IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Китай направиха батерия, която не губи заряд

Базирана на диамант, тя потиска самозареждането

Китайски учени са разработили революционна квантова батерия, базирана на диамант, която практически не губи заряд с течение на времето. Той се основава на специални NV центрове (точкови дефект в диамантен кристал), които използват спина (момент на импулс) на електрона, за да запазят енергията, без да са свързани с външен източник.


батерия


Основната характеристика е потискането на саморазреждането. Това беше постигнато чрез запазване на така наречената „кохерентна ерготропия“ - форма на енергия, която може да бъде ефективно извлечена. Поради факта, че батерията не взаимодейства с външно квантово зарядно устройство, тя запазва заряда по-дълго и с по-малко загуби.

Самата технология не изисква сложни външни системи или зарядни устройства, което я прави потенциално мащабируема и устойчива. В момента NV центровете се използват активно в квантовите сензори и изчисленията, а сега отварят пътя към дълготрайни източници на енергия.

Проучването за разработката е публикувано през юли 2025. Учените са уверени, че този подход може да се превърне в основа за бъдещи енергийно ефективни квантови устройства, които могат да се зареждат бързо и да съхраняват енергия за дълго време. Следващата стъпка е да се мащабира технологията, като се използват множество NV центрове наведнъж.


0 от 500
  • #52
    4 rate up comment 0 rate down comment
    back in black ( преди 4 месеца )
    "Базирана на диамант, тя потиска самозареждането" вие сте безнадежден случай, честно!
  • #51
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Зле програмирания чат бот латерната няма спиране,май е слънчасал.
  • #50
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Имаш ли СУМПС?
  • #49
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Към края на 2022 г. в България са регистрирани приблизително 3 428 684 моторни превозни средства . Същевременно, броят на бензиностанциите в страната е около 3 467 .За да изчислим средния брой автомобили, обслужвани от една бензиностанция, делим общия брой превозни средства на броя на бензиностанциите: 3 428 684 делено на 3 467 = 989 автомобила на бензиностанция
  • #48
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Към края на 2022 г. в България са регистрирани приблизително 3 428 684 моторни превозни средства . Същевременно, броят на бензиностанциите в страната е около 3 467 .За да изчислим средния брой автомобили, обслужвани от една бензиностанция, делим общия брой превозни средства на броя на бензиностанциите: 3 428 684
  • #47
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Къде зареждат 3 милиона автомобила с ДВГ? Да питаме чат gtp? Към 2023 г. в България има приблизително 3 467 бензиностанции, според данни от Европейската федерация за горива . По-стари източници посочват около 3 200 бензиностанции ....Интересно е, че България има една от най-високите концентрации на бензиностанции в Европа около 400 на 1 милион души население, което е значително повече в сравнение с Франция (200) и Румъния .
  • #46
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    До антиелектрика. По празниците А и не само по празниците, хората няма да се наредят на опашки по зарядните станции за да зареждат само за час и половина на ден. Ще ползват и останалите 22,5 часа от денонощието. На практика на 30 000 зарядни станции седмичното зареждане отнема 10 часа, тоест за половин денонощие примерно в неделя, всички електромобили могат да заредят за целия си седмичен пробег, а след това шест дни никой да не зарежда, което знаеш ли кога ще се случи?
  • #45
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Който няма аргументи, обижда. 30 000 зарядни станции по 150 киловата могат да заредят всичките 2 милиона не съществуващи електромобила още днес с днешните мощности само за час и половина на ден, както вече ти сметна чат gtp . Понеже си много умен, а аз съм функционално неграмотен глупав човек, Ще ми обясниш ли къде са двата милиона електромобила които искаш да зареждаш и кога ще се появят? Нека почерпя от твоята гениалност знания и визионерство, за да не си умра толкова глупав?
  • #44
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Ей, телкаджията, като не си карал и поддържал кола през живота, си затваряй клавиатурата. Ще те светна една тайна - повечето хора ходят на работа и поради тази причина пътуват и зареждат по едно и също време. Не само 30 000 се случва да зареждат по празници, ами даже над 200 000 на ден. Така, че светът навън не е виновен, че си се родил такъв и вместо да се опитваш да се налагаш, се вслушвай какво ти разправяме всички. Та за последно те питам, ти имаш ли СУМПС?
  • #43
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Другия път преди да се изложите, просто питайте някой изкуствен интелект, преди да натиснете бутона "излагация" (добави)