Батериите за електромобили рядко се повреждат, но когато това се случи, подмяната им е изключително скъпа. Това е една от причините някои хора да избягват електромобилите, но BMW иска да внесе спокойствие у потенциалните клиенти на бъдещите Neue Klasse. Това е най-новото поколение автомобили, задвижвани с батерии, на германската марка, което ще дебютира още тази есен с кросоувъра iX3, последван от по-големите iX5 и iX7, както и изцяло електрически еквивалент на седана 3 Series.

Накратко, BMW се стреми към "нула дефекти" в своите високоволтови батерии. За да се случи това, баварският производител използва поддържани от изкуствен интелект проверки на качеството по време на производствения процес. Освен това, всяка цилиндрична клетка, докарана от доставчиците, се проверява, преди да влезе в това, което BMW нарича "клетъчен клъстер". При групирането на клетките те се свързват с охладителната система, почистват се лазерно и се прикачат към електрическата верига. През цялото време система за наблюдение следи процесите. После групата клетки се обгръща със специална пяна, защитавайки блока от механични увреждания. При Neue Klasse клетките вече не са в модули, както досега, а се монтират директно в корпуса като структурен елемент. На финала всеки пакет батерии минава през нова пълна проверка, за да се гарантира, че всичко е в съответствие със спецификациите.
„За производството на нашите високоволтови батерии ние следваме методичен подход за нулеви дефекти“, каза Маркус Фалбьомер, ръководител на отдела за производство на батерии в BMW AG. „В производствения процес са интегрирани високоинтелигентни, поддържани от изкуствен интелект проверки на качеството, за да ни помогнат да постигнем това“.

За предстоящите си електрически автомобили Neue Klasse, BMW си партнира с няколко доставчици на батерии, които доставят цилиндрични клетки до собствените заводи за сглобяване на батерии на автомобилния производител. Когато всичко заработи, BMW ще има не по-малко от пет фабрики за батерии на три континента, включително една в Съединените щати и друга в Мексико.
Докато това се случи обаче, компанията управлява пилотни фабрики като тази в Парсдорф от 2023 насам. Те работят в съвсем малки серии, за да усъвършенстват всички процеси, които ще бъдат внедрени в големите заводи. За да направи нещата по-прости, по-евтини и по-устойчиви на политическите промени, BMW изгражда своите фабрики за батерии възможно най-близо до автомобилните си заводи.
С 800-волтова архитектура и най-новата и най-добра инверторна технология, новите електрически автомобили на BMW обещават по-голям пробег, повече мощност и по-високи скорости на зареждане от всякога.


1