IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайска кола счупи световния рекорд на Bugatti за скорост

BYD Yangwang U9 Xtreme разви 496 км/ч и вече е №1 сред серийните автомобили (ВИДЕО)

Bugatti вече не е кралят на скоростта - китайският електрически хиперавтомобил Yangwang U9 Xtreme разви 496 км/ч на тестовата писта ATP Papenburg в Германия. Така той надмина рекорда на Bugatti Chiron Super Sport 300+, превръщайки се в най-бързия сериен автомобил в света.


BYD Yangwang U9 Xtreme


Зад волана на BYD Yangwang U9 Xtreme е бил германският пилот Марк Басенг, който успява да влезе в елитния клуб на пилотите, които преодоляват границата от 300 мили в час. В допълнение към рекорда за максимална скорост, U9 Xtreme успя да постигне време от 6:59 минути за обиколка на Северната дъга на „Нюрбургринг“, което го прави един от най-бързите електрически автомобили на пистата.

Yangwang U9 Xtreme е продължение на обикновения U9, но характеристиките му са впечатляващи - четири електродвигателя с общ капацитет 2977 к.с. и уникална 1200-волтова система, която осигурява 170% по-голяма плътност на мощността. Това позволява скорост на разреждане до 30C – 10 пъти по-висока от тази на конвенционална батерия за електромобили.


BYD Yangwang U9 Xtreme


Генерирането на топлина също е намалено с до 67 процента в сравнение с 800V платформата при съответстваща мощност. С тегло 2,48 тона, хиперавтомобилът има подобрена аеродинамика, леки 20-инчови джанти и специални полу-сликове GitiSport e· Gtr2 Pro.

За разлика от Bugatti, чийто рекорд беше поставен от прототип, инженерите на BYD не са променяли нищо по автомобила. Той ще бъде произведен в 30 бройки, като цената му все още не е разкрита. Стандартният U9 струва около 270 000 долара.



Дори, ако серийните версии се окажат по-бавни от новия световен рекордьор, самият факт на преодоляване на летвата от 300 мили в час прави Yangwang U9 Xtreme важен крайъгълен камък в историята на автомобилната индустрия.


0 от 500
  • #24
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Хуйайчо ( преди 2 месеца )
    Тия 30 тролея ако се карат като този, гаранция ще има взривени собственици с тия 1200 волта и 30С разреждане! Може на някой камикадзе да му предложат да покара!!!
  • #23
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Излезе и малко допълнителна информация от "кухнята". Китайците разделиха задачата. Първо си пуснаха съвсем стандартна версия миналия път да видят кое, как се държи. После докараха конете, за да минат границата на необходимите. Сега тук си тестваха аеродинамиката. Скоро ще има ново постижение 500+. Дори и безкрайна мощност да има, сцеплението с пътя е петното на гумата, там работят.
  • #22
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    И понеже си електроинженер, да те питам виждаш ли някакви технически проблеми този автомобил с 3000 коня да вдигне 505 километра в час на права отсечка? Смяташ ли че подхода който са избрали - само четири километра права отсечка, която завършва със завой, вместо 8-9 км права отсечка за ускорение като останалите? Дали пък това не е един вид подигравка от китайците, че освен да се движи направо, този автомобил съвсем успешно завива и спира?
  • #21
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До антиелектрика. Личи си на кой ще му се пръснат вените по врата и слюнчените жлези от злоба. Ако поне малко си разбрал какво написах по-долу, не са извикали Гинес, защото не са доволни от резултата и със сигурност ще подобрят 505 км , НО В ДВЕТЕ ПОСОКИ, хем за да им се зачете рекорда, хем да няма сериен автомобил който дори за кратко и неофициално да е вдигал по голяма скорост. Именно затова го правят и в Германия, за да няма спекулации.
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Майко мила, колко мъка, простотия и лъжа има по света. За тъryнгepитe, който не могат да си избършат пяната от устата от псевдорекорда на миксера, само ще спомена, че официалния рекорд за най-бърз сериен автомобл е от 2022 г. и принадлежи на кола с ДВГ - SSC Tuatara, който е 475 км/ч. Всичко друго са неофициални скорости, включителни на въпросната SSC Tuatara от 505 км/ч. Абсолютния рекорд по суша пак е с ДВГ, но с реактивни двигатели и е над 1200 км/ч. Така, че стига сте се плюнчили, а четете.
  • #19
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Относно енергийните плътности, Не ти ли омръзна? Какво общо има енергийната плътност на горивото, ако не можеш да превърнеш тази енергия в мощност? А ДВГ очевидно не може, въпреки 11-те радиатора на bugatti veyron. Ако ще говорим за тегло и коне, китайския електромобил има два пъти повече коне на килограм, а всеки от тези коне струва около 10 пъти по-малко отколкото един кон на ДВГ. Това е важно за един автомобил, а не Колко килограма тежи киловатчас гориво.
  • #18
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Относно Гинес. Те се викат когато ще правиш рекорд. Това още веднъж доказва тезата ми, че не са приключили с максималната скорост. Пък и за Гинес трябват в двете посоки, което означава права писта. Тази надали става. Тази просто прави опита много по-драматичен за този който може ДА ВИДИ. Например излизането с над 300 км в час от завоя.
  • #17
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    "анонимен ( преди 3 часа )Т.е на това му е трябва почти двойно повече мощност спрямо бугатито, за да вдигне 6 км/ч повече" пак сравняваш кон с кокошка. Bugatti veyron имаше 8 км да ускори, вярно от нула, но на напълно прав участък, а след това още почти толкова прав участък за да спре. Ако въобще си гледал клипа разстоянието между завоите на тази писта е само 4 км. Тоест буквално има два километра за да ускори от 300 до 500 и още 2 км да намали преди завоя. Нещо невъзможно за bugatti veyron
  • #16
    3 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 11. Защо немска писта и немски пилот? Ами за да дойдат да ги опукат на техен терен, като и хората и техниката които засичат са немски. Едно е да кажеш за рекорд на Нюрбургринг, а друго е на някаква китайска писта. Ти знаеш ли една единствена китайска писта, защото аз не знам. Освен мястото и пилата, правят и друго - не вдигат веднага над 500 км в час, за да има няколко новини ПРЕДИ ДА ГО ПОСТИГНАТ. Така оставят както антиелектриците така и конкyренцията да се излагате. Мате вече го направи.
  • #15
    0 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    "анонимен ( преди 48 минути )Точката се впечатлява от рекорди, сигурно има жълто на гащите от щастие." .. виж колко добре ме познаваш. Знаеш че се радвам на всякакви УСПЕХИ, независимо кой ги е постигнал. Точно обратното на антиелектриците - имат не само жълто а направо огромни количества кафяво в гащите на всякакви НЕУСПЕХ И НЕЩАСТИЕ НА НЯКОЙ ИЛИ НЕЩО. Това ги прави най-щастливи. Много по-малко отколкото, ако любимата им марка постигне някакъв рекорд.