не ме интересува, отделно имам и две гаража да си зареждам ако реша.
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    И последно от микса ли ще зареждаме електромобилите и ще произвеждаме водород или от безплатни източници? Ама си избери отговор и за двете едновременно, защото вашата логика винаги, е че водородът се произвежда с безплатна възобновяема енергия, а електромобилите се произвеждат и се зареждат само с енергия от въглища.
  • #20
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    СТРОЯТ Собствени източници на безплатна енергия е оксиморон. КАК СЕ СТРОИ БЕЗПЛАТНО?
  • #19
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    И обратното също е вярно. Всички ще се струпат да продават енергията вечерно време и ще създадат излишък, който ще свали пиковите цени и ще ги направи близки до тези през деня. И не. Това няма да стане утре както казва половия орган. Няма да стане и до 2300 или до 2035. Ще отнеме 15-20 години за да се заменят изкопаемите горива в енергетиката. Чак след това може да има излишна безплатна енергия. Но дори тогава водорода ще се използва за производство на стомана и цимент, а НЕ ЗА ТРАНСПОРТ
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 седмици )
    Слънцето няма електромер.Не случайно всички заводи за синтетични горива и водород,строят собствени източници на безплатна енергия от фотоволтаични панели и ветрогенератори, Гьобелсе.
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 седмици )
    Нашият приятел е отсъствал от уроците по химия,от реакцията на водорода с кислорода се отделя само водна пара.
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До Димов. Всъщност батериите събориха и тази ваша опорна точка - производството на водород с безплатна енергия. Ерата на безплатната излишна енергия ПРИКЛЮЧИ. По напълно пазарни принципи за да печелят от арбитраж на цените, всички собственици ги зареждат на най-ниската цена в денонощието и продават енергията след няколко часа в пъти по-скъпо. Колкото повече батерии, толкова повече търсене на евтина енергия по обяд което вдига цената и. БЕЗПЛАТНО ВЕЧЕ НЯМА ДА ИМА.
  • #15
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Относно избора, кой те е лишил от правото на глупав избор да си купиш още сега електромобил? Или пък още още по-глупавото право на избор да си купиш електромобил в Германия, където да караш на ток е по-скъпо отколкото на бензин? Е като направи този глупав избор доволен ли си от свободата си на избор и Защо избра да се върнеш на бензин? И понеже искаш и аз да съм умен като тебе, а не "проsт" постоянно ме караш да си купя електромобил? Ще си купя като му ДОЙДЕ ВРЕМЕТО .