IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Bugatti не вярва в китайската хиперкола с 3000 к.с.

Мате Римац посочи основната пречка за подобна мощност - батерията

Премиум марката Yangwang, част от китайския концерн BYD, наскоро патентова нова пистова версия на електромобила U9. Основната му характеристика - комбинираната мощност на четирите мотора, надвишаваща 3000 конски сили - вече предизвика скептицизъм. Според шефа на Bugatti-Rimac, Мате Римац, подобна стойност е почти невъзможно да бъде реализирана.


Yangwang U9


Създателят на електрическия хиперавтомобил Rimac Nevera, който е поставил десетки световни рекорди, смята, че електромоторите на китайския модел са способни на заявената мощност, но литиево-желязо-фосфатната батерия (LFP) с капацитет 80 kWh не може да ги снабдява с енергия дори за секунда.

Римац отбелязва, че много китайски електромобили използват LFP клетки, които са по-евтини за производство и по-устойчиви на деградация. От друга страна, те просто не могат да осигурят скоростта на разреждане (или скоростта, с която батерията освобождава енергията си), необходима за работа на четири мотора с по 754,8 конски сили с пълна мощност.

Освен това, възниква и въпрос относно предела на сцеплението на гумите като фактор, ограничаващ потенциала и динамиката. Според Римац, неговият хиперавтомобил Nevera R потенциално би могъл да развие над обявените 2107 к.с., но само ако всички компоненти бъдат подсилени. Дори преди хипотетични подобрения обаче, гумите се превръщат в препъни-камък до скорост от 160 км/ч.


Yangwang U9


Миналата есен Yangwang U9 ускори до 391,94 км/ч на пистата "Папенбург". Това е със 17 км/ч по-бързо от предишното постижение и значително по-високо от обявената от компанията максимална скорост на модела. Резултатът беше постигнат не от стандартен, а от модифициран електромобил с подобрена аеродинамика, олекотени джанти, пистови гуми и модифицирани софтуерни настройки на електрониката.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Все пак кратката версия без сметки - Мате през цялото време говори за старото поколение батерии на BYD което сметнах че може да осигури над 2000 коня. Но от преди два месеца BYD обявиха нова батерия с два пъти по-голяма мощност на зареждане и разреждане, което ще рече че само от смяна на химията вече имат над 3 000 коня, без да отчитаме че са подобрили и енергийната плътност. Това на по-*** език означава че са увеличили и капацитета на батерията, което още повече увеличава мощността.
  • #9
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    До 7. Много правилно ще постъпиш. Ако не си съгласен че 3000 коня са повече от 2000 kW, а си мислиш че са по-малко, няма нужда да си губиш времето да четеш останалото.
  • #8
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 1 ам Шиаоми държи рекорда на Нюрбургринг та китайците не лъжат,а сложиха на подметката на обувката си и евроgeyци и кравари,а като цена е направо разбиващо и въобще нямат конглокенция. китай е в 22 век,а ние в западнала Geyроpа сме междинно между ХIХ и ХХ век.А коментари от razпрани *** не ми се четат. А Мате Римац да не се пъне ами да действа,защото китайците го доказват на яве,малко приказват но много действат.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    шак ( преди 4 месеца )
    2000kw не отговаря на 3000 коня, професоре. Щом тези елементарни сметки са ти грешни, няма смисъл дори да ти се чете останалото писание.
  • #6
    2 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    А както в предишния коментар казах, енергийната плътност е повишена така че капацитетът на батерията вероятно ще е 1 00 -120 киловатчаса при запазване на теглото на батерията. Следователно и пиковата мощност ще е много над 2000 kW, което отговаря на 3000 коня. Тоест може да очакваме и подобрение на рекорда за скорост и задминаване на 500 км в час, ако си намерят кой да им произведе гуми за такава скорост. Мощността няма да е проблем..
  • #5
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Второ, не е обърнал внимание, че новите батерии при демонстриран 90kWh капацитет се зареждат с 1000 волта 1000 ампера, което ще рече 1000 kW и то не за секунда, а за колкото позволява кривата на зареждане, преди тока на зареждане да падне а с него и мощността. Номиналната мощност на разряд винаги е по-голяма от зарядната мощност. А пиковата мощност е в пъти по-голяма за секунди от номиналната мощност. Тоест само от тук имаме над 2000 киловата, и то само за 90kWh батерия.
  • #4
    3 rate up comment 7 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Сега ще е третият път, защото и този шеф на автомобилна компания говори глупости, А аз ще се аргументирам с цифри, а цифрите никога не лъжат. Първо цитира капацитета на батерията на старото поколение, А тази година BYD представиха ново поколение батерии с много по-добра енергийна плътност, следователно капацитета на батерията ще е 20-30 процента по-голям при запазване на теглото, ако въобще го запазят за три пъти по-мощен автомобил.
  • #3
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 4 месеца )
    Един шеф на автомобилна компания така разправяше за бъдещето на водорода, А вие ме питахте дали разбирам повече от него. Друг шеф на друга автомобилна компания която произвежда камиони с трилъчева емблема обясняваше, че е невъзможно електрически камион да измине 800 км с едно зареждане, защото Това щяло да противоречи на физичните закони, А вие пак ме питате, дали разбирам повече от него.
  • #2
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Ханко Брат ( преди 4 месеца )
    Те не вярват, ама да изгледат тестовете на Алиено и ще повярват. Китайци тръпнете!
  • #1
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 4 месеца )
    Китайчааата лъжат като *** гледачки. Казват ти точно това, което искаш да чуеш, и ти го обещават, ама от после. Дет се вика " Никой друг не може да ти даде, това което аз мога да ти обещая" . Имам горчив опит с техните прехвалени смартфони и друга сложна и авангардна техника, точно подлъган от разни супер дупер цифри, ама те били постижими само в идеални лабораторни условия, а в реалния живот - друг път. Те затова да седна и да кача семейството си в тяхна кола - няма как да стане!