IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Чудо: Джеръми Кларксън най-после хареса електромобил

Тежи като слон, но ускорява като Юсеин Болт след клизма с уасаби, казва водещият за този хечбек

Високо тегло, липса на звук от мотора: има няколко съществени причини, поради които електромобилите още не успяват да спечелят сърцата на класическите автомобилни фенове - онези, които в Англия се наричат petrolheads. Но сега най-прочутият petrolhead в света - бившият водещ на Top Gear Джеръми Кларксън - най-после намери електрическа кола, която да му хареса. Става дума за Hyundai Ioniq 5 N, спортната версия на хечбека.
  
     
Джеръми Кларксън, Hyundai Ioniq 5 N
Колаж: The Sunday Times
  
       
В традиционната си колонка в The Sunday Times Джеръми разказва, че когато насила му пробутали за тест Ioniq 5 N, нямал намерение изобщо да го пробва. Но постепенно дизайнът на колата го спечелил. "С очебийното изключение на Tesla, днес електромобилите изглеждат много по-добре от обикновените коли", отбелязва Кларксън. Сякаш всички млади и талантливи дизайнери са пратени да работят по електричките, а старите динозаври на дизайна правят колите, които хората всъщност биха си купили. Според Кларксън, Ioniq 5 N е най-доброто от двата свята: "Изглежда като Golf, нарисуван от дизайнер, когото преди това са изгонили от Lamborghini като прекалено откачен".
  
     
Hyundai Ioniq 5 N
  
         
Кларксън бил скептичен и за пътното поведение на тежащия доста над два тона хечбек. Но един ден все пак го подкарал. "После натиснах здраво газта и, мили Боже, колата беше бърза. Не бърза като Ferrari. Много, много по-бърза от това... Може и да тежи повече от Робърт Максуел, но се изстрелва като Юсеин Болт, на когото някой е направил клизма с уасаби". Разбира се, много други електромобили са способни на подобен трик, добавя Джеръми - но само в кратки изблици на енергия. Докато Ioniq 5 N може да поддържа такива нива на въртящия момент почти непрекъснато. И освен това завива така, както другите електромобили не умеят.

Дълги години производителите на автомобили измисляха какви ли не хитрини, за да направят продуктите си все по-бързи. Но в последните години тенденцията се обърна. Колите започнаха да стават по-бавни, твърди Кларксън. Днес те ускоряват по по-жалък начин, отколкото през 1975. И, благодарение на законодателите, са снабдени с толкова звукови предупредителни сигнали, че само наистина глухите могат да ги карат пълноценно. "Така че този Hyundai e глътка свеж въздух. Имаш чувството, че той наистина е бил направен да е толкова забавен, колкото е физически възможно".
 
       

 

 

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    # РУК ( преди 3 месеца )
    Баце ти явно не си много в час с колите щом Стелвио за теб е по впечатляващо от тази кола Стелвио навремето ни приглушиха ушите как е най бързия СУВ на Нюрборгринг а Хюндая дето не те впечатлява го размазва с близо 6 сек хахах. Алфата с 7:51.70 а "не впечатляващия" Хюндай с 7:45.59. при това Алфата карана от тестовия им пилот а Хюндая от анонимни собственици ентусиасти хаха. С професионален пилот зад волана и подготовка на колата Хюндая ще отвее Алфата с поне 10 сек.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Един до #1 ( преди 3 месеца )
    Пич Ферари 358 на старо струва 350 К а тая 150 К нова. И половин секунда на обиколка е нищожно за двойно по скъпа кола. При това 5 N е семеен спортен СУВ с който можеш да натовари цялото семейство плюс багажа а Ферарито сие спорна кола далече от евридейка камо ли семейна кола.
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 3 месеца )
    За 95 К можеше да вземеш доста по добра кола от италианска кола па била и 600 коня.
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Факт ( преди 3 месеца )
    С 84квтч енергиен капацитет на батерията това горе е повече от жалко
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Факт ( преди 3 месеца )
    Пак тъпотии от тоя дрътак. Ускорявал ама след 100км и ходиш пеш
  • #12
    0 rate up comment 10 rate down comment
    im-дртiйУАЙТBoY! ( преди 3 месеца )
    Тоя провъзгласен за еХперт дрт юнак преди нема и година се изказа доста НЕласкаво именно за Hyundai Motor Group и подразделенията й, вкл. GENESiS - помня, защото усилено следя тази тема, а сега изведнъж скочи като ужилен и се ОСЪЗНА едва ли НЕ! Каква бърза НЕдчаквана и жестока МЕТАморфоза му се наложи да изживее за 360 дни...
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    няма място за сравнение на *** като стелвио с академичния дизайн на йоник
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Но ей ти сравнение - Новото ми Stelvio QV с доработките излезе 95к Евро, в момента е 624 к.с. 780 нм. Ускорение от 0 до 100 за 3.3 сек. Много по-добро усещане, много по-голямо удоволствие, много повече кола от 5N. Всеки цент от разликата в цената си струва ама много.Дизайна пак не е за коментар - блокче лего срещу склуптура на Микеланджело!Две седмици от както е при мен разхода ми е 13/100 като няма миг спокойно ускорени или нормално каране.Зарежда празно-пълно на колонка с ПОС - под 5мин ;-)
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Ахаха с какво сравнявам?Много пъти съм казвал,че почти всяка седмица тествам нов модел кола?От много време не сравнявам кола с кола!Споделям мои впечатления и оценки.ОК,ускорява и спира добре,има по-добро поведение от маса EVта.Но не е чак толкова добра,че чак да промени мнението на Кларксън без пари!!Карах я четири дни общо 1550км. Разхода мина 30kwh/100km.При по агресивно каране пробега пада под 300км!300км,2024 година за кола 75К Евро.Айде на ми дадоха оферта 66К.Дизайна просто не коментирам.
  • #8
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Ти си първия и засега единствения от когото чувам негативни коментари точно за този автомобил. Любопитно ми е да опишеш малко по-подробно кое точно не ти хареса, с какво го сравняваш и какви са ти били очакванията, за да не ги оправдае?