IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota и Lexus продадоха само 37 електромобила на основния си пазар

Спадът при двете японски марки за октомври е близо 95% на годишна база

Анализаторите очакват драстичен спад на продажбите на електромобили в САЩ след отмяната на данъчни кредит за коли на ток в размер на 7500 долара. При някои марки обаче резултатите са шокиращи, като това се отнася с пълна сила за най-успешния производител в света – Toyota и неговото премиум подразделение Lexus.


Toyota bZ4X


През октомври Toyota записва само 18 продажби, а Lexus – 19. Двете марки всъщност са представени само с по един електромобил на американския пазар – съответно bZ4X и RZ, като техният спад на годишна база е 95%. Подобни данни обикновено се обясняват с факта, че моделите се спрени от производство и дилърите разпродават останалите им запаси, но при Toyota bZ4X и Lexus RZ не е така, което прави тези цифри много изненадващи.

Ако се вгледаме по-отблизо, Toyota bZ4X всъщност спадна с 98,7% в сравнение с октомври 2024, когато бяха продадени 1401 бройки от този SUV. Малко по-благоприятният спад от 95,5% при Lexus се дължи на факта, че RZ е имал само 424 продажби миналата година. Нещата обаче са странни, тъй като и през септември, когато данъчният кредит все още беше в сила, резултатите на bZ4X и RZ също бяха доста по-ниски – 86% за Lexus и 95% за Toyota.


Lexus


Една от причините за това може да бъде фактът, че двата модела получават актуализирани версии, които ще пристигнат при дилърите по-късно този месец. bZ4X дори променя името си – на по-опростеното bZ, като новото базово ниво е по-евтино от отиващия си модел. При обновения RZ няма промяна в цената.

Промените за електрическите SUV включват малко повече мощност, леко увеличен пробег, някои малки актуализации на стила и нови NACS щепсели за достъп до мрежата на Tesla Supercharger.




 

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Хм... ( преди 2 дни )
    Че те нямат електрическа кола... имат един модел, но е скъп и с лоши показатели. Ори Тойота нещата вървят с дрсет години закъснение ;)
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 дни )
    Вижте им цената и показателите и всякакви въпроси отпадат...
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Точко е правил отново опит да зачене от Мъск, боли го аннуссчето.
  • #7
    3 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    ОхОх боли ме аннуссчето, Тесла продава хиляди пъти повече електромобили от Тойотка, а Тойотка продава основно митове. Нормалните хора митове не карат.
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Москвич из Ушанков, и кремвиршите са най-продавания салам, но това не им пречи да са направени от кожа, крака и клюнове.
  • #5
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 дни )
    До 3. Хех, лумпи, смени дрогата - Тойота е най-продаваната марка в щатите от много години насам.
  • #4
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Хаха ( преди 2 дни )
    Като гледам колко много се продават Теслите,не могат да прескочат летвата от 2 милиона електрички годишно.Тойота продава по 10 милиона,капиш Точко.
  • #3
    8 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Попов, на "американските огромни разстояния" пътуват ограничен брой хора. Никой не ги кара да си купуват електромобили, но те и тойотки не си купуват, защото ако човек прекарва по 7-8 часа на ден в кола, търси комфорт и тишина. Повечето американци пътуват под 150 км на ден. Обикновена статистика. А дори смехотворен електромобил като тойотката може да ги измине, а цената на зареждане в къщи е пренебрежима.
  • #2
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Пропов ( преди 2 дни )
    Тойота продава достатъчно нормални коли. EV в щатите вече са скъпа екзотика и който се излъгал - излъгал, няма да повтори. За цената на скопените EV можеш да си купиш Мустанг (например), защо да се мъчиш с тия натрапени недомислици ? Мустанга може да гори, ама пък върви и върви и върви. За американските огромни разстояния EV е много рискована игра.
  • #1
    10 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Никой не иска скъпа тойотка с падащи колела и 100 кВт макс зареджане, а тойотка вече ряза цената поне 2 пъти с голямата ножица. Големият им проблем е, че на същата цена има модели като Айоник 5, който е несравнимо по-добър.