Колко печелят автомобилните компании от всеки продаден автомобил? Този въпрос никога няма да получи точен отговор, разбира се - производителите пазят точната себестойност на всеки от моделите си в тайна, защото иначе трудно биха могли да защитят обявените цени.
Съвсем лесно обаче можем да получим ориентировъчна цифра, като просто разделим нетната печалба на всяка компания на броя на продадените от нея автомобили. Точно така е постъпил анализаторът на JATO Dynamics Фелипе Муньос с данните за първото полугодие на 2025, и е определил кои са петте компании с най-висока печалба от продаден автомобил. Впечатляващо е, че лидерът в класацията печели 23 пъти повече на кола от втория. Любопитно е също, че средният марж на нетна печалба за индустрията като цяло е едва 2.2% - драстичен спад в сравнение с 6.3-те процента за същия период на миналата година. Общо анализираните от Муньос 34 производителя имат нетна печалба от 25.4 милиарда евро за шестмесечието, при 1.15 трилиона евро оборот.
Кой колко печели от продаден автомобил (ГАЛЕРИЯ):
За поредна година на върха е Ferrari, която печели за всяка продадена кола толкова, колкото BMW - за 58. Италианската марка се е запътила към най-силния годишен резултат в цялата си история, с 3.58 милиарда евро нетни приходи за първото полугодие и с рекордните 7087 доставени автомобила.
Разбира се, Ferrari печели и от факта, че е самостоятелна компания, докато числата на големият конкурент Lambоrghini се вливат в общия отчет на VW Group. Същото важи и за Bentley и Bugatti (също VW Group) и Rolls-Royce (BMW Group). Малки производители като McLaren или Koenigsegg не са разгледани от Муньос.


1