Премиум марката Yangwang, част от китайския концерн BYD, наскоро патентова нова пистова версия на електромобила U9. Основната му характеристика - комбинираната мощност на четирите мотора, надвишаваща 3000 конски сили - вече предизвика скептицизъм. Според шефа на Bugatti-Rimac, Мате Римац, подобна стойност е почти невъзможно да бъде реализирана.

Създателят на електрическия хиперавтомобил Rimac Nevera, който е поставил десетки световни рекорди, смята, че електромоторите на китайския модел са способни на заявената мощност, но литиево-желязо-фосфатната батерия (LFP) с капацитет 80 kWh не може да ги снабдява с енергия дори за секунда.
Римац отбелязва, че много китайски електромобили използват LFP клетки, които са по-евтини за производство и по-устойчиви на деградация. От друга страна, те просто не могат да осигурят скоростта на разреждане (или скоростта, с която батерията освобождава енергията си), необходима за работа на четири мотора с по 754,8 конски сили с пълна мощност.
Освен това, възниква и въпрос относно предела на сцеплението на гумите като фактор, ограничаващ потенциала и динамиката. Според Римац, неговият хиперавтомобил Nevera R потенциално би могъл да развие над обявените 2107 к.с., но само ако всички компоненти бъдат подсилени. Дори преди хипотетични подобрения обаче, гумите се превръщат в препъни-камък до скорост от 160 км/ч.

Миналата есен Yangwang U9 ускори до 391,94 км/ч на пистата "Папенбург". Това е със 17 км/ч по-бързо от предишното постижение и значително по-високо от обявената от компанията максимална скорост на модела. Резултатът беше постигнат не от стандартен, а от модифициран електромобил с подобрена аеродинамика, олекотени джанти, пистови гуми и модифицирани софтуерни настройки на електрониката.


4