IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проблем: Корабни компании отказват да возят електромобили

Забраната за EV и плъг-ин хибриди е заради зачестилите пожари на борда

Поредицата скорошни пожари, предизвикани от електромобили, подтикна една от големите американски корабни компании да ги забрани на борда на плавателните си съдове. От централата на Matson обявиха, че спират да приемат резервации за превоз на електрически или plug-in хибридни превозни средства. 
  
    
Morning Midas
Горящият Morning Midas, преди да потъне
    
         
„Поради нарастващата загриженост за безопасността на транспортирането на превозни средства, задвижвани от големи литиево-йонни батерии, Matson спира приемането на употребявани или нови електрически превозни средства (EV) и plug-in хибридни превозни средства за транспорт на борда на своите кораби“, заяви компанията, която е един от най-големите американски превозвачи в Тихоокеанския регион. 

Съобщението идва след потъването на Morning Midas край бреговете на Аляска в края на юни, причинено от пожар, възникнал в електрически автомобил. Злополучният кораб превозваше повече от 3000 превозни средства, сериозна част от които са били електрически и хибридни. Товарът пътуваше от Китай до Мексико, преди да се случи бедствието и екипажът да изостави кораба. Плавателният съд бе чартиран от SAIC - един от държавните автомобилни гиганти в Китай и производител на предлаганата в Европа марка MG. 
   
    
Morning Midas, кораб, пожар, електромобили, SAIC
  
        
Morning Midas не е първият кораб с пожар, причинен от електромобили на борда. Някои фериботни превозвачи в Гърция и Италия още от миналата година или отказват да возят електромобили, или държат те да са с минимално заредена батерия. 
  
     

0 от 500
  • #57
    2 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Всъщност забравих да питам нещо по темата имаш ли да казваш или мина да обидиш и напсуваш тези които пишат за лека нощ, за да спиш спокойно?
  • #56
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Това звучи като комплимент от човек който вярва че електромобилите излъчват радиация и разболяват от лъчева болест въпреки че си му обяснил правих до 10 години, че не е така. И да върша разни работи докато си пиша на телефона. Също така той ми чете коментарите докато са много и статиите, както и постоянно слушам подкасти в YouTube. Ти обаче очевидно пишеш на механична клавиатура на компютър, защото електромобилите разболяват, а мобилните телефони със 100 пъти повече радиация убиват
  • #55
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Ако наистина отговаряш докато караш с 140 км/ч по магистралата, дори и да диктуваш на телефона, значи наистина си напълно невменяем! Видях, че за 10 години тотално си изперкал.
  • #54
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А между другото абсолютно всички изкуствени интелекти лъжат и халюцинират.
  • #53
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Какво му е на производството на ток ? 90% от консумацията на България днес се осигуряваше само от слънцето Какво има на батериите с пет минутно зареждане и 4000 цикъла живот?
  • #52
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Всеки фен на Мъск пита Grok, а не си говори с Chat GPT. Причината е, че Grok си измисля, допитва се до акаунта на Мъск и лъжи по правилния начин. На Chat GPT му "орязват крилцата", като се опита да лъже или да си измисля. Електробъдещето ще го отложим. Не е лошо, но не и с тези батерии и начини за производство на ток.
  • #51
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А иначе големите енергийни играчи са за статуквото. Те се интересуват от мега проекти в които случаен човек не може да се включи. Но пък много добре им сипаха да ядат, като вече се изграждат децентрализирани производства с всякакви малки мощности, Като започнеш от предприятие с мегаватови мощности и стигнеш до обикновено домакинство в панелка с фотоволтаик 300 вата на терасата. Бъдещето на енергетиката вече не се движи от големите енергийни играчи бълнуващи за комисионни от АЕЦ
  • #50
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 49. Забрави и запетайките и правописните грешки. Бременността от Мъск, микротецовете, и разни неща които са говорили преди 10 години само и само да се избяга от дискусия дали идва края на ДВГ, или ще го спасят защото ще забранят превоза на електромобили с корабите а Тръмп ще направи закон за защита на ДВГ. Дискусията, дали електромобил с 5 минутно зареждане и изградена инфраструктура в бъдеще на цена по-ниска от ДВГ има някакви шансове за успех пред хибридите и водорода?
  • #49
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    50 коментара да видеокасети дивидита в тази връзка продавам шайбов телефон и нокиа с бутони същото ще е и с пазара на електромобилите поради простата причина че големите енергийни играчи не се интересуват от изграждането на достъпна инфраструктура която да покрие автомобилния трафик
  • #48
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Как ще коментираш негоримите желязофосфатни батерии които зареждат 520 км за пет минути на 1300 kW зарядна станция, които се очакват да бъдат инсталирани в 67 модела електромобили на различни производители до края на годината? Да ти напомня че това е най-евтината химия. Много по-евтина от запалимите химии. Как това ще се отрази на продажбите в бъдеще, особено при наличие на евтина излишна възобновяема енергия и гигавати излишна мощност от батерии в мрежата! Задаваме ли си въпроса ДАЛИ?