IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Чудо: Джеръми Кларксън най-после хареса електромобил

Тежи като слон, но ускорява като Юсеин Болт след клизма с уасаби, казва водещият за този хечбек

Високо тегло, липса на звук от мотора: има няколко съществени причини, поради които електромобилите още не успяват да спечелят сърцата на класическите автомобилни фенове - онези, които в Англия се наричат petrolheads. Но сега най-прочутият petrolhead в света - бившият водещ на Top Gear Джеръми Кларксън - най-после намери електрическа кола, която да му хареса. Става дума за Hyundai Ioniq 5 N, спортната версия на хечбека.
  
     
Джеръми Кларксън, Hyundai Ioniq 5 N
Колаж: The Sunday Times
  
       
В традиционната си колонка в The Sunday Times Джеръми разказва, че когато насила му пробутали за тест Ioniq 5 N, нямал намерение изобщо да го пробва. Но постепенно дизайнът на колата го спечелил. "С очебийното изключение на Tesla, днес електромобилите изглеждат много по-добре от обикновените коли", отбелязва Кларксън. Сякаш всички млади и талантливи дизайнери са пратени да работят по електричките, а старите динозаври на дизайна правят колите, които хората всъщност биха си купили. Според Кларксън, Ioniq 5 N е най-доброто от двата свята: "Изглежда като Golf, нарисуван от дизайнер, когото преди това са изгонили от Lamborghini като прекалено откачен".
  
     
Hyundai Ioniq 5 N
  
         
Кларксън бил скептичен и за пътното поведение на тежащия доста над два тона хечбек. Но един ден все пак го подкарал. "После натиснах здраво газта и, мили Боже, колата беше бърза. Не бърза като Ferrari. Много, много по-бърза от това... Може и да тежи повече от Робърт Максуел, но се изстрелва като Юсеин Болт, на когото някой е направил клизма с уасаби". Разбира се, много други електромобили са способни на подобен трик, добавя Джеръми - но само в кратки изблици на енергия. Докато Ioniq 5 N може да поддържа такива нива на въртящия момент почти непрекъснато. И освен това завива така, както другите електромобили не умеят.

Дълги години производителите на автомобили измисляха какви ли не хитрини, за да направят продуктите си все по-бързи. Но в последните години тенденцията се обърна. Колите започнаха да стават по-бавни, твърди Кларксън. Днес те ускоряват по по-жалък начин, отколкото през 1975. И, благодарение на законодателите, са снабдени с толкова звукови предупредителни сигнали, че само наистина глухите могат да ги карат пълноценно. "Така че този Hyundai e глътка свеж въздух. Имаш чувството, че той наистина е бил направен да е толкова забавен, колкото е физически възможно".
 
       

 

 

0 от 500
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX до РУК ( преди 1 месец )
    Странно какво не те впечатли щом си я карал? Ускорение, спиране, поведение на пътя? Аз я карах и освен брутално ускорение и спиране има страхотно поведение на пътя и особено в завой. Не се усеща че е над 2 тона. Разбира се трябва да си в спортния режим иначе в нормалния не е много по различна от обикновената IONIQ 5.
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 1 месец )
    Абе и.на мен не ми харесва това "н", ама разправят, че било много добро. Все пак за цената си предлагат скорост като ферари... защо не. Ако имаш кинти си правиш кефа.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    СМОГ ( преди 1 месец )
    Преди 2 месеца Misha Charoudin я тества на Ринга: INSANE Hyundai IONIQ 5 N // REAL Nurburgring Performance! Спирачки не прегряват. Моторите въртят до 21 хил. оборота. Независимо, двойно охлаждане на ротор и статор с антифриз и с фреон. Батерия с ниско съпротивление. 2 обиколки с 60% от заряда, без прегряване и без загуба на мощност. "Зарядна пауза 20 мин. и обратно на пистата. И така до безкрай. Или докато не изяде гумите."
  • #4
    5 rate up comment 14 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Карах няколко пъти тази версия на модела и откровенно мога да твърдя, че за тази кола подобни хвалебствия човек може да изрече само срещу добра сума пари! При цялото ми уважение към мистър Кларксън, очевидно загрижеността за пенсионерските години и подсигоряване на внучето, надделяват над принципите и откровената оценка!
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Забрави ли сте да напишете най-важното. Petrol head са впечатлени от този автомобил заради звука който издава. Обикновено синтетичния звук на електромобилите имитиращ ДВГ дразни, но от hyundai са направили чудеса.
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    много е приятен автомобила
  • #1
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Прилича ми малко на платена реклама. Гледам му времето на този Хюндай на Goodwood Hill climb и не съм впечатлен - с половин секунда по-бавно от 458 Speciale