IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проучване: Не студът топи пробега на електромобилите

Забравете за високите скорости, ако искате да стигнете далеч, е печалното заключение на учените

Пробегът на електромобилите е основен проблем за шофьорите, особено когато става въпрос за дълги пътувания. С появата на тези превозни средства, въпросът за горивната ефективност при различни скорости става все по-важен. Неотдавнашно проучване хвърля светлина върху това как скоростта влияе на пробега и какво означава това в ежедневието.


електромобили


Скоростта като определящ фактор за автономност

Бързото шофиране има значително влияние върху пробега на електромобилите. Тестовете показват, че при 130 км/ч те губят около 40% от пробега си. Например, автомобил, който може да измине 380 км с умерена скорост, ще измине само 220 км по магистралата със същата. Тази загуба е особено забележима между 80 и 130 км/ч, със спад в пробега от 39% за електрически ван и 28% за седан.

Тестваните модели включват Porsche Macan EV, Audi A6 e-tron Quattro и Renault 4 E-Tech. Тези примери ясно показват, че консумацията на енергия се увеличава със скоростта, което влияе върху реалните характеристики на автомобилите. Всъщност Renault 4 E-Tech консумира 13,8 kWh/100 км на обикновен път, в сравнение с 23,3 kWh/100 км на магистралата.

Консумацията на енергия и технологиите

Технологията играе ключова роля в управлението на енергията. Някои превозни средства, оборудвани с 800-волтови системи, като например Lucid Air, могат да постигнат пробег от над 800 км при 110 км/ч. Обратно, тези с 400-волтова архитектура, като например настоящото BMW i5, наблюдават намаляване на ефективността при високи скорости.

Различни елементи влияят на това потребление: скоростта (очевидно), вятърът, теглото на пътниците, колко багаж има в автомобила, външната температура, използването на климатик и особено капацитетът на батерията.

Как да оптимизираме автономността

За да увеличите пробега, няколко прости стъпки могат да помогнат. Шофирането с умерена скорост, близка до или под текущите ограничения, е от истинско значение. Например, намаляването на скоростта на 110 км/ч на магистралата ви позволява да управлявате по-добре разхода на гориво, като същевременно избягвате глоби.


електромобили


Възприемането на по-екологичен стил на шофиране и използването на опции като предварително загряване на климатика или вентилация на седалките, вместо на цялата кабина, също са добри практики. Освен това, зареждането на автомобила с намалена мощност помага за защита на батерията и подобрява ефективността на зареждане.

Сложни инженерни и икономически предизвикателства

Моделите, оборудвани с модерни технологии, като например 800-волтови системи, са по-енергийно ефективни от тези, използващи 400-волтовите. В отговор на постоянно нарастващите изисквания за ефективност, BMW подготвя новото си поколение Neue Klasse, за да подобри допълнително производителността. Ето защо е изключително важно да се планират времената за зареждане, за да се избегнат повреди.

В някои европейски страни, като например Германия, където някои магистрали нямат ограничение на скоростта, шофьорите често са принудени да правят почивки, за да презаредят автомобилите си. Високата средна цена на електроенергията в Европа добавя значително икономическо измерение към избора на шофиране с високи скорости.

Конкретни примери

Според Auto Plus, електрически ван с батерия от 65 kWh има различен пробег в зависимост от скоростта: 230 км при 80 км/ч , но само 142 км при 130 км/ч при горещо време с включен климатик. За електрически седан при същите условия се наблюдава пробег от 445 км при 80 км/ч, който пада до 320 км, когато скоростта се увеличи до 130 км/ч.

0 от 500
  • #9
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тия са гении. Открили са нещо очевидно. Иначе за статията. Всичко зависи от ефективността на колата и размера на батерията. Рено 4 е с малка батерия и съвсем нормално пробегът му е малък. Люсид Еър ще мине поне 500 км със 140. Защото е ефективен и защото е с голяма батерия.
  • #8
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Ама и тези Auto Plus са големи москофили. Как може така да лъжат хората - електричките минават минимум 500 км с 150 км/ч - питайте анонимните ни експерти тук. Иначе е "страшо удобство" да караш с 110 км/ч при разрешени 140 км/ч, че да ни ти замине батерията след 200 км, както и е много приятно да зареждаш по 10 часа батерията, за да си я пазиш и да ти издържи поне 5-10 години. И после защо хората не си купуват миксери.
  • #7
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Толкова си могат на магистрала електрокарите,максимум 200 километра.Нашият спейшълист Точко се гласи да пътува София Резово с едно зареждане от контакта в гаража.
  • #6
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Мдааа... а в друга медия чета, че е поставен рекорд за разстояние с един резервоар - Skoda Superb 2.0 TDI - 2831 км с 66л резервоар. Дерзайте!
  • #5
    8 rate up comment 15 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    И колкото и да харчи повече по магистрала, все тая ако батерията ти е с приличен размер. Нашето харчи 12-13/100 при оптимални условия без магистрала, а сега навръщане от морето на 38 градуса (хем изкачване и всичко), показа 19/100, на което даже и теслите завиждат. А на мога да вися със 110, не ме свърта. Карах си с трафика в лявата лента, който обаче често се забавяше от изпреварващи със 100-110, които пестяха явно нещо (ама не бяха електрички)...
  • #4
    10 rate up comment 9 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    #1, пада по нанагорнище доста, да, ама после надолу не харчи почти нищо, даже често връща няколко процента и нещата се изравняват... безкрайно нанагорнище няма, че да ти свърши токът само заради това... А аутомедия в такава статия с "разход на гориво" са ми мноог смешни :D
  • #3
    4 rate up comment 17 rate down comment
    НПО Точко чат бот ( преди 1 месец )
    Електромобилите харчат по 12 квтч/100 на магистрала със 130 км/ч.Статистически е доказано.
  • #2
    17 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    голямо откритие, голямо нещо...
  • #1
    17 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами ако има изкачване с колко още пада, също като вече някои ел. тухли не могат да се вместят в 3.5 тона за тях как влияе мили физици?