IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Скритият технически проблем на електромобилите не е в батерията

Подмяната на лагери в електромотора излиза колкото нова инжекционна система в дизелова кола

Електрическите автомобили започват да приличат все повече на обикновени автомобили. Клиентите знаят, че те са бъдещето и предложенията на пазара се увеличават. Производителите са категорични, че електромобилите ще се чупят по-рязко, както и че поддръжката е минимална и като цяло всичко е по-добре отколкото при колите с ДВГ.


ротор


Преди години нямаше толкова много опции при автомобилите, що се отнася до режимите на задвижване, така че решението на клиента се въртеше около бензин или дизел. Днес имаме повече опции с по-сложните хибриди и уж „по-простите“ електрически системи. Казвали са ви, че те се чупят по-рядко, защото „имат по-малко движещи се части“.

Казвали са ви също, че ако нещо се повреди, това ще бъде батерията, но тя обикновено е защитено от превъзходна гаранция от производителя. Корейците от KIA вече предупредиха - когато дават толкова много години или километри, това е защото са убедени, че батерията няма да се повреди. Има обаче един компонент в силовия агрегат, за който не гарантират толкова много.

Двигателите на електрическите автомобили не са безсмъртни

Вярно е, че ще спестите от поддръжка и вече знаете, че течностите също трябва да се сменят в електрическите автомобили, но се приема, че електрическият двигател е част, която никога няма да се повреди. Това обаче не е точно така - имайте предвид, че електрическите двигатели работят на много високо напрежение – над 600 V, и че генерират много топлина, която може да изгори лагери или четки.

И тук стигаме до това, което не ви казват производителите, а именно, че подмяната на износени лагери в електрически двигател е толкова скъпа, колкото подмяната на инжекционната система в дизелов двигател.

Големият проблем в случая е, че електромоторите не са толкова тествани, колкото двигателите с вътрешно горене. Съответно няма как да се даде точна прогноза колко време ще изкарат, тъй като това е напълно нова област за производителите. И дори те самите не са напълно наясно какво да очакват. И затова предпочитат да говорят за батерии и системи за зареждане, когато става въпрос за гаранция.


ротор


Електромоторът може да излезе от строя

В същото време при електрическия двигател не само четките са най-склонни към повреди - инверторът също може да се повреди. Когато това се случи, колата няма да запали, а ще влезе в авариен или защитен режим. И този детайл не се ремонтира, а се подменя изцяло, като процедурата струва между 1000 и 4000 евро.

Когато някой от лагерите се повреди, ще чуете тракащ шум от електрическия двигател и е задължително да отидете в сервизен център, тъй като това може да причини проблеми с прегряване. Това обикновено се обозначава с предупредителна светлина на арматурното табло и може да причини повреда на изолацията на кабела, загуба на мощност или невъзможност за стартиране на двигателя (той преминава в режим на защита), в допълнение към повреда на намотките на роторната бобина.

Колко ще струват подобни повреди на собственика

Друга повреда е валът на ротора. Ако той се разбалансира поради силен удар при инцидент, това води до ускорено износване на лагерите на двигателя. Ще забележите това, защото тази повреда се проявява като двигател с вътрешно горене, с потрепване и загуба на мощност. И е скъпа за ремонт.

Подмяната на цял електродвигател във Volkswagen ID.4, например, струва между 4000 и 8000 евро, без да е включен труд. В Tesla Model 3 един двигател струва между 2500 и 6000 евро. Подмяната на гореспоменатите лагери струва поне 1500 евро и около 4000 евро, ако ги смените всичките, което обикновено се прави, за да се предотврати нова повреда.


0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    иван ( преди 4 месеца )
    Честито
  • #11
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Казах ти да отидеш на психиатър, след като не може да приемеш, че имаш сериозни проблеми, дори и при диагноза от ChatGPT на фундаментална база, че имаш обсесивно разстройство, и след като прекарваш толкова време да пишеш за нещо постоянно, но което никога не си имал и няма да имаш. Съдържанието на коментарите не е важна, а само затвърждават диагнозата, че си болестно зависим наркоман.
  • #10
    15 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И тук отново имаме огромна разлика между истински автомобилен производител VW с електромоторите APP550 и финансовата пирамида която се прави на автомобилен производител Тесла. На ютюб Munro Live разглабят един APP550 и показват разликата между немският електромотор на Фолксваген и отпадъците които Тесла продава.
  • #9
    0 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Ама разбира се защо не му каза и че съм бременен от Илон Мъск и други подобни истини които тиражираш? Или просто копирай всички мнения от тук и го помоли за анализ?
  • #8
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Т Р О Л
  • #7
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    П а л я ч о, ти някога обслужвал ли си кола през живота си? Попитай твоя ChatGPT: "*** ли човек, който няма СУМПС и автомобил, но защитава електромобилите с десетки мнения на ден в продължение на 10 години под статии в Аутомедия.бг" и веднага се скривай в дупката си.
  • #6
    4 rate up comment 15 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Стандартната гаранция на задвижването на леките автомобили, включително батерията електрониката и двигателя с трансмисията е до 8 години или 240 000 км, което настъпи първо. И то основно заради батерията. С новите батерии тази гаранция ще се увеличи.
  • #5
    4 rate up comment 20 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Сигурен съм че от renault продават най-надеждните електродвигатели които издържат много повече от електродвигателите на Тесла които са проектирани за лек автомобил но ги инсталират в електрическите камиони и им дават 1 милион мили гаранция, което е едно цяло и шест милиона до първо обслужване. Ама щом казваш че ДВГ е много по-надежно и има по- редки интервали на обслужване, кой съм аз че да споря и да ти давам примери от реалността, Уикипедия, чат gtp, математиката и физиката? ВЯРВАЙ на Тойода
  • #4
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Това е да си бос, но да биеш тъпана колко си глупав. Четки има в Рено, но говорещия с ботове кога ли е имал кола, за да знае, че в нея има хиляди неща, които могат да се повредят и за които производителите мълчат. Само кухар вярва, че няма лагери в асинхронен или в синхронен с магнити електромотор. Не е лесно да си ***.
  • #3
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Напротив,след скъпата батерия консуматив и електромотора се оказва консуматив.