IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota не смогва с търсенето на хибридни автомобили

43,2% от всички продажби на компанията се падат на това задвижване

Toyota остава един от водещите световни производители на автомобили, до голяма степен благодарение на своята глобална моделна стратегия. И последните ѝ финансови резултати потвърждават това, с много положителни прогнози, макар че са толкова положителни, че в известен смисъл не са.


Toyota


В сряда марката представи финансовия си отчет за второто тримесечие, разкривайки редица важни цифри. Числата са положителни, с рекордни годишни продажби през първите шест месеца на фискалната 2026 година, която в Япония започва през април.

Проблемът на Toyota е... благословен проблем, произтичащ пряко от собствения успех на компанията. Тя е установила, че търсенето на нейните хибридни модели - почти всички прости хибриди като тези, които разработва от оригиналния Prius през 1997 г. - е толкова голямо, че едва успява да поддържа производството.

Според доклада, между април и септември 2025 г. Toyota е продала приблизително 2,471 милиона електрифицирани превозни средства. Това представлява увеличение с 10,7% в сравнение със същия период на 2024 г. (началото на фискалната 2025-та, която приключи през март миналата година).


Toyota


Както се очакваше, хибридите са доминираща сила, като представляват 2,271 милиона от общия брой (43,2%). 98 000 превозни средства са plug-in хибриди, а 101 000 са изцяло електрически превозни средства, като и двата показват увеличение от 129,8%. Единственият тип превозно средство на Toyota, който отбелязва спад, е автомобилът с горивни клетки, като продажбите са намалели само с 52,1% в сравнение с предходната година.

Тези цифри, които включват и хибридните и електрическите модели на Lexus, в допълнение към тези на компанията майка, предполагат няколко неща. Финансовият директор на компанията, Кента Кон, заяви, че силното търсене, което компанията изпитва, означава, че едва успява да се справи с него.

От друга страна, тези данни показват също така, че дори почти 30 години след пускането на пазара на хибридни автомобили, Toyota все още не е достигнала дори половината от световния пазарен дял. Това се дължи именно на нейната глобална стратегия, адаптираща се към всички видове пазари, като автомобили като RAV4 и Hilux бележат големи успехи, а Corolla е най-продаваният автомобил в историята.


Toyota


Фактът, че електрифицираните превозни средства на компанията представляват 46,9% от общо 5,267 милиона продадени автомобила в световен мащаб, се дължи до голяма степен на факта, че много от продажбите са в страни като Африка и Азия, където тя продължават да доминират. Бразилия, Австралия и особено Тайланд са местата, където Hilux реализира по-голямата част от продажбите си.

Дори като световен гигант, Toyota също усети въздействието на тарифите в САЩ, вторият по големина пазар в света. 15%-ните тарифи ще струват на марката приблизително 9,4 милиарда долара допълнителни разходи през тази фискална година до март 2026 г.

Всъщност, САЩ са най-важният пазар за Toyota с 1,533 милиона продадени автомобила през това полугодие, като дори надминават японския (970 000). Следват ги останалата част от Азия с 853 000 превозни средства (подобна е цифрата в Океания, Африка и останалата част от Америка взети заедно) и Европа с 573 000.

Отново са необходими няколко интерпретации. Toyota продължава да бележи ръст в САЩ, въпреки митата, с 13,8% спрямо предходната година. Азиатският пазар обаче е мястото, където се наблюдава спад, до голяма степен поради интензивната конкуренция в рамките на китайския пазар, най-големият в света, където местните марки са спечелили значителна позиция за сметка на чуждестранните, дори тези, създадени преди близо половин век в партньорство с местни производители.

0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Марто ( преди 1 месец )
    До #20 Незнам, но явно не знаеш цените им :), ако Land Cruiser 300 е за бедни и не е луксозно при положение, че има същите екстри като GLS на Мерцедес, БМВ Х7 итн. И да цената е по ниска, но не с много. Малко повече от 2 стаен апартамент в центъра на София ;)
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ванко ( преди 1 месец )
    Колко глупости има изписани в коментарите не е истина. Тойота не бърза с развитие на чисто електрически автомобили, защото не смята че там е бъдещето. Дори европееца, който е с висок стандарт след покупка на изцяло електрическа кола мисли следващата да е с ДВГ(официални данни за Германия, Австрия итн.), а за Америка, арабските страни докато имат петрол няма да сменят ДВГ. Лексус е луксозната серия за който иска в Европа. Иначе тойота имат модели само за USA, който са луксозни.
  • #20
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Фидо ( преди 1 месец )
    Който няма пари ползва тези японски телекинеза.
  • #19
    2 rate up comment 4 rate down comment
    бг смешки ( преди 1 месец )
    АЗ ХАРЕСВАМ ПОВЕЧЕ МАЗДА особено новите им модели СХ-80 И CX-60 ,които са супер но Тойота са най-големият производител на коли заедно с ФОЛКСВАГЕН в света ....като цяло като взимате кола - немска или японска от край време е така ....
  • #18
    9 rate up comment 12 rate down comment
    до мократа пръдничка ( преди 1 месец )
    Твоите разсъжнения звучат много логично, но само пред другите ти товарищи москофилчета. Реално, нищо от написаното неже вярно, освен че Тойотка панически пести пари, за да си изплаща рекордните задължения. А ги изплаща, защото акционерите и свиха перките, а и защото, въпреки приказките, много добре знае, че и водородът, и ибридите са мъртва технология, а тя ел. няма. Другите компании инвестират в бъдещето. Тойотка инвестира в смъртта си.
  • #17
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    В големия реален бизнес печели този който взема стратегически правилните решения. В това отношение Тойота размаза останалите големи като ВАГ, Стелантис, ГМ, Хюндай/Киа. Последните се хвърлиха да правят електромобили с батерии на загуба, защото имаха слаби хибридни технологии. В резултат, Тойота с по-малко усилия, по-малко ресурси и по-голяма печалба постигнаха по-голямо намаление на СО2 емисиите. Ето това е технологичнто превъзходство.
  • #16
    10 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойотка има остра нужда да продава електромобили, но никой не и ги иска заради престъпната им некадърност. Колко модела нароиха в Китай - китайски модели със сменена емблема - а са продали само 100 000 в целия свят!
  • #15
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    И разбира се, че ще мисля за бъдещето и ще възпитавам децата си да мислят за него, за разлика от тези които НЕ МИСЛЯТ, а разсъждават на принципа " след нас е потоп" . За разлика от вас, аз не псувам правителствата, шефа, жената, коментиращите под статиите, съседите и бъдещите поколения, а се опитвам да ПРЕДВИДЯ бъдещите проблеми, за да съм подготвен ЗА ТЯХНОТО РЕШЕНИЕ още днес. Ако проблемите с високите цени на тока, високите цени на бензина, забраната на ДВГ не възникнат - ЩЕ СЕ РАДВАМ
  • #14
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "Антиелектрика ( преди 11 часа )Откачалката СИ МИСЛИ, че ще живее вечно, макар че 2050 година ще е над 80 годишен, ако изобщо е жив де. Шизофренията го кара да се чувства като новия Нострадамус." Благодаря за обидата, която за всеки нормален човек е КОМПЛИМЕНТ, въпреки че вие се обиждате на МИСЛЕНЕ, И всеки път когато ви карат да мислите или да споделите своите мисли го приемате като псувня, обида и подигравка с вас.
  • #13
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойотка не може да се справи с проблем, който сама си създаде. Заради безвъзвратното си изоставане при електромобилите е принудена да продава 100% хибриди на по-развитите пазари, и въпреки това не може да покрие изискванията и купува емисии от Тесла. Това не е търсене - това е пробутване.