IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проучване: Не студът топи пробега на електромобилите

Забравете за високите скорости, ако искате да стигнете далеч, е печалното заключение на учените

Пробегът на електромобилите е основен проблем за шофьорите, особено когато става въпрос за дълги пътувания. С появата на тези превозни средства, въпросът за горивната ефективност при различни скорости става все по-важен. Неотдавнашно проучване хвърля светлина върху това как скоростта влияе на пробега и какво означава това в ежедневието.


електромобили


Скоростта като определящ фактор за автономност

Бързото шофиране има значително влияние върху пробега на електромобилите. Тестовете показват, че при 130 км/ч те губят около 40% от пробега си. Например, автомобил, който може да измине 380 км с умерена скорост, ще измине само 220 км по магистралата със същата. Тази загуба е особено забележима между 80 и 130 км/ч, със спад в пробега от 39% за електрически ван и 28% за седан.

Тестваните модели включват Porsche Macan EV, Audi A6 e-tron Quattro и Renault 4 E-Tech. Тези примери ясно показват, че консумацията на енергия се увеличава със скоростта, което влияе върху реалните характеристики на автомобилите. Всъщност Renault 4 E-Tech консумира 13,8 kWh/100 км на обикновен път, в сравнение с 23,3 kWh/100 км на магистралата.

Консумацията на енергия и технологиите

Технологията играе ключова роля в управлението на енергията. Някои превозни средства, оборудвани с 800-волтови системи, като например Lucid Air, могат да постигнат пробег от над 800 км при 110 км/ч. Обратно, тези с 400-волтова архитектура, като например настоящото BMW i5, наблюдават намаляване на ефективността при високи скорости.

Различни елементи влияят на това потребление: скоростта (очевидно), вятърът, теглото на пътниците, колко багаж има в автомобила, външната температура, използването на климатик и особено капацитетът на батерията.

Как да оптимизираме автономността

За да увеличите пробега, няколко прости стъпки могат да помогнат. Шофирането с умерена скорост, близка до или под текущите ограничения, е от истинско значение. Например, намаляването на скоростта на 110 км/ч на магистралата ви позволява да управлявате по-добре разхода на гориво, като същевременно избягвате глоби.


електромобили


Възприемането на по-екологичен стил на шофиране и използването на опции като предварително загряване на климатика или вентилация на седалките, вместо на цялата кабина, също са добри практики. Освен това, зареждането на автомобила с намалена мощност помага за защита на батерията и подобрява ефективността на зареждане.

Сложни инженерни и икономически предизвикателства

Моделите, оборудвани с модерни технологии, като например 800-волтови системи, са по-енергийно ефективни от тези, използващи 400-волтовите. В отговор на постоянно нарастващите изисквания за ефективност, BMW подготвя новото си поколение Neue Klasse, за да подобри допълнително производителността. Ето защо е изключително важно да се планират времената за зареждане, за да се избегнат повреди.

В някои европейски страни, като например Германия, където някои магистрали нямат ограничение на скоростта, шофьорите често са принудени да правят почивки, за да презаредят автомобилите си. Високата средна цена на електроенергията в Европа добавя значително икономическо измерение към избора на шофиране с високи скорости.

Конкретни примери

Според Auto Plus, електрически ван с батерия от 65 kWh има различен пробег в зависимост от скоростта: 230 км при 80 км/ч , но само 142 км при 130 км/ч при горещо време с включен климатик. За електрически седан при същите условия се наблюдава пробег от 445 км при 80 км/ч, който пада до 320 км, когато скоростта се увеличи до 130 км/ч.

0 от 500
  • #39
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Т&т ( преди 1 месец )
    Та при 110 на магистралата тиражите ще им хвърлят запалки и възглавници .маини че сасипват пътищата но и бъркат цялото движение. Ха .ха.ха .
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Васил ( преди 1 месец )
    Две години карам електрически автомобил и мога да твърдя , че разхода на ток при ниски температури е значително по-висок.Също така и зареждането става по бавно при ниски температури.
  • #37
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    За мен разхода на колата е нещо което изобщо не ме интересува. Следя го доколкото да разбера дали моторът работи в параметри, щото имам някой ъпгрейди да го кажем и като се разбутат настройките гори двойно. За мен колата е за кеф, не да пестя от нея. Но пък не мога разбера хора, който изсипват 50 - 80 хил. за EV и опорната им точка е да пестят точец и да се движат мудно като бременни хипопотами. Кога ще ги избиеш тия десетки хил. евра, като се влачиш и живота ти минава на пътя - яваш яваш?
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Точко,питай го оня с DSа с 54 км/ч,защо не е карал с 130 км/ч средна скорост? Защото вместо 750 км щеше да мине само 200 км с едно зареждане.
  • #35
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    С електрокар нямаш никакъв избор Точко, все си вързан за шнура.Освен ако нямаш дълъг 200 километра кабел.
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Точко Тротинетката продължава да хвали електрокарите,но самият той кара на нафта.Не иска да спести пари с електрокар.
  • #33
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Питай обаче турбо колко му харчи баничарката при 130 км в час? Мога да се обзаложа че отново ще отговори че не е пробвал дали може да вдига толкова, като му гледам разхода от четири на 100. СРЕДЕН РАЗХОД за 530 км.
  • #32
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Бързи имам предвид 360- 400 kW по-бавни те са 150 киловата.
  • #31
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До ха-ха. Бързите зарядни станции са на 69 стотинки. По-бавните на 59, а на 22 kW зарядна станция, на която можеш да заредиш по време на обяд, цената е 40 стотинки на киловатчас. Това са факти които лесно можеш да провериш
  • #30
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Накратко извода от статията. При електромобилите имаш избор. Да караш бавно с 80 км в час и да имаш три пъти по-нисък разход в левове на километър от него, като си спестиш час и половина за изминаване на същото разстояние. Или пък може да караш с 130 км в час, ако позволява пътя и да стигнеш 3,5 часа по-бързо от него, въпреки че си спирал 1-2 или 3 пъти да заредиш за общо 30 минути, ако колата ти зарежда бавно или 10 мин. общо ако има бързо зареждане. Тогава излиза само малко по-евтино от Дизел