Bugatti вече не е кралят на скоростта - китайският електрически хиперавтомобил Yangwang U9 Xtreme разви 496 км/ч на тестовата писта ATP Papenburg в Германия. Така той надмина рекорда на Bugatti Chiron Super Sport 300+, превръщайки се в най-бързия сериен автомобил в света.

Зад волана на BYD Yangwang U9 Xtreme е бил германският пилот Марк Басенг, който успява да влезе в елитния клуб на пилотите, които преодоляват границата от 300 мили в час. В допълнение към рекорда за максимална скорост, U9 Xtreme успя да постигне време от 6:59 минути за обиколка на Северната дъга на „Нюрбургринг“, което го прави един от най-бързите електрически автомобили на пистата.
Yangwang U9 Xtreme е продължение на обикновения U9, но характеристиките му са впечатляващи - четири електродвигателя с общ капацитет 2977 к.с. и уникална 1200-волтова система, която осигурява 170% по-голяма плътност на мощността. Това позволява скорост на разреждане до 30C – 10 пъти по-висока от тази на конвенционална батерия за електромобили.

Генерирането на топлина също е намалено с до 67 процента в сравнение с 800V платформата при съответстваща мощност. С тегло 2,48 тона, хиперавтомобилът има подобрена аеродинамика, леки 20-инчови джанти и специални полу-сликове GitiSport e· Gtr2 Pro.
За разлика от Bugatti, чийто рекорд беше поставен от прототип, инженерите на BYD не са променяли нищо по автомобила. Той ще бъде произведен в 30 бройки, като цената му все още не е разкрита. Стандартният U9 струва около 270 000 долара.
Дори, ако серийните версии се окажат по-бавни от новия световен рекордьор, самият факт на преодоляване на летвата от 300 мили в час прави Yangwang U9 Xtreme важен крайъгълен камък в историята на автомобилната индустрия.


0