IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota отива на съд заради продажба на... водородни бомби

Искът е за 5,7 милиарда долара, а обвинението - участие в организирана престъпна група

Нов колективен иск е заведен срещу Toyota, като в него се претендира за обезщетение от 5,7 млрд долара, като обвинението е, че компанията провежда престъпна операция за прикриване на сериозни пропуски в безопасността на водородния седан Mirai. Жалбата също така включва обвинение в "организирана измама" срещу автомобилния производител.


Toyota Mirai


Представена от Ingber Law Group в Окръжния съд на САЩ за Централния окръг на Калифорния от името на трима ищци, жалбата съдържа цели 142 страници. Тя е по закона RICO (Закон за влияние от страната рекетиращи и корумпирани организации) и включва широк набор от обвинения срещу Toyota.

Първоначално написан за преследване на мафиотски босове, законът RICO сега се използва, за да обвини Toyota, че участва в организирана престъпност. В иска се твърди, че автомобилният производител, заедно с финансовото си подразделение и няколко дилърства в Калифорния, са координирали да продават и финансират превозни средства, които експертите описват като "тиктакащи водородни бомби".


Toyota Mirai


Според жалбата, компанията и нейните партньори са скрили множество неизправности в Mirai, включително риск от изтичане на водород в близост до горещи компоненти на двигателя, което би могло да представлява опасност от експлозия. Освен това, в иска се твърди, че Mirai може да претърпи внезапна загуба на мощност, ускорение и повреди при спиране.

Освен заради техническите проблеми, обвинението критикува Toyota Motor Credit Corporation за това, което нарича "агресивна тактика за събиране на финансови средства", заедно с разочарованието от оскъдната и ненадеждна инфраструктура за зареждане с водород в Калифорния.


Toyoya Mirai


Трима собственици на Mirai са посочени като ищци, като всеки от които твърди, че механици на дилърствата са ги посъветвали да предприемат съдебни действия след повтарящи се проблеми с автомобила. Те са им казали, че в колите "тиктакат водородни бомби".

"Това дело не е за обикновен дефект, а за организирана измама - обясни един от адвокатите на ищците Джейсън М. Ингбър. - Toyota проектира, финансира и контролира водородната мрежа на Калифорния, след което използва този контрол, за да скрие пропуски в безопасността и финансови щети за потребителите."


Toyota Mirai


В жалбата се цитира и конкретна станция за зареждане с водород в Торънс, Калифорния, за която се твърди, че е оставила най-малко 75 Mirai постоянно неработещи след разпределяне на замърсено гориво. Твърде се още, че Toyota е успяла "гениално да прикрие катастрофални дефекти в безопасността, така че тяхната измамна схема да остане неразкрита".


0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Ами обяснението е редовното - функционална неграмотност и техническа неграмотност в съчетание. Китайците развиват ПЕРСПЕКТИВНИ ТЕХНОЛОГИИ. Китайците намират РЕШЕНИЯ на бъдещи ПРОБЛЕМИ, разработват ги години преди да са възникнали, а после ПРОДАВАТ РЕШЕНИЯТА на останалия свят, който е технологично изостанал от Китай.
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    До психотрола - т.е обвиняваш любимия ти Китай,че е престъпна организация?!?!Щото в целите им за следващата петилетка изненадващо липсват усилия в посока развитие на електрички,а има доста наблягане на развитието на водородните технологии?!?Айде да те видя сега, как ще се измъкнеш от радостта под статията в която клоуна от Форд хвали китайците, и индиректното и обвинение, че китайците са престъпна организация налагаща разработването на "водородни бомби" като приоритет през следващата петилетка
  • #11
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Доста ме дразнят американците с тези съдебни глупости. Имаме свободен пазар и всеки може да се информира и да си купи каквото си реши. Като ви е страх да шофирате водороден автомобил, купете си автомобил на бензин. Никой не ги е принудил да си купят тойота на водород.
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Има ли изненадани?Всеки лъже и ***, независимо от коя държава или компания е. Ще дойде време, когато хората ще ръсят маса пари за ретро автомобили от 80-те, просто защото тогава ги правеха здрави и сигурни. Сега всичко е пластмаса и електроника, която не знаеш кога ще дефектира.Това лято на 3(три) пъти ходих в един автосервиз в София, за да ми сменят муфа на резервоара и един от горивопроводите. Муфата добре, ама горивопровода се пукаше от...бензина! Имах на 3 пъти течове. Нови технологии
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 3 - аз се шегувам. Със сигурност не пречи водорода. Резервоар с бензин също
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    *Антитрол* ( преди 1 месец )
    Нищо досега непознах защото формулите ми са грешни
  • #7
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Н2 е такъв газ, и технологията е такава, че дори колата да минава на преглед всеки месец, пак ще има много инциденти. Всеки знае, че повечето българи не си правят ГТП на газовите бутилки всяка година, както е по-закон. А ако беше Н2?
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не случайно зарядните станции постоянно дефектират. Доклад от Калифорния беше открил, че годишните разходите по поддръжка са 1/3 от първоначалната инвестиция, която и без това е огромна!
  • #5
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Време беше. Ищците са напълно прави. Всяка компания, която някога е работила по задвижване с Н2, е напълно наясно, че продава много опасен продукт. Това е равнозначно с престъпление. Н2 не е газ или метан. Това е газът с най-малка молекула, която преминава през всички оплътнения и материали. Зареден автомобил, оставен за 1 месец, е с празна бутилка. Освен че изтича, Н2 отслабва материалите. Затова бутилките на Мирай има живот 10 г, след което колата отказва да потегля, ако не посети сервиз.
  • #4
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колко инцидента и колко са загиналите при тези инциденти? Хм, май 0. С Тесла ума хиляди инциденти поради технически проблеми, стотици жертви. Така че това дело няма шансове.