Toyota GR Corolla е предпочитан малък спортен хечбек за много хора, които искат забавно и спортно изживяване. Голяма част от чара му идва от турбокомпресорния 1,6-литров трицилиндров двигател, който развива 300 конски сили. За съжаление, този трицилиндров двигател може би няма да съществува още дълго.
С дебюта на новия концепт Corolla в Япония Toyota представи и 2,0-литров четирицилиндров турбо двигател, който може да развива около 400 к.с. Новият двигател се счита за по-малко сложен от трицилиндровия, който в момента се използва в GR Corolla, което може да означава лоша новина за нашия любим трицилиндров двигател.
В интервю главният технологичен директор Хироки Накаджима намекна, че новият двигател може да намери приложение в бъдещи модели с високи експлоатационни характеристики. Въпреки че Накаджима не потвърди дали следващият GR Corolla ще бъде оборудван с четирицилиндров двигател, изглежда, че това е неизбежно.
Дори ако Toyota реши да оборудва следващия GR Corolla с по-голям и по-мощен двигател, има добра новина за ентусиастите – бензиновите двигатели няма да изчезнат. Накаджима-сан потвърди, че Toyota „трябва да произвежда двигатели до самия край“.
Колкото и да харесваме сегашния трицилиндров двигател, преминаването на GR Corolla към по-опростен и по-мощен четирицилиндров двигател има смисъл в дългосрочен план. Когато разговаряхме с главния инженер на GR Corolla, Наоюки Сакамото, той призна, че екипът „знае границите“ на сегашния трицилиндров двигател и че са необходими значителни инженерни усилия, за да се повиши мощността на модела с автоматична скоростна кутия.
Ако следващото поколение GR Corolla достигне 400 к.с., то ще надмине както Honda Civic Type R с 320 к.с., така и най-новия Volkswagen Golf R с 333 к.с.


0