IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Започва треска за бракувани електромобили

Дори и фатално повредените електрически коли са много ценни за други употреби

Електромобилите са известни с това колко бързо се обезценяват на вторичния пазар - особено в последните години, когато стана ясно, че електрическият преход няма да е толкова бърз и всеобхватен, колкото си мислеха политиците. Но сега на някои пазари цената на бракуваните електрически модели започва да расте със сериозни темпове по причини, които нямат нищо общо с транспорта. 
  
    
Tesla, бракувана, катастрофирала Тесла, бракуван електромобил
   
    
Търсене за соларни системи

Отличен пример за тази тенденция е Австралия, както докладва The Guardian. Австралийски компании за вторични суровини твърдят, че търговете за бракувани електромобили привличат все повече купувачи, и цените растат. Обяснението: дори старите и загубили част от капацитета си батерии са много ценни за съхранение на соларна енергия или захранване на отдалечени от електропреносната мрежа домове и съоръжения. 

Продаваме вече над 100 бракувани електрически коли всеки месец, и интересът е рекорден, обяснява Брендън Грийн от аукционната къща Pickles. "Този пазар не съществуваше преди година и половина. Сега е в самото си начало, но търсенето расте бързо". Тригодишен бракуван автомобил с относително голяма батерия се продава средно за 12-14 хиляди долара, и дори над 10-годишен Nissan Leaf с малък акумулатор може да донесе между 2500 и 6000 долара на търг. 
  
    
Батерията от EV е пет пъти по-мощна от битовите

Повечето бракувани електромобили (поради тежки повреди или след катастрофи) в Австралия са Tesla, напоследък се срещат и китайски коли на марки като BYD и MG, уточнява Грийн. Интересът към батериите им е разбираем, защото една батерия на електромобил обикновено е около пет пъти по-мощна от типичните акумулатори за домашно съхранение на енергия. "Изискванията за една батерия за съхранение на соларна енергия са много по-ниски, отколкото са за електромобил", обяснява Андрю Чадуик от стартъпа Second Life Battery Sales. "Дори когато батерията вече не е годна за електромобил, с малко настройване тя е идеална за соларна система". 
  
    
електромобили, стари батерии
  
       
Музикален фестивал, захранен от стари електромобили

Когато батерията на един електромобил падне до 70% от първоначалния си капацитет, тя ограничава обхвата и прави колата нежелана. Но тези 70% са предостатъчни за други употреби. През септември организаторите на музикален фестивал в Съншайн коуст получиха забрана от местните власти да ползват електроенергия от мрежата, за да не застрашат битовото потребление. Тогава те събраха едно ремарке със стари автомобилни батерии и от тях захраниха цялото си събитие. "Все повече хора търсят батерии като алтернатива на дизеловите генератори. Ако си собственик на камионче за храна или пък организираш музикално събитие, тракането и миризмата на дизеловия генератор не са желани", обяснява Чадуик.
  
     

 

0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Това показва ( преди 2 месеца )
    Колко са глупави хората. 16 киловатчаса батерия за соларна система струва 1000 долара. Една тесла има около 5 пъти по-голяма батетия първоначално, но след като падне на 70 % - става 3.5 пъти, но това бе ецвсичко. С деградацията нарастват и топлинните загуби при заряд/разряд, т.е. губи се полезна енергия от слънцето. LiFePo4 батериите на пазара имат около 8000 пълни цикъла живот, което при режим 10/90 е около 50 години. Да не говорим за безопасността им.
  • #26
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Паахан без Л'то ( преди 2 месеца )
    Освен това в статията се говори за Австралия,това е непонятно място за повечето Ганчовци тука,ние сме България няма място за сравнение никога няма да стигнем тяхното ниво,ние тука сме разграден двор без бъдеще тука като си турнем на вилата такива батерии,то на следващото ходене ни вила ни батерии ще намеря в тая държава даже и пикалото си да забравя някаде и него щего вземат.
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Паахан без Л'то ( преди 2 месеца )
    За бунгалото на къра става соларна енергия но за автомобил все още си предпочитам ДВГ,още от марък се дразнех събота на пазаря си купим батерии 10г дете и ивах една кола с дистанционно БМВ сложим батериите и за 5/6мин игра се изхабяваха беше ми писнало сега ако имам ел кола сигурно ще е същото.И какво е тона 3 годишна електричка бракувана па она е нова още бе,а и неми се дават пари за коли вече даме спрат по-горе дами я вземат бирниците с някой *** тест при който всички сме дроги и престъпници..
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Таралеж ( преди 2 месеца )
    Точка, престани да си мерудия на всяка манджа, да спамиш жалкото си мнение и да пишеш безмислени монолози. Ходи си избивай комплексите за малоценност другаде. Аман от *** аутисти с едипов комлекс...
  • #23
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Кажи за какви автомобили става въпрос откакто си се появил? Ти появиш ли се коментарите се израждат на мерене на патки. Ти знаеш ли ме кой съм Колко съм умен и богат и преуспял не ми говори на мен за автомобили. След като аз говоря, само ще козирувате и ще слушате и ще викате друг е велик рук е велик е велик. Както виждаш аз си казвам И ПИТАМ ЗА ВАШЕТО МНЕНИЕ. Единствената ми молба е да не пишат ХОРА БЕЗ ЛИЧНО МНЕНИЕ по темата. Ако нямат мнение КАТО ТЕБЕ, ЗАЩО ПИШАТ??
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    12. Появяваш се ти и ЗАПОЧВАШ ДА КАРАШ ХОРАТА ДА СИ КУПУВАТ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ. Казваш че всички коментари до тук са безсмислени и вкарваш контекст. Казваш, че само хора с опит трябва да говорят и след като казваш че трябва да се купуват електромобили и не трябва да се лапат малки жълт и патки а трябва да се търся по-големи, всички трябва да си купуваме електромобили като тебе и да лапаме патки и докато не си купим и електромобил и не лапнем някоя друга *** да не говорим по темата.
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    10. Математическа сметка, кога си заслужава да си купиш електромобил и кога не си заслужа, което потвърждава тезата ми, че за над 90% от хората особено в България, времето за закупуване на електромобили или батерии за съхранение на енергия ВСЕ ОЩЕ НЕ Е ДОШЛО, което е крясък НЕ СИ КУПУВАЙТЕ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ. НАПРАВЕТЕ СИ СМЕТКАТА И ЩЕ ВИДИТЕ ЧЕ НЕ ТРЯБВА ДА ГИ КУПУВАТЕ. НЕЩО КОЕТО КРЕЩЯ ОТ ГОДИНИ.. 11 отговарям на ха-ха за цената на батерията от статията.
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    7 и 8. . Цени на батериите от статията и смисъла за транспорт от Австралия. 9. Обсъждане на идеята от статията за закупуване на батерия от електромобил и аналогия на закупуване на чисто нова батерия специално произведена за свързване към инвертор, което прави безсмислено закупуването на батерия от електромобил в над 90% от случаите.
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А сега ФАКТИТЕ, които както винаги противоречат на твоето мнение че говориш само за автомобили и за нищо друго. Докато се появиш коментар 1. Гост обсъжда цените от статията. 2. Отговарям за цените и задавам въпрос. 3. Пробег на автомобили, цена на зареждане, време на зареждане. 4. Цена на батерия, анализ на отминал практически пример за смяна на батерия с тази от статията. 5 опит за заяждане с мен заради функционално неграмотност че става въпрос за австралийски долари в статията.
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Няма как ел колата да е бъдещето. Автомобила значи мобилност а ел кола напротив намалява мобилността на хората е как ще е алтернатива.