IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota не смогва с търсенето на хибридни автомобили

43,2% от всички продажби на компанията се падат на това задвижване

Toyota остава един от водещите световни производители на автомобили, до голяма степен благодарение на своята глобална моделна стратегия. И последните ѝ финансови резултати потвърждават това, с много положителни прогнози, макар че са толкова положителни, че в известен смисъл не са.


Toyota


В сряда марката представи финансовия си отчет за второто тримесечие, разкривайки редица важни цифри. Числата са положителни, с рекордни годишни продажби през първите шест месеца на фискалната 2026 година, която в Япония започва през април.

Проблемът на Toyota е... благословен проблем, произтичащ пряко от собствения успех на компанията. Тя е установила, че търсенето на нейните хибридни модели - почти всички прости хибриди като тези, които разработва от оригиналния Prius през 1997 г. - е толкова голямо, че едва успява да поддържа производството.

Според доклада, между април и септември 2025 г. Toyota е продала приблизително 2,471 милиона електрифицирани превозни средства. Това представлява увеличение с 10,7% в сравнение със същия период на 2024 г. (началото на фискалната 2025-та, която приключи през март миналата година).


Toyota


Както се очакваше, хибридите са доминираща сила, като представляват 2,271 милиона от общия брой (43,2%). 98 000 превозни средства са plug-in хибриди, а 101 000 са изцяло електрически превозни средства, като и двата показват увеличение от 129,8%. Единственият тип превозно средство на Toyota, който отбелязва спад, е автомобилът с горивни клетки, като продажбите са намалели само с 52,1% в сравнение с предходната година.

Тези цифри, които включват и хибридните и електрическите модели на Lexus, в допълнение към тези на компанията майка, предполагат няколко неща. Финансовият директор на компанията, Кента Кон, заяви, че силното търсене, което компанията изпитва, означава, че едва успява да се справи с него.

От друга страна, тези данни показват също така, че дори почти 30 години след пускането на пазара на хибридни автомобили, Toyota все още не е достигнала дори половината от световния пазарен дял. Това се дължи именно на нейната глобална стратегия, адаптираща се към всички видове пазари, като автомобили като RAV4 и Hilux бележат големи успехи, а Corolla е най-продаваният автомобил в историята.


Toyota


Фактът, че електрифицираните превозни средства на компанията представляват 46,9% от общо 5,267 милиона продадени автомобила в световен мащаб, се дължи до голяма степен на факта, че много от продажбите са в страни като Африка и Азия, където тя продължават да доминират. Бразилия, Австралия и особено Тайланд са местата, където Hilux реализира по-голямата част от продажбите си.

Дори като световен гигант, Toyota също усети въздействието на тарифите в САЩ, вторият по големина пазар в света. 15%-ните тарифи ще струват на марката приблизително 9,4 милиарда долара допълнителни разходи през тази фискална година до март 2026 г.

Всъщност, САЩ са най-важният пазар за Toyota с 1,533 милиона продадени автомобила през това полугодие, като дори надминават японския (970 000). Следват ги останалата част от Азия с 853 000 превозни средства (подобна е цифрата в Океания, Африка и останалата част от Америка взети заедно) и Европа с 573 000.

Отново са необходими няколко интерпретации. Toyota продължава да бележи ръст в САЩ, въпреки митата, с 13,8% спрямо предходната година. Азиатският пазар обаче е мястото, където се наблюдава спад, до голяма степен поради интензивната конкуренция в рамките на китайския пазар, най-големият в света, където местните марки са спечелили значителна позиция за сметка на чуждестранните, дори тези, създадени преди близо половин век в партньорство с местни производители.

0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Единственият тип превозно средство на Toyota, който отбелязва спад, е автомобилът с горивни клетки, като продажбите са намалели само с 52,1% в сравнение с предходната годин"Само с 52% викаш...кво шму е...нищожно...Някои ти е намалил мозъка на тебе само с 52% толуп...
  • #11
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Хеми значи бензин ( преди 1 месец )
    Хората се бият за азиатския ке *** Тайода всеки вика вземи я ти вземи я ти.
  • #10
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Откачалката си мисли, че ще живее вечно, макар че 2050 година ще е над 80 годишен, ако изобщо е жив де. Шизофренията го кара да се чувства като новия Нострадамус.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вчера видях една Корола в стил SUV.
  • #8
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Пак се заяждаме за запетайки? Очевидно че е лапсус и става въпрос за 2030. Дотогава както продажбите, така и печалбите на Toyota ще растат защото ще е единствената която няма да инвестира в електромобили, а след това както продажбите така и печалбите рязко ще се сринат, ако не си спази обещанието да започне да произвежда твърдотелните батерии с 1 000 - 1500 км пробег и 10 минути зареждане на цена на хибрид .
  • #7
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Има една древна мъдрост: Умственият потенциал на Земята е постоянен, а населението непрекъснато нараства. Всеки ден се потвърждава. Отбележете, че тойота е добре на пазари, на които не се пускат китайците. Където са дошли, там е надолу ...
  • #6
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Тойота с ръст в продажбите,Тесла втора година са със спад,Точко! Пак е геометрична прогресия,но намаляваща.
  • #5
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Аз казах ли ВИ? За Тойота в България се чака една година за доставка.
  • #4
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Също така Toyota можеше да продава допълнително още 5 милиона електромобила , а Тесла въобще да не съществува ако Toyota беше започнала да произвежда електромобили преди 5-10 години. Или и това не съм казвал психотроле? Или не съм казвал че е Toyota можеше да я разбила пазара с твърдотелните батерии и че ще ги хваля много повече от вас когато ги пуснат, докато вие псувате Toyota, защото освен да псувате друго не ви се отдава
  • #3
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Психопата си остава психопат. Всъщност винаги съм твърдял че до 2300 Toyota може да продава по 15 милиона автомобила, ако има топки защото може да продава много повече хибриди отколкото продава в момента. Можеш да се върнеш да прочетеш това всеки път когато кажете че за Toyota се чака по една година, за да ти доставят поръчаното.. но троловете от тролфермата предлагате психоатаки за да откажете останалите да пишат. Като гледам добре се справяте.