IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайска кола счупи световния рекорд на Bugatti за скорост

BYD Yangwang U9 Xtreme разви 496 км/ч и вече е №1 сред серийните автомобили (ВИДЕО)

Bugatti вече не е кралят на скоростта - китайският електрически хиперавтомобил Yangwang U9 Xtreme разви 496 км/ч на тестовата писта ATP Papenburg в Германия. Така той надмина рекорда на Bugatti Chiron Super Sport 300+, превръщайки се в най-бързия сериен автомобил в света.


BYD Yangwang U9 Xtreme


Зад волана на BYD Yangwang U9 Xtreme е бил германският пилот Марк Басенг, който успява да влезе в елитния клуб на пилотите, които преодоляват границата от 300 мили в час. В допълнение към рекорда за максимална скорост, U9 Xtreme успя да постигне време от 6:59 минути за обиколка на Северната дъга на „Нюрбургринг“, което го прави един от най-бързите електрически автомобили на пистата.

Yangwang U9 Xtreme е продължение на обикновения U9, но характеристиките му са впечатляващи - четири електродвигателя с общ капацитет 2977 к.с. и уникална 1200-волтова система, която осигурява 170% по-голяма плътност на мощността. Това позволява скорост на разреждане до 30C – 10 пъти по-висока от тази на конвенционална батерия за електромобили.


BYD Yangwang U9 Xtreme


Генерирането на топлина също е намалено с до 67 процента в сравнение с 800V платформата при съответстваща мощност. С тегло 2,48 тона, хиперавтомобилът има подобрена аеродинамика, леки 20-инчови джанти и специални полу-сликове GitiSport e· Gtr2 Pro.

За разлика от Bugatti, чийто рекорд беше поставен от прототип, инженерите на BYD не са променяли нищо по автомобила. Той ще бъде произведен в 30 бройки, като цената му все още не е разкрита. Стандартният U9 струва около 270 000 долара.



Дори, ако серийните версии се окажат по-бавни от новия световен рекордьор, самият факт на преодоляване на летвата от 300 мили в час прави Yangwang U9 Xtreme важен крайъгълен камък в историята на автомобилната индустрия.


0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Achtung ( преди 3 месеца )
    Самсунг вероятно ще са първите с истинска твърдотелна батерия 1000wh/kg и 500wh/L, живот на батерията 20 години, спряга се не назован модел на Лексус още за 2026. Това ще е много по леко и компактно за еквивалентен капацитет от сегашните батерии било то NMC, а още повече LFP. Проблема е само, че за 100kwh батерия ще се използват 1 килограма сребро, но високия и премиум клас ще могат лесно да си ги позволят.
  • #3
    3 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    всяка октавия на чип и стайдж 3 ще направи диво и нещаство тази китайска лагерна количка
  • #2
    8 rate up comment 14 rate down comment
    До 1 ( преди 3 месеца )
    ДВГ е приключил още 1888г когато Никола Тесла конструира първият прототип на безчетков електродвигател. Проблемът винаги е бил в батериите. Дори и сега батериите все още са много далече от енергийната плътност на бензина и дизела. Най добрите батерии в света имат енергийна плътност около 700 Wh/kg Докато дизела има 12800 Wh/kg Разбирате ли какво става въпрос?
  • #1
    12 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    ДВГ приключва. Свиквайте. Няма да стане в близките 5, 10 или 15 години, но бавно и необратимо приключва. Може да има и водородни коли, но ДВГ приключва. Ще останат нишови производители за мирис, както се казва. Тази технология имаше и все още има своята значима роля, но трябва да излезем от тесногръдието и да разберем, че технологиите се развиват.