IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota не смогва с търсенето на хибридни автомобили

43,2% от всички продажби на компанията се падат на това задвижване

Toyota остава един от водещите световни производители на автомобили, до голяма степен благодарение на своята глобална моделна стратегия. И последните ѝ финансови резултати потвърждават това, с много положителни прогнози, макар че са толкова положителни, че в известен смисъл не са.


Toyota


В сряда марката представи финансовия си отчет за второто тримесечие, разкривайки редица важни цифри. Числата са положителни, с рекордни годишни продажби през първите шест месеца на фискалната 2026 година, която в Япония започва през април.

Проблемът на Toyota е... благословен проблем, произтичащ пряко от собствения успех на компанията. Тя е установила, че търсенето на нейните хибридни модели - почти всички прости хибриди като тези, които разработва от оригиналния Prius през 1997 г. - е толкова голямо, че едва успява да поддържа производството.

Според доклада, между април и септември 2025 г. Toyota е продала приблизително 2,471 милиона електрифицирани превозни средства. Това представлява увеличение с 10,7% в сравнение със същия период на 2024 г. (началото на фискалната 2025-та, която приключи през март миналата година).


Toyota


Както се очакваше, хибридите са доминираща сила, като представляват 2,271 милиона от общия брой (43,2%). 98 000 превозни средства са plug-in хибриди, а 101 000 са изцяло електрически превозни средства, като и двата показват увеличение от 129,8%. Единственият тип превозно средство на Toyota, който отбелязва спад, е автомобилът с горивни клетки, като продажбите са намалели само с 52,1% в сравнение с предходната година.

Тези цифри, които включват и хибридните и електрическите модели на Lexus, в допълнение към тези на компанията майка, предполагат няколко неща. Финансовият директор на компанията, Кента Кон, заяви, че силното търсене, което компанията изпитва, означава, че едва успява да се справи с него.

От друга страна, тези данни показват също така, че дори почти 30 години след пускането на пазара на хибридни автомобили, Toyota все още не е достигнала дори половината от световния пазарен дял. Това се дължи именно на нейната глобална стратегия, адаптираща се към всички видове пазари, като автомобили като RAV4 и Hilux бележат големи успехи, а Corolla е най-продаваният автомобил в историята.


Toyota


Фактът, че електрифицираните превозни средства на компанията представляват 46,9% от общо 5,267 милиона продадени автомобила в световен мащаб, се дължи до голяма степен на факта, че много от продажбите са в страни като Африка и Азия, където тя продължават да доминират. Бразилия, Австралия и особено Тайланд са местата, където Hilux реализира по-голямата част от продажбите си.

Дори като световен гигант, Toyota също усети въздействието на тарифите в САЩ, вторият по големина пазар в света. 15%-ните тарифи ще струват на марката приблизително 9,4 милиарда долара допълнителни разходи през тази фискална година до март 2026 г.

Всъщност, САЩ са най-важният пазар за Toyota с 1,533 милиона продадени автомобила през това полугодие, като дори надминават японския (970 000). Следват ги останалата част от Азия с 853 000 превозни средства (подобна е цифрата в Океания, Африка и останалата част от Америка взети заедно) и Европа с 573 000.

Отново са необходими няколко интерпретации. Toyota продължава да бележи ръст в САЩ, въпреки митата, с 13,8% спрямо предходната година. Азиатският пазар обаче е мястото, където се наблюдава спад, до голяма степен поради интензивната конкуренция в рамките на китайския пазар, най-големият в света, където местните марки са спечелили значителна позиция за сметка на чуждестранните, дори тези, създадени преди близо половин век в партньорство с местни производители.

0 от 500
  • #2
    17 rate up comment 10 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Какво твърдеше психотрола? "Продажбите на Тойота постепенно ще падат,докато накрая фалират.Хибридите са ненужна и смотаната технология.Тойода е лъжец, манипулатор и нищо не разбира" ...Но ... ФАКТИТЕ показват постоянен и устойчив ръст на продажбите,най-вече на "ненужните" хибриди,т.е. пълно препокриване на гледната точка на "неразбиращия" Тойода Сан!А факта,че вече 2 часа има статия с "Тойота" в заглавието и психотрола не е изцвъкал 60 коментара,е показателен колко е разбита теорията му!
  • #1
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Точко чат бот ( преди 1 месец )
    Тесла не смогва с поръчките на Сайбъртрък и Семи.Ще строят по един нов завод годишно и ще произвеждат по 20 милиона електромобила през 2030 година. Статистически е доказано.