IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Скритият технически проблем на електромобилите не е в батерията

Подмяната на лагери в електромотора излиза колкото нова инжекционна система в дизелова кола

Електрическите автомобили започват да приличат все повече на обикновени автомобили. Клиентите знаят, че те са бъдещето и предложенията на пазара се увеличават. Производителите са категорични, че електромобилите ще се чупят по-рязко, както и че поддръжката е минимална и като цяло всичко е по-добре отколкото при колите с ДВГ.


ротор


Преди години нямаше толкова много опции при автомобилите, що се отнася до режимите на задвижване, така че решението на клиента се въртеше около бензин или дизел. Днес имаме повече опции с по-сложните хибриди и уж „по-простите“ електрически системи. Казвали са ви, че те се чупят по-рядко, защото „имат по-малко движещи се части“.

Казвали са ви също, че ако нещо се повреди, това ще бъде батерията, но тя обикновено е защитено от превъзходна гаранция от производителя. Корейците от KIA вече предупредиха - когато дават толкова много години или километри, това е защото са убедени, че батерията няма да се повреди. Има обаче един компонент в силовия агрегат, за който не гарантират толкова много.

Двигателите на електрическите автомобили не са безсмъртни

Вярно е, че ще спестите от поддръжка и вече знаете, че течностите също трябва да се сменят в електрическите автомобили, но се приема, че електрическият двигател е част, която никога няма да се повреди. Това обаче не е точно така - имайте предвид, че електрическите двигатели работят на много високо напрежение – над 600 V, и че генерират много топлина, която може да изгори лагери или четки.

И тук стигаме до това, което не ви казват производителите, а именно, че подмяната на износени лагери в електрически двигател е толкова скъпа, колкото подмяната на инжекционната система в дизелов двигател.

Големият проблем в случая е, че електромоторите не са толкова тествани, колкото двигателите с вътрешно горене. Съответно няма как да се даде точна прогноза колко време ще изкарат, тъй като това е напълно нова област за производителите. И дори те самите не са напълно наясно какво да очакват. И затова предпочитат да говорят за батерии и системи за зареждане, когато става въпрос за гаранция.


ротор


Електромоторът може да излезе от строя

В същото време при електрическия двигател не само четките са най-склонни към повреди - инверторът също може да се повреди. Когато това се случи, колата няма да запали, а ще влезе в авариен или защитен режим. И този детайл не се ремонтира, а се подменя изцяло, като процедурата струва между 1000 и 4000 евро.

Когато някой от лагерите се повреди, ще чуете тракащ шум от електрическия двигател и е задължително да отидете в сервизен център, тъй като това може да причини проблеми с прегряване. Това обикновено се обозначава с предупредителна светлина на арматурното табло и може да причини повреда на изолацията на кабела, загуба на мощност или невъзможност за стартиране на двигателя (той преминава в режим на защита), в допълнение към повреда на намотките на роторната бобина.

Колко ще струват подобни повреди на собственика

Друга повреда е валът на ротора. Ако той се разбалансира поради силен удар при инцидент, това води до ускорено износване на лагерите на двигателя. Ще забележите това, защото тази повреда се проявява като двигател с вътрешно горене, с потрепване и загуба на мощност. И е скъпа за ремонт.

Подмяната на цял електродвигател във Volkswagen ID.4, например, струва между 4000 и 8000 евро, без да е включен труд. В Tesla Model 3 един двигател струва между 2500 и 6000 евро. Подмяната на гореспоменатите лагери струва поне 1500 евро и около 4000 евро, ако ги смените всичките, което обикновено се прави, за да се предотврати нова повреда.


0 от 500
  • #2
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Тротинетка чат бот ( преди 4 месеца )
    Лагерите струват по 20 долара, смяната е фасулска работа.Статистически е доказано.
  • #1
    16 rate up comment 15 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Само като прочетох четки в електродвигател на електромобил и напълно вярвам в техническата (не) грамотност на автора на статията. Както казва Гост, продажбите на електрически не вървят и затова им правят реклама.