IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Край на приказката: Електромобилите ще плащат по 5.8 евро такса на 100 км

Швейцария е първата страна, която ще въведе компенсиращо облагане за EV

Швейцария е на път да стане първата държава в Европа, която ще въведе компенсиращо данъчно облагане за електромобилите, съобщава ANSA. Федералният съвет на страната е открил конституционна процедура, която да позволи да бъдат таксувани електромобилите и средствата да отиват за поддръжка и разширяване на пътната мрежа. 
  
    
електромобили, зареждане, зарядна станция, Швейцария
Към март тази година в Швейцария имаше регистрирани 202 530 електрически автомобила (4.5% от целия автопарк) и 100 918 плъг-ин хибрида
   
      
5.8 цента на километър или 22.8 цента на киловатчас?

Предложението предвижда две възможности - или такса на изминато разстояние в размер на 5.40 швейцарски франка (5.78 евро) на 100 километра, или така при зареждане на електромобилите в размер от 22.8 цента на киловатчас. Новото правило трябва да бъде потвърдено от референдум, но според социолозите ще го спечели с лекота, и се очаква да влезе в сила до 2030 година.

Как да се компенсират загубените приходи от акциз?

Швейцария търси решение на проблем, пред който са изправени и всички други държави в Европа. Поддръжката на пътищата на континента най-често се финансира с приходите от данъци върху автомобилите, и най-вече от акциз и ДДС върху горивата. Електрическите автомобили обаче не плащат тези данъци, а за да се насърчи масовизацията им, на много места са освободени и от други такси, като ДДС при покупката, данък МПС и пътен данък. 

В Швейцария пътната инфраструктура се финансира от FOSTRA, Фонда за националните пътища и трафика. Събраните средства в него се ползват и за пътища, и за подобряване на градската среда в населените места. 
  
    
Швейцария, трафик, граница
    
     
Електромобилите амортизират пътищата повече

Идеите на Федералния съвет се подкрепят напълно от Швейцарския туристически клуб, TCS - най-влиятелната организация на автомобилистите в страната. TCS разпространи становище, че "независимо дали използват електрически мотор или вътрешно горене, всички шофьори в бъдеще ще трябва да участват в инфраструктурните разходи". 

Някои експерти дори изказват мнение, че електромобилите трябва да плащат повече, защото като цяло са значително по-тежки от конвенционалните автомобили и съответно амортизират в по-голяма степен пътната мрежа.
 
        

0 от 500
  • #40
    9 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Фактите Швейцария FOSTRA фондът, който финансира пътищата, събира акцизите и ДДС върху горивата. Обърнете внимание, ВКЛЮЧИТЕЛНО ДДС ВЪРХУ ГОРИВАТА Средствата официално отиват за национални пътища, магистрали и подобряване на градската среда.Т.е. при тях връзката е почти пряка: таксите от горива се използват за инфраструктурата.
  • #39
    1 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Вие в 99% от случаите дори не знаете за какво се говори, а копиействате ЗАЯЖДАНИЯ И РУГАТНИ, ГАРНИРАНИ С ЛЪЖИ.
  • #38
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Въпросът е да цитирате точно и конкретно по темата на статията. Аз твърдя че от поне пет години казвам че събирането на тол такса на километър за електромобилите и другите тежки автомобили на база килограми е най-справедливия начин за събиране на пътни такси. Докажете че съм обърнал палачинката днес а не говоря това от години? Хайде сега баничарката на турбо, желязо въглеродната сплав и еластичния колянов вал и всички други теми които според вас са свързани с статията , САМО ЗА ДА НЕ ОТГОВОРИТЕ
  • #37
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мун40, наречен още Тесльо електрика,Точко Тротинетката, Митбъстър, адреналинката електричка.Вие може да живеете в реалния свят,но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове в Ютуб, чете в Уикипедия и стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.И най важното, може да смята сложна лихва в Екселски таблици.Къде сте тръгнали да спорите с такъв ерудит, не знам.
  • #36
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 1 месец )
    Нашият приятел взе да размива темата и да избягва неудобните въпроси.Сега ще ни изкара,че всички антиелектрици сме психопати.Похват на типичен психопат.
  • #35
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Kostadin.kostadinov6 ( преди 1 месец )
    Зарибяването за предимството да караш електромобил и колко е по изгодно май взе да приключва. Това е само началото, защото когато и битовите потребители минат на свободният пазар на тока (а то не е далеч), тогава сметките за зареждане ще скочат няколко пъти.
  • #34
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Май нещо окъси фазата Дон Кихот де ла Батерия. Важното е, че ние сме психопати от *** фермата, което е еманация на любезността. И като се намесиш, без някой да те пита, не знам каква дискусия се очаква?
  • #33
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    А кой се мъчеше да накара Турбо да си купи Тесла и да пести от зареждане? Ти Точко адреналинката електричка.Турбо ти сметна че само от разликата между цените на дизелова баничарка и Тесла може да си купи дизелово гориво с което може да кара 330000 км,без да смятаме разхода за зареждане на Теслата.
  • #32
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    НО НИКОГА В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не отговорите на въпроси по ТЕМАТА НА ДИСКУСИЯТА! НИКОГА!!!
  • #31
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    ИЗМИСЛИ НЯКОЯ ЛЪЖА ПО НЕГОВ АДРЕС. Пиши от негово име някоя глупост. Гарнирай с обилни обиди по негов адрес