IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW обещава "нула дефекти" за новите си батерии

Задвижването на бъдещата Neue Klasse преминава през повече изпитания от всички на пазара

Батериите за електромобили рядко се повреждат, но когато това се случи, подмяната им е изключително скъпа. Това е една от причините някои хора да избягват електромобилите, но BMW иска да внесе спокойствие у потенциалните клиенти на бъдещите Neue Klasse. Това е най-новото поколение автомобили, задвижвани с батерии, на германската марка, което ще дебютира още тази есен с кросоувъра iX3, последван от по-големите iX5 и iX7, както и изцяло електрически еквивалент на седана 3 Series.
  
     
BMW Neue Klasse, батерии
   
         
Накратко, BMW се стреми към "нула дефекти" в своите високоволтови батерии. За да се случи това, баварският производител използва поддържани от изкуствен интелект проверки на качеството по време на производствения процес. Освен това, всяка цилиндрична клетка, докарана от доставчиците, се проверява, преди да влезе в това, което BMW нарича "клетъчен клъстер". При групирането на клетките те се свързват с охладителната система, почистват се лазерно и се прикачат към електрическата верига. През цялото време система за наблюдение следи процесите. После групата клетки се обгръща със специална пяна, защитавайки блока от механични увреждания. При Neue Klasse клетките вече не са в модули, както досега, а се монтират директно в корпуса като структурен елемент. На финала всеки пакет батерии минава през нова пълна проверка, за да се гарантира, че всичко е в съответствие със спецификациите.

„За производството на нашите високоволтови батерии ние следваме методичен подход за нулеви дефекти“, каза Маркус Фалбьомер, ръководител на отдела за производство на батерии в BMW AG. „В производствения процес са интегрирани високоинтелигентни, поддържани от изкуствен интелект проверки на качеството, за да ни помогнат да постигнем това“.
   
    
BMW Neue Klasse, електромотор
  
          
За предстоящите си електрически автомобили Neue Klasse, BMW си партнира с няколко доставчици на батерии, които доставят цилиндрични клетки до собствените заводи за сглобяване на батерии на автомобилния производител. Когато всичко заработи, BMW ще има не по-малко от пет фабрики за батерии на три континента, включително една в Съединените щати и друга в Мексико.

Докато това се случи обаче, компанията управлява пилотни фабрики като тази в Парсдорф от 2023 насам. Те работят в съвсем малки серии, за да усъвършенстват всички процеси, които ще бъдат внедрени в големите заводи. За да направи нещата по-прости, по-евтини и по-устойчиви на политическите промени, BMW изгражда своите фабрики за батерии възможно най-близо до автомобилните си заводи. 

С 800-волтова архитектура и най-новата и най-добра инверторна технология, новите електрически автомобили на BMW обещават по-голям пробег, повече мощност и по-високи скорости на зареждане от всякога.

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Правят обещания въз основа на очакванията за развитие на технологиите, после се оказва че технологиите не постигат очакваното ниво и обещанията остават само на хартия
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до #11 ( преди 4 месеца )
    Защо да не могат да гарантират макс. 0.01% дефекти в първите 8 години, което е 1 кола на 10000? Естествено, няма да е 0, но със сигурност ще е сравнимо или по-добро с ДВГ.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 4 месеца )
    Тия самите наивно-действащи каубои от БеНеВе-тата верват ли си в това отн-ие?!? Никой на света не може да гарантира подобно нещо, а само да се поизфърля леко...
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До #3 ( преди 4 месеца )
    А колко електрически Тойота са продадени и са в движение? След 5 години може и да извадят нещо, но тогава светът вероятно ще мине *** друго задвижване :)
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Според мен могат да надминат дълготрайността на доказан модел като i3-ката. Въпросът е дали ще е икономически целесъобразно. Очаквам 8 години гаранция или 200хил километра.
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ето Има си хас при 100 електрически Toyota които пазят гаражите защото не ги карате, да чуеш за запалена електрическа Toyota. Но все пак съм изключително не информиран и се чувствам глупаво че не съм чул за последните 10 запалени тесли през последните 10 дни, Ще ми кажеш ли поне за две-три от тях през последните два-три месеца, да не те затруднявам от последните два-три дни
  • #7
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Бошимир Таекондов ( преди 4 месеца )
    Аз досега нойе класе по пътя не съм виждал. Но за сметка на това е пълно с Тесли.Подозирам че немските тъ патси накрая пак ще заговорят за новата им дизелова линия както Бушимиро Тяйода за хибридите и как нямало литий за толкова електрички.
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 4 месеца )
    До4.Във вашето село може да няма Тойота електричка,там сте на Магарцедес,Конваген и Катър Ройс.Тойота електричка ми пази гаража от миналата година.Досега за запалена Тойота електричка не съм чувал, кото за Тесла се пише всеки ден.
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "BMW обещава "нула дефекти" за новите си батерии" тези така и не се научиха как се обещава. Трябва да се обещава по на едро като лидера в обещанията - Toyota. Батериите на Toyota зареждат 1500 км пробег за 10 минути, а електромобилите които са изградени с тях са по-евтини и по-леки от бензинов автомобил. Започват да ги произвеждат само след две години и ще разбият пазара.
  • #4
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 3 ( преди 4 месеца )
    Това е като да чуеш за развален хладилник на ескимос или счупена шейна на някой на екватора. Всички са чували за това. но никой не го е виждал - електрическа Toyota.