IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Започва треска за бракувани електромобили

Дори и фатално повредените електрически коли са много ценни за други употреби

Електромобилите са известни с това колко бързо се обезценяват на вторичния пазар - особено в последните години, когато стана ясно, че електрическият преход няма да е толкова бърз и всеобхватен, колкото си мислеха политиците. Но сега на някои пазари цената на бракуваните електрически модели започва да расте със сериозни темпове по причини, които нямат нищо общо с транспорта. 
  
    
Tesla, бракувана, катастрофирала Тесла, бракуван електромобил
   
    
Търсене за соларни системи

Отличен пример за тази тенденция е Австралия, както докладва The Guardian. Австралийски компании за вторични суровини твърдят, че търговете за бракувани електромобили привличат все повече купувачи, и цените растат. Обяснението: дори старите и загубили част от капацитета си батерии са много ценни за съхранение на соларна енергия или захранване на отдалечени от електропреносната мрежа домове и съоръжения. 

Продаваме вече над 100 бракувани електрически коли всеки месец, и интересът е рекорден, обяснява Брендън Грийн от аукционната къща Pickles. "Този пазар не съществуваше преди година и половина. Сега е в самото си начало, но търсенето расте бързо". Тригодишен бракуван автомобил с относително голяма батерия се продава средно за 12-14 хиляди долара, и дори над 10-годишен Nissan Leaf с малък акумулатор може да донесе между 2500 и 6000 долара на търг. 
  
    
Батерията от EV е пет пъти по-мощна от битовите

Повечето бракувани електромобили (поради тежки повреди или след катастрофи) в Австралия са Tesla, напоследък се срещат и китайски коли на марки като BYD и MG, уточнява Грийн. Интересът към батериите им е разбираем, защото една батерия на електромобил обикновено е около пет пъти по-мощна от типичните акумулатори за домашно съхранение на енергия. "Изискванията за една батерия за съхранение на соларна енергия са много по-ниски, отколкото са за електромобил", обяснява Андрю Чадуик от стартъпа Second Life Battery Sales. "Дори когато батерията вече не е годна за електромобил, с малко настройване тя е идеална за соларна система". 
  
    
електромобили, стари батерии
  
       
Музикален фестивал, захранен от стари електромобили

Когато батерията на един електромобил падне до 70% от първоначалния си капацитет, тя ограничава обхвата и прави колата нежелана. Но тези 70% са предостатъчни за други употреби. През септември организаторите на музикален фестивал в Съншайн коуст получиха забрана от местните власти да ползват електроенергия от мрежата, за да не застрашат битовото потребление. Тогава те събраха едно ремарке със стари автомобилни батерии и от тях захраниха цялото си събитие. "Все повече хора търсят батерии като алтернатива на дизеловите генератори. Ако си собственик на камионче за храна или пък организираш музикално събитие, тракането и миризмата на дизеловия генератор не са желани", обяснява Чадуик.
  
     

 

0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    И както виждаш кретеноидчо, за ЦСКА и Атомни централи не говоря! Говоря за КОЛИ, в сайт за КОЛИ,защото с това ми е свързан бизнеса,с това ми е свързано хобито!Ти си кретена който всяка втора статия я обръща на фотоволтаици и моментно производство на ток от ВЕИ! И за Китай мога да говоря много защото съм ходил там повече от колкото ти от Пещера до Пловдив!Ти даже за шушо ната на жена си нищо не можеш да говориш от опит,първо защото си падаш по пат ки,второ защото комшиите имат повече опит по нея!
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Хабер си нямаш с кой си тръгнал да спориш шмат ко. Ако ме влечеше да се правя на известен и публичен, щях да съм те затрупал с клипове и снимки и на колите ми и на колите които правим и веднъж за винаги да се скриеш в миша дупка. Но нямам намерение заради един психотрол да си развалям рахата в живота. А и другите тук имат нужда от тъпата ти кратуна за боксова круша!Продължавай да си вярваш,във псевдознанията си от клипчета и подкастове.Кретеноид
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    С руковете имаш най-много опит,все пак РУК ти е в устата всеки божи ден!Нали си пазиш всички коментари!Пропомни си какви ги дрънкаше за китайските пикапи в Австралия преди време,на база някакъв подкаст!Или заради хапчетата паметта все да изветрява,само злоба остана!Опит с батериите имам достатъчно,че вече да имам ретрофитирана кола на ток по изцяло мой проект и идея за задвижването и батериите!И оптимизиране на разположението на батериите,чрез 3D скенер,нещо което и по филми не си гледал.
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Смяташ ли че имаш повече опит и знания с батерии, каквато всъщност е темата на статията, или всъщност абсолютно не те интересува каква е темата на статията, защото си тук само за да се заяждаш, както и да хвърлиш поредната лъжа за някакви китайски пикапи в Австралия за които даже не се сещам да съм чел какво си е говорил с някого, камо ли аз да съм го писал. Кажи бе господин рук с най-големия опит с рукове? Какво съм бил казал за тези пикапи, подсети? Цитирай? Или пак нещо не си разбрал?
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ето го дойде онзи с огромния опит с малките жълти патки да напомня че никой няма право да говори за неща от които няма личен опит. А той най-много говори за рукове и постоянно говори за секс между мъже. Затова той постоянно говори и за водородни автомобили, синтетични горива И разбира се атомна централа защото има опит с няколко купени и продадени. Ако ви говори за ЦСКА значи съм сигурност е бил най-малкото треньор там, говори от личен опит в човека. даже на разпятието на Исус е бил свидетел
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    90% от коментарите някакъв безмислен монолог на обезумялата точка.В които сам не може да си проследи мисълта. Точице, ама те електричките колкото и да им падне цената, като нови винаги ще са по-скъпи от дъртия ти дизел за 8000лв!По твоята логика,никога няма да ти е изгодно да си купиш електричка,даже и втора ръка!Ама зарежи,че нон стоп хвалиш нещо което никога няма да имаш. Така и така говорим за Австралия,кажи китайските пикапи завладяха ли я вече,както твърдеше преди време?!Да се посмеем
  • #11
    2 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Забравих ха-ха. Както винаги се гледа в огледалото и каквото види там го пише като обида към събеседника. Ами не, по официалния кyрс, тези 12 000 от статията са точно 13 160,56 лева. Това колко евро са, оставям на тебе сам да си сметнеш. Нали все пак ВЯРВАШ, че можеш да смяташ, въпреки че аз ЗНАМ, че не можеш, защото има много ФАКТИ И ПРАКТИЧЕСКИ ПРИМЕРИ, които са го доказали. А фактите винаги побеждават вярата, въпреки че вие ВЯРВАТЕ В ОБРАТНОТО - че никой ФАКТ не може да пребори ВЯРАТА ВИ.
  • #10
    3 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Разбра ли сега защо е важно ДА СИ ПРАВИШ СМЕТКАТА? Иначе пак питаш Защо не си купя автомобил който е с 30 000 лв по-скъп от сегашния ми, за да спестявам разликата от онези 1500 лв които и двамата даваме на година за гориво. ДАЛИ СИ ЗАСЛУЖАВА? Знам знам. Пак те обиждам че не можеш да смяташ като ти задавам този въпрос и го приемаш вътрешно, защото от толкова питания досега все още не си разбрал Какво точно те питам Как се спестяват 30 000 от гориво за 1500 и 14 000 от система за 6 000
  • #9
    4 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А ако ме караш да я купувам за съхранение на енергия, очевидно пак си гледал моите мнения, но не си ги видял, защото многократно съм повтарял, но явно не е достатъчно за да го разбереш, че за 4000 лв купуваш маркова 16kWh батерия с кутия и bms, готова за свързване към 6 kW инвертор от същата марка който струва 2000 лв и единственото което остава да свържеш е фотоволтаиците. Какво ще спестя, ако купя батерия за 14 000 лв?
  • #8
    1 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    И защо от Австралия? Кажи сега отговора, за да видиш че отново нямаш правилен отговор който да не те злепостави и да не противоречи на предишните ти изказвания в Европа силно катастрофиралите тесли Още по-скъпо ли се продават, което противоречи на изказванията ти, че напълно здрава Тесла се продава за без пари втора ръка. Или пък наистина се продават за без пари, безсмислено е да внасяш от Австралия и другата ти самоличност се е набутала с 20 000 евро за батерия която може да купи без пари?