RML Group - компания с история на двигателите с вътрешно горене, обяви, че е разработила батерия за хиперколи, наречена VarEVolt, способна да се презареди напълно за невероятните 18 секунди. Това твърдение вече е подкрепено от получаването на сертификат за съответствие на производството (CoP) - ключова стъпка, която отваря вратата за широко мащабно производство и бележи нова ера за батериите за електромобили.

VarEVolt се откроява със своята "най-висока плътност на мощността в света" в автомобилната индустрия. Той е проектиран да доставя 6 kW мощност на килограм от теглото си, което позволява много бързо освобождаване на енергия. В основата на тази скорост е неговата C-rate от 200 - стойност, която показва колко бързо батерията може да се зарежда или разрежда. За да дадем представа за обхвата на тази иновация, Porsche Taycan, въпреки че е еталон в сектора, има C-rate от около 4-5 и се нуждае между 12 и 18 минути за пълно зареждане при идеални условия.
RML Group се зае с разработването на тази батерия самостоятелно поради трудностите при намирането на доставчик, който би могъл да отговори на високите изисквания на техните високопроизводителни дизайни. VarEVolt вече премина строги тестове, демонстрирайки възможностите си в хибридния хиперавтомобил Czinger C21 (на снимката по-долу), където може да достави 4,5 kWh енергия само за 40 секунди. На 2 юни е дадено одобрение за производство, което проверява дали батерията отговаря на стандарта UN ECE 100 и гарантира нейната безопасност за използване на пътя.

Ключов аспект на VarEVolt е неговият модулен и мащабируем дизайн. Това позволява на производителите да персонализират батерията, за да оптимизират пробега, мощността или баланса и двете, в зависимост от вида на превозното средство. RML също така планира да предложи комплекти за преобразуване за надграждане на по-стари хиперколи, като LaFerrari или McLaren P1, значително подобрявайки техния пробег и мощност.
В момента производството на VarEVolt е ограничено. Докато 18-секундното твърдение се отнася до капацитет от 4,4 kWh, RML подчерта, че батерия от 75 kWh - по-близо до размера на често използван електрически автомобил, може да се презареди за около пет минути. Това време също е значително подобрение в сравнение с 6-7 минути, необходими за зареждане на бензинов SUV, което премахва притесненията на шофьора за по-дълъг престой.
Въпреки че технологията все още е насочена към сегмента на луксозните хиперколи, експертите прогнозират, че иновациите от този тип могат постепенно да се разширят до по-достъпни превозни средства през следващото десетилетие.


3