IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайско за европейския вкус: Тестваме Geely Cityray

Атрактивна цена и високи технологии са основните козове на новия играч на пазара

Китайските автомобили постепенно се превръщат от екзотика в нещо често срещано по европейските пътища. Броят им се увеличава, като не става въпрос само за електрически превозни средства, но и за модели с ДВГ. И тъй като в Европа интересът към SUV-модели не намалява, дори напротив, напълно логично е китайските производители да се опитват да се наложат и в тези сегменти на пазара.


Geely Cityray тест-драйв


Един от тези производители е Geely – най-голямата частна автомобилна компания в Китай. Тя е собственик на марки като Vоlvo и Lotus, като вече има сериозно присъствие в над 30 държави от цял свят. Съответно, нейните апетити към пазара в Европа са сериозни, като те се подхранват и от факта, че тя вече произвежда автомобили на Стария континент. И това й помага да избегне митата, налагани на китайските коли.

Гамата на марката се разраства и наскоро към нея се присъедини Geely Cityray, който заема нишата между малкия Coolray и големия Starray. Напълно в духа на тенденциите в индустрията, новият модел заема голяма част от дизайна и техническите решения от другите два SUV, които вече са познати на потребителите. В същото време амбициите му са да се бори с лидерите в един от най-оспорваните сегменти на пазара.


Geely Cityray тест-драйв


Като дизайн Cityray прави опит да се отличи от конкурентите, въпреки че някои детайли, особено в предната част изглеждат добре познати. В същото време решетката, LED-светлините и двуцветната тапицерия, предлагана като опция, помагат на автомобила да изглежда стилно и елегантно.

Важна роля за това играе и междуосието от 2701 мм, което осигурява не само стабилно поведение на пътя, но и по-голямо вътрешно пространство. В основата на автомобила е платформата BMA (B-segment Modular Architecture), разработена съвместно от инженерите на Geely и Volvo, а останалите размери са дължина 4510 мм, широчина – 1865 мм и височина – 1650 мм.


Geely Cityray тест-драйв


Сериозно внимание е обърнато и на здравината на конструкцията, която трябва да осигури по-висока безопасност. Каросерията на Cityray е изработена от 68,3% високоякостна стомана и 16% горещоформована стомана, което осигурява твърдост при относително ниско тегло – 1432 кг. За безопасността помагат и 6 въздушни възглавници, които осигуряват цялостна защита на шофьора и пътниците.

Интериорът също е подчинен на модерния стил, въпреки че някои решения вероятно няма да бъдат приети единодушно. Салонът е просторен, седалките са удобни, като комфортът при пътуване се увеличава от големия панорамен покрив и приятното амбиетно осветление.


Geely Cityray тест-драйв


В същото време обаче почти всички функции се управляват от вертикално разположен дисплей, като физически бутони и превключватели липсват. А ровенето в менюто при движение с по-висока скорост не е най-доброто решение в някои ситуации.

Претенции може да възникнат и към друго техническо решение в автомобила. Собствениците на iPhone, например, могат да се възползват от пълните възможности на Apple CarPlay, докато тези, които имат Android, ще трябва да използват приложението AutoDo. То само дублира екрана на телефона и не предлага същите възможности и лесно управление като познатото Android Auto, което вероятно няма да се хареса на някой.


Geely Cityray тест-драйв

И ако идеята на този автомобил е да бъде модерен и интересен за публиката с дизайна, модерния салон и предлаганите функции, то задвижването е конвенционално. Няма електрическа помощ, тоест това не е хибрид. Под капака е разположен 1,5-литров бензинов двигател, развиващ 174 к.с. и 290 Нм въртящ момент. Ако се чудите защо е избран този мотор, отговорът е в Китай – там автомобилите с по-голяма двигател са обложени с по-висок данък.

Този агрегат се съчетава със 7-степенна автоматична скоростна кутия с мокър двоен съединител, като задвижването е само към предния мост. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,9 секунди, което може и да не е впечатляващо за мнозина, но в случая е напълно достатъчно. Поведението на Cityray е напълно предсказуемо, като дори в поредица от завои колата стои достатъчно стабилно на пътя. От Geely посочват разход на гориво около 6,3 л/100 км, но в реални условия той е по-висок – около 8 л/100 км.


Geely Cityray тест-драйв


Трябва да се отбележи още, че Geely Cityray е оборудван с набор от съвременни системи за сигурност, които защитават водача и пътниците. Китайският SUV разполага с функция за автоматично аварийно спиране (AEB), адаптивен круиз-контрол (ACC), асистент за поддържане на лентата (LKA), следене на мъртвите зона (BSD), предупреждение при неволно напускане на лентата (LDW). Има и панорамна камера с 360-градусов изглед, която улеснява маневрите, особено при паркиране

Основният коз, на който разчитат в Geely, разбира се, е цената. Най-ниското ниво на оборудване излиза 59 633 лв, а най-високото – 64 522 лв, но в момента представителят на марката предлага отстъпка от близо 3000 лв.


Още снимка от теста на Geely Cityray - вижте в галерията:

Снимки: Automedia.bg, Тони Тончев

0 от 500
  • #37
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Изчакайте да дойдат китайските автомобили казаха, ще бъдат много евтини казаха.. Китайските еднодневки обаче се оказаха на цените на шкода/опел/пежо. И докато една доказана марка все пак струва нещо след няколко години ползване и най важното - има желаещи да я купят втора ръка засега това не може да се каже за футуристичните коли от Алиекспрес.
  • #36
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Ecuator ( преди 2 месеца )
    Мокър съединител - това ми звучи като робот на DSG. Не, благодаря. А за високоякостната стомана достатъчно е да се види тест драйва на Чери Амулет в Тубата
  • #35
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Донгфенга след година - две няма да става за нищо мой. И забрави някой да иска да го купи. Дачията ще изкара 7 години нищо че няма гаранция. Не ти пожелавам да тръгнеш да търсиш гаранция за китайски автомобил. При условие че нямат сервизна мрежа. Накратко - и 20 години гаранция да ти обещаят все тая. Все още ли има такива които вярват че ще купят евтина китайка пълна с екстри и че при първия проблем ще има сервиз и части?
  • #34
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За 41хил. лв купуваш Донгфенг седан 190кс Хонда мотор, автоматик, фул екстри 7год гаранция, за тези пари Дачия Сандеро ръчка и трицилиндрови миксер, екстри няма, гаранция 2год.
  • #33
    13 rate up comment 5 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Руснак е последния който може да ми дава акъл за кола
  • #32
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Понеже от немай къде руснаците се напълниха с китайски коли, гледам техни отзиви и с малки изключения за моделите след 2019 Г. мненията са положителни. След тази година китайците са променили коренно стратегията за качеството, като сериозно са вдигнали нивото. Донгфенг, примерно, произвеждат Хонда, Нисан, Ситроен за китайския пазар, ползват техните платформи, двигатели и ск. кутии, Geely пък ползва ноу хау на Волво и пр.
  • #31
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До #30 ( преди 2 месеца )
    Затова съм написал - доколкото е възможно! И патриотизмът няма никаква роля тук, говорим за нормални човешки ценности и морал.
  • #30
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Мдаа ( преди 2 месеца )
    Само да внесем малко яснота за европатриотите дето си предател като купуваш китайка, частите на ВСИЧКИ европейски коли в голямата си част идват от Китай и района. Заради Ковид Мерцедес и другите велики марки спряха да сглобяват заради липса на части от Китай. Като си купуваш японска или корейска кола не си ли европредател? Та така патрЕоти.
  • #29
    9 rate up comment 6 rate down comment
    До #17 ( преди 2 месеца )
    Така е, ползват евтините руски ресурси и се развиват, не само заради това, разбира се. Но фактът, че така финансират руската агресия е достатъчен за мен - нищо китайско, доколкото е възможно.
  • #28
    1 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    До 26 - така е. за да сме честни ,в специално,постно изпълнение и е една идея по-малко като размери. Но с достатъчно по-ниска цена за да се напълни с нужните екстри. И все пак бих предпочел дори Реното пред това китайче. Въпреки, че Рено само благодарение на Фиат, не е най-обезценяващата се марка сред европейските, япоснките и корейските производители.