Анализаторите очакват драстичен спад на продажбите на електромобили в САЩ след отмяната на данъчни кредит за коли на ток в размер на 7500 долара. При някои марки обаче резултатите са шокиращи, като това се отнася с пълна сила за най-успешния производител в света – Toyota и неговото премиум подразделение Lexus.

През октомври Toyota записва само 18 продажби, а Lexus – 19. Двете марки всъщност са представени само с по един електромобил на американския пазар – съответно bZ4X и RZ, като техният спад на годишна база е 95%. Подобни данни обикновено се обясняват с факта, че моделите се спрени от производство и дилърите разпродават останалите им запаси, но при Toyota bZ4X и Lexus RZ не е така, което прави тези цифри много изненадващи.
Ако се вгледаме по-отблизо, Toyota bZ4X всъщност спадна с 98,7% в сравнение с октомври 2024, когато бяха продадени 1401 бройки от този SUV. Малко по-благоприятният спад от 95,5% при Lexus се дължи на факта, че RZ е имал само 424 продажби миналата година. Нещата обаче са странни, тъй като и през септември, когато данъчният кредит все още беше в сила, резултатите на bZ4X и RZ също бяха доста по-ниски – 86% за Lexus и 95% за Toyota.

Една от причините за това може да бъде фактът, че двата модела получават актуализирани версии, които ще пристигнат при дилърите по-късно този месец. bZ4X дори променя името си – на по-опростеното bZ, като новото базово ниво е по-евтино от отиващия си модел. При обновения RZ няма промяна в цената.
Промените за електрическите SUV включват малко повече мощност, леко увеличен пробег, някои малки актуализации на стила и нови NACS щепсели за достъп до мрежата на Tesla Supercharger.


5