IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Може ли сами да смените батерията на електромобил?

Ето ви три сериозни причини да не правите това упражнение

На теория, електромобилите би трябвало да са очевиден избор заради многобройните им екологични и експлоатационни предимства. На практика обаче, има много причини, поради които може да не искате да си купите такъв все още. Казано по-просто, тъй като те са сравнително нови на пазара, широко разпространената инфраструктура, която съществува от десетилетия за колите с ДВГ, силно липсва за електромобилите. Резултатът е не само, че трудно се намира добър сервиз за тях, но и обикновено са по-скъпи за поддръжка и ремонт, когато настъпи време за това.


Батерии


Сред услугите, които все пак ще трябва да се извършат в електромобила, е подмяната или ремонтът на батерията. Макар че средния им ресурс е доста голям (най-малко 8 години), трудностите при намирането на подходящ механик и екстремните разходи, свързани с извършването на промяната, може да ви накарат да искате да я направите сами. Ако си мислите, че подмяната на батерията на електромобил е толкова проста - отваряте капака, взимате подходящите инструменти и прочитате ръководството, жестоко грешите.

Предвид уникалната конструкция и функционалност на електромобилите, подмяната на батерията или ремонтът от всякакъв вид е сложна задача, за която малцина имат необходимите умения. Цената, свързана с това действие може да е доста висока, но последствията от неправилното боравене винаги ще бъдат много по-скъпи.

Работата с батерията изисква специално оборудване

Сред елементите, които отличават батериите за електромобилите от техните аналози с ДВГ, е тяхната конструкция. Докато традиционните автомобилни батерии обикновено са оловно-киселинни, тези за електромобилите най-често са литиево-йонни. Въпреки че имат своите предимства и недостатъци, общата икономичност и енергийната плътност на литиево-йонните батерии са идеални за захранване на повечето батерии. Същите тези качества обаче ги правят непрактични за боравене с тях за повечето хора.


Батерии


Литиево-йонните батерии, използвани обикновено за захранване на смартфони и електрически инструменти, притежават една или повече клетки, съдържащи компоненти, които са от решаващо значение за производството на електрически заряд. Батериите за електромобилите могат да съдържат хиляди клетки, не само заради това, с което работят, но и поради екстремния си размер. Докато традиционните автомобилни батерии са по същество компактни кутии, които лесно се побират под капака, другите са удължени правоъгълни структури, поставени под целия под на автомобила и могат да тежат до 450 кг.

Освен това при работа по батерията с какъвто и да е капацитет трябва да се вземат предвид допълнителни компоненти, като множество сензори, хидравлични връзки и огнеупорни елементи. Неправилното боравене може да доведе до по-скъпи повреди, като някои батерии дори се изключват напълно, ако усетят неоторизирано боравене. В резултат на това само експерти със специализирано оборудване трябва да имат право да ремонтират или подменят батерията на електромобила.

Неправилният ремонт може да бъде вреден за околната среда

Един от най-големите мотиви за употреба на електромобил е желанието за намаляване на въглеродния отпечатък. Истината за тяхното въздействие върху околната среда обаче е малко сложна. При употреба те не отделят вредни замърсители от ауспуха, както колите с ДВГ. Електромобилите обаче могат да бъдат изненадващо разточителни, особено що се отнася до батериите им. Освен че производството им често включва добив на литий, компонентите на батерията могат да бъдат вредни, ако са неправилно изложени на околната среда.


Батерии


Киселинните вътрешни компоненти на батерията на електромобила могат да протекат и потенциално да се смесят с водата и почвата. Това е типичен проблем, свързан с неправилното изхвърляне на батерии за електромобили на сметища, вместо с рециклирането им. Това обаче може да бъде и често срещан проблем при опит за ремонт на батерията. Тези, които нямат достатъчно познания за това как да боравят с батерии за електромобили, рискуват да я повредят и компонентите ѝ да се разлеят и замърсят околната среда.

Потенциалните последици са толкова тежки, че дори има правни последици за подобна злоупотреба. В много страни, изхвърлянето на автомобилна батерия изисква участието на оторизиран център за рециклиране или търговец на едро на батерии, а изхвърлянето ѝ по какъвто и да е друг начин се счита за незаконно.

Подмяната крие сериозни рискове за безопасността ви

Всичко, което съдържа думата "електрическо", е нещо, което не бива да подценявате, и батериите на електромобилите не са изключение. Въпреки че повредата на самата батерия от неправилно боравене винаги е потенциален проблем, тя не може да се сравни с това, което може да се случи на вас.


Батерии


Около 50 волта електричество се счита за смъртоносно количество за повечето хора. Типичната батерия на електромобил може да съдържа 400 волта и да достигне 800 в някои случаи. Така че, както можете да си представите батерията си е животозастрашаваща. Освен че токовият удар е сериозен проблем, тези батерии са склонни да се запалват или дори да експлодират в някои редки случаи, ако са изложени на опасни елементи или не се борави правилно с тях.

Предвид сложните компоненти, които изграждат типичната батерия за електромобил, за обикновения човек е почти невъзможно да разбере как да я смени безопасно. Това е още една причина, поради която е най-добре да наемете професионалист за извършване на тази дейност. Той притежава както подходящата предпазна екипировка за такава работа, така и нужните знания за боравенето с тази уникална система.

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    То има достатъчно клипчета на хора смени ли си батерията сами, но все пак трябва да имаш необходимите инструменти, желание и малко четене.
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А всъщност има доста основателни причини, различни от написаните в статията, заради които да не си сменяш батерията сам. Те са почти същите като да не си правиш основен ремонт на двигателя сам. Ако все пак си ентусиаст е много по-лесно да смениш батерията, отколкото да направиш основен ремонт.
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До Док. Все пак не забравяй че статията е писана за технически неграмотни хора, които трябва да бъдат отблъснати от електромобилите. Какво значение имат някакви факти, терминология или обективност. Целта е емоционална реакция за отвращение от електромобилите и опорна точка за антиелектриците. Както и гарантиран смях за всеки технически грамотен човек. Погледни го от забавната страна. Виждал ли си толкова глупости на едно място скоро?
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Док ( преди 3 месеца )
    Малоумието достигна нови размери:"Около 50 волта електричество се счита за смъртоносно количество за повечето хора. Типичната батерия на електромобил може да съдържа 400 волта и да достигне 800 в някои случаи. "
  • #5
    3 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Тихо да не те чуе някой антиелектрик, защото ще те засипят с поне 20-30 поредни коментара че си бременен от Илон Мъск, защото им съсипваш опорните точки, че на всяка зарядна станция се чакат опашки от зареждащи, а зарядни станции в кварталите няма. Какви са тези много зарядни станции във вашия квартал, които постоянно стоят празни и на тях свободно могат да паркират електромобили без да търсят паркомясто или да плащат зони?
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Тротинетка чат бот ( преди 3 месеца )
    Аз си сменям сам батериите на тротинетката.
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    тея направиха някакви станции и паркоместа в квартала за ел.коли които 90% от времето стоят празни, що за идиотизъм, аз имам гараж но това е малоумно.
  • #2
    9 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ако не сте се спукали от смях, докато сте чели тази "статия" значи не разбирате достатъчно и не е добре да се захващате с ремонт на батерии и не бихте се хванали да ремонтирате батерии така или иначе. Най-много се смях на разлива на киселини от батериите. Ако сте били достатъчно глупави да пробиете корпуса на някоя от клетките, няма да има време да изтече електролита, защото батерията ще пламне преди това и последния ви проблем ще е какво ще капне на земята/пода.
  • #1
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    да да на някакъв му заспал автомобила едни момчета смъкнали двигателя и пак го закачили и се събудил общо взето това е бъдещето на сервизите автомобила не върви излизяш от колата затваряш вратата отново влизаш и така докато не решат електроните да поработят малко