IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Китай направиха батерия, която не губи заряд

Базирана на диамант, тя потиска самозареждането

Китайски учени са разработили революционна квантова батерия, базирана на диамант, която практически не губи заряд с течение на времето. Той се основава на специални NV центрове (точкови дефект в диамантен кристал), които използват спина (момент на импулс) на електрона, за да запазят енергията, без да са свързани с външен източник.


батерия


Основната характеристика е потискането на саморазреждането. Това беше постигнато чрез запазване на така наречената „кохерентна ерготропия“ - форма на енергия, която може да бъде ефективно извлечена. Поради факта, че батерията не взаимодейства с външно квантово зарядно устройство, тя запазва заряда по-дълго и с по-малко загуби.

Самата технология не изисква сложни външни системи или зарядни устройства, което я прави потенциално мащабируема и устойчива. В момента NV центровете се използват активно в квантовите сензори и изчисленията, а сега отварят пътя към дълготрайни източници на енергия.

Проучването за разработката е публикувано през юли 2025. Учените са уверени, че този подход може да се превърне в основа за бъдещи енергийно ефективни квантови устройства, които могат да се зареждат бързо и да съхраняват енергия за дълго време. Следващата стъпка е да се мащабира технологията, като се използват множество NV центрове наведнъж.


0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Въпрос: "А колко е животът на батерията на масовите батерии с масовите химии" неговия отговор:Масовите LFP батерии издържат около 30005000 пълни цикъла, което се равнява на 813 години при едно зареждане дневно. NMC батериите имат по-кратък живот 15003000 цикъла или 48 години. LFP е по-устойчива и деградира по-бавно, особено при частични зареждания. Животът силно зависи от дълбочината на разряд, температурата и начина на зареждане.
  • #21
    0 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Всеки източник ще ти каже същото, който и да питаш различен от честния безпристрастен инженер на осмия етаж на панелката във Варна, който всяка седмица вижда запалена Тесла оттам, които според него Уикипедия, всички изкуствени интелекти и YouTube крият умишлено, въпреки че той ги вижда с очите си. Но за да получиш правилен отговор, трябва да си достатъчно грамотен да зададеш правилен въпрос. Ето какво отговори на друг въпрос в същата дискусия без да излиза от контекста на 10 000 цикъла
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Можеше да попиташ и R2D2,можеше да попиташ и селската врачка.ИИ не може да мисли,той е папагал като тебе,чете в интернет и цитира.
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Можеше и от Уикипедия да цитираш. Достоверността е съизмерима.
  • #18
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Пак от него по-подробно : Типичен живот на последно поколение LFP батерии: КатегорияЦикли до ~80% от капацитета -Стандартно LFP (основни EV модели)3000-5000 цикъла; Висококачествени CATL/BYD клетки6000 - 10000 цикъла; Ултра-издръжливи Shenxing 2.010000+ цикъла (по твърдения)
  • #17
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Пак от него по-подробно : Типичен живот на последно поколение LFP батерии: КатегорияЦикли до ~80% от капацитета -Стандартно LFP (основни EV модели)3
  • #16
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Типичен живот на последно поколение LFP батерии: Пак от него по-подробно : КатегорияЦикли до ~80% от капацитета -Стандартно LFP (основни EV модели)3
  • #15
    1 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Отговор от чат gtp:Животът на последно поколение LFP батерии е между 3000 и 10000 цикъла в зависимост от производителя и условията на ползване. Модерните батерии като Shenxing и Blade издържат на бързо зареждане и запазват капацитета си дълго време. При едно зареждане дневно това означава между 8 и 25 години работа преди капацитетът да спадне под 80 процента.
  • #14
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    С М Е Ш К О, ти ако си мишок и живуркаш в твоя инфантилен свят, нормалните хора ходят на море и почивки поне по няколко пъти в годината. И да, карат с 140 км/ч и минават повече от 300 км без да спират. Моя резервУар е 100 литра и не вися като прани *** по зарядните станции и мога да стигна с колата си където си поискам, защото има клиренс почти 300 мм, за разлика от смешните ти електрички с най-мниго 165 мм. А глупостта за 8000 цикъла на литиева батерия, те прави нелеп лъжец.
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Има една поговорка, На китаец нямай вяра, в тинята ще те закара!