IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Батерия, която се зарежда за 18 секунди, e одобрена за производство

Технологията трябва да направи пробив в областта на електрическите превозни средства

RML Group - компания с история на двигателите с вътрешно горене, обяви, че е разработила батерия за хиперколи, наречена VarEVolt, способна да се презареди напълно за невероятните 18 секунди. Това твърдение вече е подкрепено от получаването на сертификат за съответствие на производството (CoP) - ключова стъпка, която отваря вратата за широко мащабно производство и бележи нова ера за батериите за електромобили.


VarEVolt


VarEVolt се откроява със своята "най-висока плътност на мощността в света" в автомобилната индустрия. Той е проектиран да доставя 6 kW мощност на килограм от теглото си, което позволява много бързо освобождаване на енергия. В основата на тази скорост е неговата C-rate от 200 - стойност, която показва колко бързо батерията може да се зарежда или разрежда. За да дадем представа за обхвата на тази иновация, Porsche Taycan, въпреки че е еталон в сектора, има C-rate от около 4-5 и се нуждае между 12 и 18 минути за пълно зареждане при идеални условия.

RML Group се зае с разработването на тази батерия самостоятелно поради трудностите при намирането на доставчик, който би могъл да отговори на високите изисквания на техните високопроизводителни дизайни. VarEVolt вече премина строги тестове, демонстрирайки възможностите си в хибридния хиперавтомобил Czinger C21 (на снимката по-долу), където може да достави 4,5 kWh енергия само за 40 секунди. На 2 юни е дадено одобрение за производство, което проверява дали батерията отговаря на стандарта UN ECE 100 и гарантира нейната безопасност за използване на пътя.


VarEVolt Zinger


Ключов аспект на VarEVolt е неговият модулен и мащабируем дизайн. Това позволява на производителите да персонализират батерията, за да оптимизират пробега, мощността или баланса и двете, в зависимост от вида на превозното средство. RML също така планира да предложи комплекти за преобразуване за надграждане на по-стари хиперколи, като LaFerrari или McLaren P1, значително подобрявайки техния пробег и мощност.

В момента производството на VarEVolt е ограничено. Докато 18-секундното твърдение се отнася до капацитет от 4,4 kWh, RML подчерта, че батерия от 75 kWh - по-близо до размера на често използван електрически автомобил, може да се презареди за около пет минути. Това време също е значително подобрение в сравнение с 6-7 минути, необходими за зареждане на бензинов SUV, което премахва притесненията на шофьора за по-дълъг престой.

Въпреки че технологията все още е насочена към сегмента на луксозните хиперколи, експертите прогнозират, че иновациите от този тип могат постепенно да се разширят до по-достъпни превозни средства през следващото десетилетие.


0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Айдяя, Бустеров сега вече взе да оборудва зарядните с батерии. Митьо, и тези ли зарядни са по 1000лв и Електрохолд ти ги инсталират, където им кажеш? За всички останали: тоя съвсем изплиска легена, което само по себе си е изненадващо, имайки предвид нормалната му ненормалност.
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Страшно звучи нали? Ама на практика означава, че си изсипал 20 литрова кофа в тоалетната за половин секунда. Тази кофа може да си я напълнил от капещото кранче за цяло денонощие.
  • #9
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 7 ( преди 5 месеца )
    Очевидно си технически неграмотен след като човека пред тебе ти е обяснил, че енергията за зареждане на батерията не идва от мрежата, а от друга батерия, която предварително е заредена от мрежата. Ще ти го обясня като за чистач на тоалетна, та дано да го разбереш. Представи си, че ще чистиш тоалетната с дебит 144 000 литра в час. Какъв водопровод ти трябва за целта?
  • #8
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Въобще не разбрах къде е новината. Би трябвало (мечтаят си) 75kW да зарежда за около 5 минути. Към момента, всички китайци над среден и нагоре клас се зареждат за около 5-6 минути. А при тях батериите обикновено са 100+kW. Информацията е като на клип от миналата седмица. Американец, много въодушевен, със светещи очи рекламираше нова RAV4, и показваше как подлакътника между двете седалки се отваря от двете страни. Било ненадминато и революционно, никъде го нямало :)
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Chukan Kirilov ( преди 5 месеца )
    Те тия зарядни сигурно трябва да са свързани към 400 киловолтовите далекопроводи...
  • #6
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Хахахаха ( преди 5 месеца )
    До 4. Вие не разбирате ли как работят зарядните или не искате да разберете? На зарядните има батерия, която се зарежда по-бавно и зарежда обратно към ел. колите бързо! Кой ти е казал, че трябва да има огромни кабели до зарядните и колко мощност мислите, че отива до тях?
  • #5
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Хаха ( преди 5 месеца )
    Батериите ще гърмят като пуканки.
  • #4
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И като някой почне да я зарежда тая батерия, сигурно чак лампите в ЦЕРН Швейцария ще почнат да премигват.
  • #3
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Споманям си една документация, за еволюцията на влаковете и какви инвестции са правени, за да могат да се движат с 320км/ч. Та там казаха, за всеки 10-20км отгоре, разходите са х2 и не се орпавдават. Френските TGV си имат собствени централи! Та и с тези батерии така - ако искаш мега бърз заряд - трябва много мощност, която едно че няма от къде да дойде сега, а изграждането е ужасно скъпо.
  • #2
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ще са нужни бая мегавати което е сложно и скъпо като инфраструктура. Сигурно и за електрически ферибот няма толкова мощна зареждачка достатъчна да зареди десетки киловати за секудни :D