IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Скритият технически проблем на електромобилите не е в батерията

Подмяната на лагери в електромотора излиза колкото нова инжекционна система в дизелова кола

Електрическите автомобили започват да приличат все повече на обикновени автомобили. Клиентите знаят, че те са бъдещето и предложенията на пазара се увеличават. Производителите са категорични, че електромобилите ще се чупят по-рязко, както и че поддръжката е минимална и като цяло всичко е по-добре отколкото при колите с ДВГ.


ротор


Преди години нямаше толкова много опции при автомобилите, що се отнася до режимите на задвижване, така че решението на клиента се въртеше около бензин или дизел. Днес имаме повече опции с по-сложните хибриди и уж „по-простите“ електрически системи. Казвали са ви, че те се чупят по-рядко, защото „имат по-малко движещи се части“.

Казвали са ви също, че ако нещо се повреди, това ще бъде батерията, но тя обикновено е защитено от превъзходна гаранция от производителя. Корейците от KIA вече предупредиха - когато дават толкова много години или километри, това е защото са убедени, че батерията няма да се повреди. Има обаче един компонент в силовия агрегат, за който не гарантират толкова много.

Двигателите на електрическите автомобили не са безсмъртни

Вярно е, че ще спестите от поддръжка и вече знаете, че течностите също трябва да се сменят в електрическите автомобили, но се приема, че електрическият двигател е част, която никога няма да се повреди. Това обаче не е точно така - имайте предвид, че електрическите двигатели работят на много високо напрежение – над 600 V, и че генерират много топлина, която може да изгори лагери или четки.

И тук стигаме до това, което не ви казват производителите, а именно, че подмяната на износени лагери в електрически двигател е толкова скъпа, колкото подмяната на инжекционната система в дизелов двигател.

Големият проблем в случая е, че електромоторите не са толкова тествани, колкото двигателите с вътрешно горене. Съответно няма как да се даде точна прогноза колко време ще изкарат, тъй като това е напълно нова област за производителите. И дори те самите не са напълно наясно какво да очакват. И затова предпочитат да говорят за батерии и системи за зареждане, когато става въпрос за гаранция.


ротор


Електромоторът може да излезе от строя

В същото време при електрическия двигател не само четките са най-склонни към повреди - инверторът също може да се повреди. Когато това се случи, колата няма да запали, а ще влезе в авариен или защитен режим. И този детайл не се ремонтира, а се подменя изцяло, като процедурата струва между 1000 и 4000 евро.

Когато някой от лагерите се повреди, ще чуете тракащ шум от електрическия двигател и е задължително да отидете в сервизен център, тъй като това може да причини проблеми с прегряване. Това обикновено се обозначава с предупредителна светлина на арматурното табло и може да причини повреда на изолацията на кабела, загуба на мощност или невъзможност за стартиране на двигателя (той преминава в режим на защита), в допълнение към повреда на намотките на роторната бобина.

Колко ще струват подобни повреди на собственика

Друга повреда е валът на ротора. Ако той се разбалансира поради силен удар при инцидент, това води до ускорено износване на лагерите на двигателя. Ще забележите това, защото тази повреда се проявява като двигател с вътрешно горене, с потрепване и загуба на мощност. И е скъпа за ремонт.

Подмяната на цял електродвигател във Volkswagen ID.4, например, струва между 4000 и 8000 евро, без да е включен труд. В Tesla Model 3 един двигател струва между 2500 и 6000 евро. Подмяната на гореспоменатите лагери струва поне 1500 евро и около 4000 евро, ако ги смените всичките, което обикновено се прави, за да се предотврати нова повреда.


0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Neco ( преди 3 месеца )
    БалъциС тия електрички има да висите Още мно по улиците като заварчици ха ха
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Относно: ( преди 3 месеца )
    Репортер от вестник СЕГА пише за ел.автомобили .. Някой му е платил и сега лъже хората . Той няма представа какво е ел.автомобил с сигурност не се е возил дори и тръгнал да пише за тях .. нямам думи цялата държава ни е такава .. и политиците като този репортер правят закони без да имат никаква представа за материята ..
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Ицан ( преди 3 месеца )
    Поредния химикалко държач си заработва заплатата, хабер няма колко струва един по сериозен ремонт на ДВГ или нов такъв , ама преписва и публикува.
  • #19
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Баварез ( преди 3 месеца )
    До КНЛ: явно никога не си се докосвал до електромобил, нали? Зареждане на БЪРЗА обществена станция е 0,69 лв/кВтч, което значи, при един висок разход от 20 кВтч/100 км (това е магистрала със 150-160 км/ч) 20*0,69=14 лева/100км или 14/2,40 =5,833 литра бензин/100 км за примерно ФВ ID4, което си е голяма кола. С кой димилник ще го постигнеш това? Няма масла, не го забравяй!!! А за зареждането вкъщи си прав, няма аналог, на нощна тарифа е 0,15 лв/кВтч т.е. 5 пъти по-евтино или 2,5 лв/100 км :-)
  • #18
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Въпросът не е че се развалят, а да са проектирани с възможност за достъпен ремонт. Всички знаем за различни ДВГ, при които не са предвидили лесен достъп за обикновени дейности по поддръжка и плащаш 5-10 часа работа за да ти сменят някой забутан датчик от 20 кинта
  • #17
    13 rate up comment 23 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Папагал, пий си хапчетата - карам Туарег, не Тойота, и живея в къща, не в панелка като теб. Писна ми скъсан безделник като теб да ми обяснява, че едва ли не нямам пари за някакъв умрял миксер, защото в жалкото ти мозъче всеки, който на харесва миксери кара Тойота и живее в панелка. Страшно жалък си!
  • #16
    15 rate up comment 8 rate down comment
    фен ( преди 3 месеца )
    Четки имат само някои производители. Тези ел. двигатели нямат магнити
  • #15
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Ел ( преди 3 месеца )
    Не се карайте! Тойота bz4x, гаранция 10 години или един милион километра, което настъпи първо. За батерията и електродвигателя!!! Мисля че не е малко.
  • #14
    3 rate up comment 21 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Упс отговорил съм на антиелектрика другаде. ( преди 2 часа )Аз ще ползвам фотоволтаици батерии и електромобили, когато им дойде времето, но ти никога няма да караш водороден автомобил или на синтетика, защото ВЯРВАНИЯТА ти в Тойода никога няма да се сбъднат, и нито на синтетичното гориво нито на водорода Ще им дойде някога времето. Продължавай да си подскачаш срещу фотоволтаиците батериите и електромобилите и да обясняваш че никой не ги ползва, щом не го виждаш от панелката на осмия етаж..
  • #13
    36 rate up comment 9 rate down comment
    КНЛ ( преди 3 месеца )
    Сменям лагери на големи индустриални електромотори 30, 40, и повече киловати често. не е толкова сложно. двама души за 2-3 часа (ако няма нещо непредвидено). Не съм сигурен дали имат четки автомобилните двигатели. Едва ли. Но инвертор ако се повреди е много лошо и мнго скъпо. без да имам електрокар съм убеден, че поддръжката му е НЕ Е по изгодна от ДВГ. Имаш сметка само ако имаш гараж и можеш да си го зареждаш и вас. На обществените зарядни е по-скъпо от горивото което харчи ДВГ.